ایتلاف به اندازه ريش ملا جوره هم اهميت نداشت
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۹    ۱۳۹۶/۴/۲۲ کد خبر: 135830 منبع: پرینت

رییس حكومت وحدت ملى تمام اركان ایتلاف انكارا را به اندازه ريش مبارك جناب ملا جوره هم اهميت نداد.
اشرف غنى احمدزى نخستين كنفرانس "گفتمان ملى" را در كمال آمادگى و تسلط برگزار نمود.

الف
در موضوع آب، منطقى و درست سخن گفت و مبتنى بر قوانين بين المللى و تعهدات افغانستان اعلام موضع نمود.
ب
در باره ایتلاف انكارا، سه ركن ایتلاف را بصورت مجزا مورد هدف قرار داد و در واقع جمع آنها را بصورت رسمى به رسميت نشناخت.
محقق را به رگبار بى برنامگى، عدم توجه به مناطق مركزى و توجه به برنامه و منافع شخصى هدف قرار داد.
جنرال دوستم را با راكت ايشچى مورد تهديد قرار داد و شأن حقوقى او را به عنوان متهم زير سوال برد.
استاد عطا را با سياست "چماق و هويج" در برزخ اميدوارى هدايت نمود.

همچنان ریيس جمهور با مخاطب قرار دادن خبرنگار، صلاحيت ریيس جمهور مبنى بر عزل وزرا را ظاهراً به صلاح الدين ربانى گوشزد نمود و او را مديون خود دانست كه حوصله نموده است.

اما طنز سياسى تلخ اين گفتمان زمانى اتفاق افتاد كه در برابر سوال استبداد ارگ اشراف غنى با روش پوپوليستى منفى به مولوى جوره توسل جسته و رسانه ها را در برابر مثلاً ملا ها قرار داده چنين گفت:
"از جناب جوره صاحب سوال كنين
دعمر سيرت نبوى يا نزول قرآن شريف دارگ تجليل شده بود جناب جوره صاحب همى علماى افغانستان كدام روزى است كه به مه دسترسى نداشته باشين ، اما صحبت شان چيست؟
مى خواهند همراه شما يك بحث آزاد داشته باشن
آيا شما حاضر هستين همراه علماى افغانستان يك مناظره كنين؟
اتهام انحصار قدرت سر رسانه است و جواب از ايره شما چه ميتين؟
آزادى خوده قبول مى كنين آزادى ديگران را قبول نمى كنين پس ضرورت است كه فرهنگ بحث واضح شود "
واقعيت امر اين است كه اشرف غنى در راه اهداف و استراتيژى خود موفقانه گام بر مى دارد و با برنامه عمل مى نمايد.

عبدالحی خراسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایتلاف
ملاجوزه
نظرات بینندگان:

>>>   گرچه از غنی رئیس جمهور دستنشانده خوشم نمی آید، اما اگر از انصاف نگذریم، واقیعت این است، که اگر غنی وزرا را کنترول و نظارت نکند، خود تان خوب می دانید، که چقدر پول پروزه ها به شماره های بانکی این آقایان در خارج از کشور حواله خواهد شد. چون غنی با نظارت شدید خود مانع این کار شان شده است، از همین لحاظ سروصدای شان همه جا را فراگرفته است.

>>>   مشاورین خارجی اش (امریکا و انگلیس ) کار کشته سیاست است اگر نی اشرف غنی هم یک زی ای بیش نیست و کدام سند اکادمیک از سیاست و حقوق ندارد ،لسانس علوم اجتماعی،ماستر بشر شناسی و داکتر اقتصاد اشت (از هر جمن ثمنی)ده سال تجربه کاری اداری و سیاسی هم ندارد و بشترین کارش در امور تدریس بیشتر درخارج و کمتر در افغانستان سپری کرده است بیگانه از جامعه افغانی است و حرفهایش هم همه کتابی بوده و کمتر عملی است و برخوردش مانند کسانی است که در ادارات امریکا قرار دارد. ببینیم که جامعه مارا به کجا خواهد برد . به منزل مقصود و یا به پرتگاه تاریخ؟
ت-ب-کابل

>>>   Salam heeft 2 nieuwe foto's toegevoegd.
چاره يى جز سقوط اين نظام و اين حكومت را نداريد ، دير يا زود يا بايد چنين كنيد و يا به استبداد مطلق شوونيزم قبيله تسليم شويد ! انتخاب با شماست !

>>>   Zahir Ariaie
يكبار اقاى محقق تظاهرات روشنايى را به نفع غنى ارام ساخت، اگر جنبش روشنايى و تغير و همچنان هوادارن جنبش با هم به خيابان بريزند ، جز تغير و عدالت هيچ عنصري انها را نمى تواند ارام سازد!

>>>   Zahir Ariaie
اينكه جنرال دوستم فريب دولت را نخورد يك تصميم بجا و درست بود. واقعيت ان است كه قبول شروط دولت به معنى قبول جرم ميتوانست باشد در حاليكه در وضعيت جنرال هيچ تغيرى وارد نمى كرد. جنرال صادقانه وارد مبارزات انتخاباتى شد، يك بى ريشه را دوست و مرشد خود خطاب كرد اما او فراموش كرده بود كه تاريخ درس هاى براى اموختن دارد . جنرال در حاليكه با كهولت سن مواجه است يك مسووليت تاريخى پيش رو دارد و ان باقى گذاشتن ميراث براى مردمش است ، ان مردمى كه با خون خود از او حمايت كردند . جنرال مى داند كه تنها با تغير نظام، عدالت اجتماعى ، تغير بنياد قدرت و قوانين ميتواند ميراثى براى ملت خود بگذارد نه با امتيازات شخصى كه از ان براى سالهاى متمادى برخوردار بود. واقعيت ان است همه اقوام و مردم افغانستان تنها با تأمين عدالت و ثبات دايمى است ميتوانند از فضايى اخوت و برادرى برخوردار شوند و سياست زور گويى، استبداد و حذف هيچگاه نتيجه نداده و اينبار هم صرف نظر از هر نوع فشار داخلى و خارجى و تكيه مستبدين به قدرت هاى بيگانه ، نتيجه نخواهد داد.

>>>   دو کاکای ۹۰ ساله اش سفیر، پسر کاکایش مالک قرار داد تیل اردوی کشور، پسر کاکای دیگرش آمر گارنیزیون کشتار مردم کابل، نامزاد سابقه خانمش مالک قرارداد شهرک سازی، اطرافشیانش در قدرت همه کوچی ها از یک قوم، پشتیبان انتخاباتی اش خریدار زمین های دولتی به نرخ کاه، حالا این دزد خبیث چشم سفید آمده دیگران را فاسد میخواند۰

>>>   اگر این ایتلاف ها نه به اندازه ای ریش ملا جوره بی ارزش نیست با وجود این که دولت دست نشانده وحامیان خارجی انها را در تب و تلاش انداخته ومضطرب ساخته است ولی بانهم انها در هم گسیستن نشستهای انقره وتبعات منفی ان کوشش فراوان مینمایند واین بار میکوشند تا وحدت ملی را از جای دیگری خدشه دار سازند در گذشته ها بهترین ضربه وحربه را از سنگر جنرال دوستم وارد مینمودند واین بار شاید منابع دیگر ونقطه ضعف های دیگر را جستجو مینمایند ولی متلاشی ساختن وبی تاثیر کردن اجماع ملی امر حتمی وضروری به نظر می اید چون مسله حیات ونجات برنامه های استبدادی واستعماری شان است ازینرو نهایت سعی خودرا به خرچ میدهند تا نه اینها ونه سایر اقوام وگروه ها باهم متحد ویک پارچه باشند
شیخ علی بلخابی سرپلی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است