حرمت رای ما کجا است؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۸    ۱۳۹۶/۴/۲۴ کد خبر: 135867 منبع: پرینت

در هنگامه سفر رییس اجرایی عبدالله به بامیان.
حکومت مسوولیت صیانت حقوق اساسی، حقوق بنیادی و شهروندی ملت ها را دارا است. بر حکومت ها است تا عدالت را بر قرار کنند، برابری را معمار جامعه بگردانند و مشارکت را در همه بخش ها نهادینه کنند.

شهروندان بامیان از چند سال بدین سو ده ها اعتراض عدالت طلبانه برای پایان تبعیض و سیاست حذف اقوام تاجیک و پشتون داشته اند، این مسوولیت شهروی است تا پایبند قانون بوده و برای مطالبات خود اعتراض مدنی نموده،‌ از خشونت گری بپرهیزند، اما در مقابل مسوولیت حکومت مرکزی است تا حقوق شهروندان خود دفاع و‌ پاسداری کند.

جناب رییس اجرایی!
بخش عمده شهروندان بامیان برای شما رای دادند، آیا شده باری از حقوق این مردم دفاع کنید؟ آیا شده است که به حکومت محلی جابر و فاشیست بامیان بگویید که گناه باشندگان بامیان چیست، که همه روز ستم می کنید تا حذف شوند؟ حرمت رای مردم ما کجا است؟ ما برای دفاع از حقوق مان برای تان رای دادیم تا از حقوق ما دفاع کنید. در مقابل جنایت های ضد بشری و نسل زدایی در بامیان چرا خاموشی اختیار نموده اید؟

بدانید که مسوول شخص رییس جمهوری محمد اشرف غنی و جناب شما هستید! مردم می خواهند صدای واقعی و چهره واقعی بامیان را که ظلم،‌ تبعیض، پاکسازی، محرومیت و انحصار یک تیم خاص و اعتراض ها همه اقشار علیه آن است، اینبار ببینید و در بامیان تغییرات گسترده را رونما گردد.

محی الدین فرهمند
مسؤل جنبش عدالت خواهی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بامیان
نظرات بینندگان:

>>>   تقدیم به کانتینریارها وتکنوکرات های بی ریشه:
کسانیکه باور به کانتینر و سنگ های سمنتی دارند و همیشه در میان دیوار های حصار شده پنهان اند و کمتر میخوابند و زیادتر عوام فریبی میکنند

>>>   اين القاب را پيل بر دارد كمرش میشکند
از نابغه شرق " نور محمد تركي " تا متفكر دوم جهان " اشرف غني احمد زي "
استعمار چه چيز هايي را بر اي ما انتخاب ميكند.

>>>   Qadiry
پلیس‌های ترافیک فیس‌بوک کجا شدند؟ می‌گن حکومت چندین جاده اصلی در مرکز شهر (وزیر اکبر خان، شهر نو) را با موانع سمنتی بسته است.
ضرر اقتصادی، روحی، روانی، کاری (زایش‌های روی‌ خیابان) و .... چه‌‌طور خات شد؟!

>>>   چه كسى متعصب و فاشيست است ؟
ما كه از قانون و هويت و تمدن و اقتدار سخن مى كوبيم يا تو كه تمام تاريخ و تمدن و هويت را به يك تار عنكبوتى جعل، جهل و استبداد بسته اى ؟

من از تمام شهروندان پشتون ( افغان) كه اهل خرد و انديشه و انصاف هستند، سوال مى كنم ، كه من نوعى به عنوان ميراثدار تمدن ، فرهنگ و تاريخ خراسان در گجايى اين هويت و نماد هاى ملى افغانستان قرار دارم ؟

نماد هاى اقتدار و ملى يك كشور اين ها مى باشند.
نام كشور: افغانستان
١- سرود ملى : به زبان افغانى ( پشتو)
٢- واحد پول كشور: افغانى
٣- مليت : افغان / افغانى
٤- نشانهاى درجه اول : وزير محمد اكبر خان / وزير محمد ايوبخان / ملالى ، همه افغان
٥- اصطلاحات ادارى ( ملى) : افغانى ( پشتو)
٦- متن اعتماد نامه ها : به زبان افغانى
٧- تاريخ رسمى : مطابق روايت جعلى افغانى
٨- قانون نانوشته : رئيس جمهور بايد افغان باشد.

جوانان عزيز !
هيچ كدام از موارد بالا تابو نيست ، هيچكدام ساحه اى ممنوعه نيست ، با متانت ، مدارا و مبارزه مستمر همه اى اين نماد ها را بايد به چالش گرفت و مورد بحث قرار داد.
اما فعلاً شناسنامه ها در اولويت قرار دارد و زمان آزمون نمايندگان پارلمان فرارسيده است تا قانون را با دوثلث آراء برگرداند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است