تاثیر سفر فرانک اشتاین مایر به افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۲    ۱۳۹۶/۴/۲۴ کد خبر: 135868 منبع: پرینت

سفر فرانک اشتاین مایر به افغانستان می تواند به وضعیت پناهجویان افغانستانی موثر باشد.

سفر ریس جمهور المان فرانک والتر اشتاین مایر به کابل که چندین سال وزیر خارجه آلمان نیز بوده است و حدود شش بار به افغانستان سفر نموده، به وضعیت پناهجویان افغانستانی روشنایی خواهد انداخت.

این اولین باراست که فرانک شتاین مایر به عنوان ریس جمهور آلمان به افغانستان سفر می کند.
این سفر زمانی صورت می گیرد که حملات انتحاری در کابل باعث تخریب سفارت المان و کشته شدن حدود ۱۶۰ نفر و زحمی شدن بیش از ۴۰۰ نفر گردیده و وضعیت شکننده امنیت را در کابل به تصویر می کشد و امن بودن کابل پایتخت افغانستان را به شدت زیر سوال قرار می دهد.

رییس جمهور المان در یک سفر از قبل اعلان نشده وارد افغانستان شد و پس از دیدار با سربازان کشورش در مزار شریف، با رییس جمهور اشرف غنی در کابل ملاقات کرد.
بر اساس اعلامیه ارگ ریاست جمهوری، در این ملاقات رؤسای جمهور افغانستان و جرمنی ابراز امیدواری کردند که روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف بیشتر از پیش گسترش یابد.

در اعلامیه آمده‌است که رییس جمهور غنی و فرانک والتر اشتاین‌ مایر به نقل از سربازان آلمانی گفته‌ است که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان نسبت به گذشته توانمند، قوی و منظم شده‌اند و آلمان به همکاری و حمایت خود در راستای تقویت بیشتر این نیروها ادامه می‌دهد.

رئیس جمهور اشرف غنی به رییس جمهور جرمنی گفته‌ است که فعالیت و ماهیت تروریزم تغییر کرده و برای مقابله با آن به اجماع جهانی و مبارزه مشترک نیاز است.

محمود منجمزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
افغانستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است