تحصن در تالقان برای دستگیری فرمانده حزب اسلامی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۸    ۱۳۹۶/۴/۲۲ کد خبر: 135823 منبع: پرینت

ده ها تن از باشندگان ولسوالی چاه آب در تالقان در برابر دروازه ولایت چادر تحصن برافراشتند و راه عمومی را بستند.

معترضان ادعا دارند که بیش از 200 مسلح غیر مسوول مربوط به بشیر قانت، یکی از فرماندهان حزب اسلامی از دو ماه بدینسو هر روز بر روستاهایشان حمله می کنند و سبب کشتن ده ها تن و آواره شدن صدها خانواده شده اند.

معترضان حکومت محلی را نیز به حمایت از بشیر قانت متهم کرده و می گویند تا زمانیکه افراد مسلح فرمانده حزب اسلامی بازداشت نشوند، تحصن ادامه دارد.

این درحالی است که این فرمانده حزب اسلامی مدعی است که جنگ او در برابر افراد مسلحی است که قصد دارند وی را به قتل برساند و وی بخاطر خلع سلاح این افراد آستین بالا زده است و تازمانیکه تمامی مسلح های غیرمسوول را تسلیم نکند آرام نمی گیرد.

معترضان می گویند که در طی دو ماه اخیر نزدیک به 100 فرد ملکی کشته و زخمی شده اند و حکومت هیچ اقدامی نکرده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بغلان
حزب اسلامی
نظرات بینندگان:

>>>   علت این قتل و قتال توسط قوماندان حزب اسلامی گلبیدین واضح ومعلوم است که میخواهد مردم را زیر تاثیر خود انهم بواسط قتل وترور که یکی از اعمال ننگین وخشن رهبر ان از زمان حکومت سردار داوود خان تا امروز است تا در انتخابات با فشار و زور مردم را به رای دهی به رهبر بدنام شان نمایند و به همین خاطر با وصف گرفتن امتیازات بنام مصالحه با دولت یک میل سلاح خود را بدولت تسلیم نداده و گلبیدین گفته که تا امنیت کامل جان ومال اش یک میل سلاح خود را تسلیم دولت نمیکند واشرف غنی احمدزی هم درین ارتباط خاموشی اختیار کرده چون مربوط به قوم و زبان خودش است و از روزیکه گلبیدین وارد کابل شده که در حقیقت یک بخش از دفتر ای اس ای است حملات دقیق و سازمانی بزرگ در کشور بخصوص در شهر کابل بوقوع پیوسته است این است نتیجه مصالحه با گلبیدین حکمتیار غلام بچه و همکار سابقه دار ای اس ای و بگفته حمید گل ریس ای اس ای پاکستان که ملاعمر و گلبیدین را اصیل پاکستانی و از خود بیشتر دلسوز پاکستان توصیف کرده بود .

>>>   در مقابل این قلدر حزب اسلامی خیمۀ تحصن آنقدر مؤثر نیست، بلکه تمام مردم تالقان باید یک قیام سرتاسری را راه اندازند. بعد این دولت دست نشاده عکس العملِ از خود نشان خواهد داد و حکمتیار را سرجایش خواهد نشاند. در غیر آن تمام مردم تالقان خود شان باید دست به کار شوند و قوماندان را با افرادش خلع سلاح کنند.
اگر گوسفند ها منتظر چوبان باشند، شاید گرگ ها همۀ شانرا بدَرند.

>>>   جنگ شمال از كجا آب مى خورد؟
جنرال سادات فرمانده پوليس بلخ: كسانى از جنوب به بهانه نيشتر ترياك به بلخ آمده بودند، مسلح بودند و با نیروهای دولتی می جنگیدند.
#مسلم_شيرزاد

>>>   فدا محمد تورانیان

فرمانده بشیر قانت یک تروریست است که در شهرستان چاه آب استان تخار به دستور شورای امنیت دهشت می آفریند ....

>>>   Nazary
من فکرکنم درتخار هیچ مرد یافت نمیشود که مقابل این ........شاگرد گل بی دین شاگرد کرنکار استاد شود مگر کل مجاهدین تخاری جمیعت تخار مرده اند به دریای کوکچه بی اندازیدش.

>>>   جنایتکاران مرده حزب اسلامی زنده شده و به کشتن مسلمانان و مخالفین خود آستین بر زده اند.
غازی کابل.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است