نماینده ها نباید با زور و تقلب و تزویر به پارلمان راه یابند
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۴۸    ۱۳۹۶/۴/۲۲ کد خبر: 135841 منبع: پرینت

رییس جمهور غنی در ارتباط با چگونگی برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی با نماینده اتحادیه اروپا صحبت هایی را داشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمدالله ببرک، آگاه مسایل سیاسی در برنامه «نگاه» در خصوص نقش زورمندان در انتخابات بیان داشت: متاسفانه و صد متاسفانه،زورمندانی هستند که با وجود تلاش هایی که در افغانستان می شود تا انتخابات اصلاح شود، از قدرت خود استفاده می کنند و بخشی از انتخابات را در دست خود می گیرند و بر آن تاثیر می گذارند. این بدترین چیزی است که می تواند به انتخابات سالم و شفاف ضربه بزند.

وی افزود: متاسفانه کسانی هم هستند که از آنها شکوه و شکایت صورت می گیرد اما بنابر مصونیتی که به دو خانه مجلس افغانستان دارند، بنا به همان مصونیت قضایی از طرف محاکم افغانستان هیچگونه مورد ارزیابی و بررسی قرار نمی گیرند. بر نهادهای شفاف و عادلانه افغانستان است که واقع بینانه و نه با توطیه گری های سیاسی، آن افرادی که واقعا دست هایشان آلوده به چنین مواردی است، را بررسی و مجازات کنند و نگذارند زمینه برای آنها مساعد شود.

ببرک گفت: حکومت هم باید مسوولیت های خود را در این مورد به درستی انجام دهد چرا که ما باید انتخاباتی شفاف و عادلانه داشته باشیم و نماینده های واقعی به پارلمان راه پیدا کنند. اگر خدای ناخواسته قرار باشد باز هم تعدادی به وسیله زور و زر و تقلب و جنگ و تزویر به خانه ملت راه پیدا کند، سرنوشت مردم افغانستان از امروز هم بدتر خواهد شد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
نماینده ها
نظرات بینندگان:

>>>   ما افغان نيستيم
جنرال سادات فرمانده پوليس بلخ:
كسانىكه از جنوب به بهانه نيشتر ترياك و كار به بلخ آمده بودند، مسلح بودند و با نیروهای دولتی می جنگیدند.
پ ن
ياد تان است كه چند وقت پيش صد ها پشتونها به بهانه كار به بلخ رفته بودند؟
حالا همه شان مسلح شدند و عليه تاجيك و اوزبيك و هزاره ميجنگند و براي سركوب مردم غر پشتون به شمال فرستاده شده بودند.

>>>   رستگار دهگان
گفته بودند که لطیف پدرام را بخاطر برسمیت شناختن مرز دیورند سنگسار میکنیم; حال که پاکستان آن مرز را سیم خاردار میگیرد کی را سنگسار میکنند؟

>>>   ما میرویم و نسل های بعدی میایند و برگه های تاریخ را ورق میزنند، شرم آورترین صحفه های تاریخ را که حتا خود تاریخ ازش نفرت دارد، دوره حکومت وحدت ملی تشکیل خواهد داد !!!
#مسلم_شیرزاد

>>>   سخنی با هموطنان!
بسمه تعالی
در نخستین روزهای شکل گیری به اصطلاح دولت وحدت ملی، در خیمه ی لویه جرگه مواضع کنگره ی ملی را اعلام کردیم، نسبت به این دولت هشدار دادیم،آن را غیرقانونی و نامشروع خواندیم.اکثریت بر ما تاختند و ما را به تفرقه افگنی قومی و ماجراجویی متهم کردند.
هنگام امضای پیمان امنیتی کابل-واشنگتن، به "پیمان"رای ندادم.من را به ضد آمریکایی بودن متهم کردند.حتا عده ای از روشنفکران هم در این حمله علیه من شریک شدند.
اعلام کردیم مرز دیورند مرز رسمی میان دو کشور افغانستان و پاکستان است.مردم را به خاطر منافع شخصی و قومی قربانی ادعای بی بنیاد دیورند خواهی نکنید،مرا به مرگ و سنگسار تهدید کردند…
در باره ی دولت آقای غنی بار ها سخن گفتیم و کنفرانس دادیم. همه سکوت کردند و برای این دولت دست نشانده و فاسد ستایش نامه ها نوشتند. نمی دانم حالا در این چند روز پسین چه اتفاق مهمی افتاده است که یک شبه همه آتش گرفته اند. از معامله گران شورای ملی تا وزرا و کارگذاران ارشد دولت و شوونیست های قومی، همه و همه واحسرتا! می گویند.
اکثریت وکلا،مصادر امور مهم و وزرایی که در دولت بوده اند، چه دولت غنی چه دولت کرزی، شریک جرم اند. در کابینه و شورای وزیران تصمیم گرفته شده و بعد آن تصامیم برای تصویب به شورای ملی راجع شده اند. جالب است که به قول معروف دزد هم می گوید خدا و صاحب خانه هم می گوید خدا!
چه کشور ارویلی ی داریم. واقعا کی مقصر است؟ وکلا، آقای احدی(نویسنده ی کتاب زوال پشتون ها) و بقیه قدرتمندان همه شریک جرم اند، اما چنان دهن گشوده اند و نق می زنند که انگار تازه از آسمان به زمین آمده اند، پاک و مقدس اند و در هیچ اموری از امور دولت نقش نداشته اند و کرزی و غنی و عبدالله به تنهایی کار کرده اند. وقتی می گوییم دستگاه فاسد و خودفروخته و دزد، یک مجموعه ی بزرگ را در مدنظر داریم. در این مجموعه از همه ی اقوام حضور و تشریف دارند. اگر قرار است خاینین، معامله گران عزت و شرف مردم، دزد های چراغ به دست، ربایندگان نان بینوایان، غاصبان ملکیت های عامه و بیت المال و فروشندگان آزادی و استقلال میهن محاکمه شوند شما آقایانی که صدا بلند کرده اید و اشک تمساح میریزید. همه باهم باید در برابر دادگاه مردم قرار بگیرید و حساب پس بدهید. جرم بزرگتر تان این است که خلق خدا و مردم را احمق می پندارید.
آزموده را آزمودن خطاست. از جوانان میخواهم وارد میدان شوند و رهبری برای آزادی، عدالت و تغییر را به دست بگیرند.

لطیف پدرام

>>>   ناصر فیروزی
نگاه قومی خاک پاشی به چشم مردم
لالی حمیدزی و ظاهر قدیر هردو در حکومت چور ملی کرزی پولدار شدند. هردو نمایند پارلمان بودند و هستند. در تمام همان دور اشرف غنی هم پهلوی شان بود. روش پول در اوردن هردو را میدانست. منظورم این است که اگر دزدی هم میکردند اشرف غنی میدانست. اما باز هم در زمان انتخابات هردو را بیاری گرفت. این دو نفر از افراد کلیدی تیم اشرف غنی شدند. هر دو نفر ادعای پست و مقام دولتی را نداشتند. احتیاجی هم نداشتند . اعمال بعدی شان این موضوعات را ثابت میکند. چون ظاهر قدیر به گفته آقای جهانی میرود برای رای گرفتن به وزرای غنی به بعضی از نماینده رشوت میدهد. این نشان میدهد. که قصد وزیر شدن نداشته. از نظر طرفداران غنی تا اینجا آدمهای خوبی هستند.
حالا هردو نفر منتقد اشرف غنی شده اند. شبه هردو نفر دزد ، وطن فروش ووووو شدند. گفتند چون منافع خود را از دست داده اند شکایت میکنند. چون پست و مقام نگرفتند شکایت میکنند. در صورتی که این ها همان آدمهای گذشته هستند. نماینده پارلمان بودند حالا هم هستند. معاملات کلانی که داشتند حالا هم دارند. اگر اشرف غنی جلو دزدی های انها گرفته پس چرا آنها را با اسناد موجود دستگیر و به دادگاه روان نمی کند؟
فرض بگیریم که غنی دزدان و اختلاص گران را خوش ندارد. پس چرا فاروق وردک که متهم میلیونها دالر اختلاص شد در دولت خود وزیر ساخت؟ چرا عمر زاخیل وال را که متهم به اختلاص بود سفیر تام الاختیار در پاکستان ساخت؟
حالا اطرافیان اشرف غی که هنوز رانده نشده اند توجیه که اینها منافع شان در دولت غنی از دست داده اند. حاضر نیستند به هیچ عنوان اعمال فاشیستی غنی را بپذیرند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است