عبدالله بحیث دلقک نظام باقی مانده است
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۸    ۱۳۹۶/۴/۲۴ کد خبر: 135863 منبع: پرینت

در حال حاضر رژیم فاشیزم غلجایی برهبری اشرف غنی تهدید خیلی بزرگی را بر علیه همزیستی قومی میان پشتون و غیر پشتون از یک طرف و درانی و غلجایی از طرف دیگر براه انداخته است.

از زمان ظهور حکمتیار بحیث بازوی فاشیزم غلجایی گستاخی و تعرضات شدید قومی و قبیلوی ارگ اوج گرفته است.
تا اکنون مردم غیر پشتون خود را مورد تهدید ارگ می دیدند ولی حالا موج اعتراضات ضد فاشیزم به قندهار پایگاه تاریخی درانی ها هم رسید. باید از هر حرکت ضد فاشیستی در کشور استقبال کرد و جبهه واحد ضد فاشیزم را ایجاد کرد.

باید در جستجوی بدیل فاشیزم ارگ شد. به باور این قلم بدون سرنگونی و تعویض رژیم کنونی راه دیگری وجود ندارد.

سرنگونی رژیم بمعنی لشکر کشی، کودتا و جنگ نیست. نظام از لحاظ پایگاه اجتماعی مشروعیت ندارد. تنها پایگاه رژیم حمایت خارجی و یک دسته ای فاشیستان غلجایی تباران به رهبری اشرف غنی و گلبدین است. هم چنان یگانه بازوی غیر پشتونی ارگ عبدالله بحیث دلقک نظام باقی مانده است. جنرال دوستم، محمد محقق، استاد عطا محمد نور، صلاح الدین ربانی، احمد ضیا مسعود و ده ها تن دیگر از رژیم رو گشتانده اند.

ارگ به غیر از حمایت خارجی و کارت بازی قومی و قبیلوی دیگر پایگاه مردمی ندارد.
باید برای بدیل فاشیزم غلجایی و ایجاد دولت با قاعده وسیع و ملی متحد شد.

برای بدیل رژیم سه راهکار ضروریست:
۱) نیروهای سالم و جنبش های مدنی ضد فاشیزم در یک ائتلاف بزرگ متحد شوند.
۲) باید با جامعه جهانی وارد مذاکره شد و بحث تعویض قدرت را با دپلوماسی و منطق در چهارچوب منافع افغانستان و غرب مطرح کرد.
۳) اعتراضات خیابانی و فشار های روانی و سیاسی بر حلقه رهبری فاشیستی ارگ براه انداخت.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
قندهار
نظرات بینندگان:

>>>   آقای امیرزاده، لطفاّ، نام یک نفر از رهبران را اینجا بنویس، که به حیث الترناتیف (بدیل)بعد از سقوط این دولت دسنشانده، رئیس جمهور جدید افغانستان شود. مرا به قوم و مذهبش کاری نیست، فقط فساد نکرده باشد، دستانش به خون 65 هزار کابلی آغشته نباشد و یک سیاستمدار ورزیده و مسلکی باشد.

>>>   اعتراض مردم شهرستان چاه‌آب تخار از ظلم فرمانده محلی حکمتیار و بی کفایتی و ناتوانی حکومت غنی‌عبدالله.

>>>   جنایات این تکنوکرات های غربی بیشتر از جهادی های ....است در ۲ سال حکومت غنی وطن فروش ۷۵ هزار مردم ما کشته شده و در ۱۷ سال با کرزی طالب ۱ میلیون هموطن مارا قتل عام کردند

>>>   با سلام
برادر عزیز لطف نموده نقاب تعصب را از چهره ات بردار اگر مسلمان هستی
چر یک قوم را زیر سوال میبری و از روی تعصب کلمات دروغ و فریبینده را بزبان میآوری . این را نمیدانی که خداوند ج فرموده است که بهترین شما با تقوی ترین شمااست. نه گفته است بهترین شما تاجک ها یا ازبک ها- هزاره و یا پشتون ها اند.
کمی خدا پسندانه بنویسید.شما فقط دنبال یک قوم را گرفته هرچه از دل تنگ تان میاید مینویسید. چرا از دزدی های رهبران شما نمی نویسید ؟ چرا از چور . چپاول های شما نمی نویسید که بنام جهاد چه برسر مردم آوردند.چرا برای کسانیکه به میلیون ها دالر پول بیت المال را دزدیدند و هزاران چریب زمین را غصب نمودند نمی نویسید..جناب نویسینده عزیز کمی خدا را به حضور داشته باشید و خدای بنویسید نه مقراضانه و از روی تعصبی که در دل تان ریشه نموده است چون اگر این تعصب را دور نیندازید هم خود همیشه نا راحت خواهید بود و هم وجدان تان و از سوی دیگر باعث دلخوشی دشمنان این سرزمین خواهید ش.
روح الله کابلی

>>>   راه بسیار معقول و درست دیگر چاره نیست و باید ازین بن بست براییم صابر شمال


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است