رییس جمهور آلمان وارد مزار شریف شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۳    ۱۳۹۶/۴/۲۲ کد خبر: 135839 منبع: پرینت

رییس جمهور آلمان با سربازان آلمانی در مزارشریف دیدار می کند.
به نقل از دویچه وله، فرانک والتر شتاینمایر، رییس جمهور فدرال آلمان در یک سفر از پیش نااعلام شده صبح امروز پنجشنبه 22 سرطان 96 وارد افغانستان شد و قرار است شتاینمایر با سربازان آلمانی مستقر در شهر مزارشریف از نزدیک دیدار داشته باشد.

فرانک والتر شتاینمایر زمانی که وزیر خارجه فدرال آلمان بود، 7 مرتبه به افغانستان سفر کرده بود و اکنون برای نخستین بار به عنوان رییس جمهور آلمان فدرال از این کشور دیدار می کند.

طیاره حامل شتاینمایر صبح امروز بگونه غیر منتظره در شهر مزار شریف فرود آمد. در این سفر، همسر وی الکی بودنبندر نیز وی را همراهی می کند و قرار است با نیروهای آلمانی مستقر در مزارشریف دیدار کنند.

سفر فرانک والتر شتاینمایر به افغانستان درست زمانی صورت می گیرد که وضعیت امنیتی در کشور رو به وخامت گراییده و گروهای افراطی از جمله طالبان نسبت به پیش قوت گرفته اند.

در اوایل ماه می، انفجاری در برابر سفارت آلمان در شهر کابل صورت گرفت که در نتیجه آن بیش از ۱۵۰ تن جان باخته و نزدیک به ۴۰۰ صد تن دیگر زخمی شدند. هرچند در اطراف محل انفجار شماری از سفارتخانه های کشورهای دیگر نیز موقعیت دارند، اما گفته می شود که هدف اصلی این حمله دفتر نمایندگی سیاسی آلمان بوده است.

گفتنی است که اخراج پناهجویان افغانستانی که در آلمان پرونده های آنان مورد پذیرش قرار نمی گیرد، بدلیل وخامت اوضاع امنیتی در افغانستان به حالت تعلیق درآمده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
مزار
نظرات بینندگان:

>>>   جنگ شمال از كجا آب مى خورد؟
جنرال سادات فرمانده پوليس بلخ: كسانى از جنوب به بهانه نيشتر ترياك به بلخ آمده بودند، مسلح بودند و با نیروهای دولتی می جنگیدند.
#مسلم_شيرزاد

>>>   ترور شخصیت بس!
امروز دانشمند و نویسنده بزرگ داکتر نظر مرادی را مثلث شیطانی"اتمر،غنی و گلبدین" به سلسله ترورها و بازداشت های میهن پرستان دستگیر و رهایی زندان نموده اند.
جنون قدرت غنی را چنان هار ساخته که با لجام گسیختگی به هرسو دهن می اندازد و هر آن چه انسان شریف و باوجدان است، نابودش می کنند.
حال مردم و جهان هم از جنایات و روان بیمار تو اگاه شدند و علیه دولت فاشیستی تو ایستاده شده و می شوند.

>>>   یک تربوز در کندز یک روپیه شده ، چندی بعد باندجان سیاه ، باندجان رومی ، پیاز ، و..و .. در شمالی سیر پنج روپیه میشود .
پ.ن.
این دستاورد اشرف غنی مغز متفکر اقتصادی هست و انهای که خواستار قطع نمودن روابط اقتصادی با پاکستان بودند بیایند یکبار حال این کشاورز بیچاره را بپرسند .
رامش شمال
ادمین 14
بریالی، هالند

>>>   اقای فرانک والتر شتاینمایر رییس کشور دوست المان !
به افغانستان خوش آمدید . من به شما میگویم لطفآ پاکستان را قانع سازید
که از حمایت طالبان افغانستانی دست بر دارند و به آنها در پاکستان نه بگویند
من به شما اطمنان میدهم که امنیت افغانستان تامین میشود .
م. شریف فروغ کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است