دوباره به خیابان رفته برای عدالت فریاد می‌زنیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۲    ۱۳۹۶/۴/۲۴ کد خبر: 135875 منبع: پرینت

جنبش روشنایی در اعتراض به بی عدالتی و وجود تبعیض سیستماتیک که مصداق بارز آن تغییر مسیر لین برق پنجصد کیلو ولت است، شکل گرفت و لایه های مختلف اجتماع در این اعتراض همسو و همصدا با جنبش روشنایی به خیابان‌ها ریختند و ندای عدالت‌خواهی و برابری طلبی سر دادند، شب‌های زیادی تا بامداد و روزهای زیادی تا شب کار کردیم و برنامه ریزی کردیم تا به وجه احسن مبارزات مان را پیش ببریم.

یکبار در ۲۷ ثور سال پار به خیابان آمدیم و بیشتر از یک میلیون انسان آزاده و عدالت خواه همراه و همسو با ما آمدند، به پولیس گل اهدا کردیم، جاده ها را پاک کردیم و حتی بینی یک نفر خون نشد، شهروندان آلمان آرزو کردند که ای کاش یک روزی چنین تظاهراتی در المان برگزار شود اما حکومت فاسد و سران ارگ و سپیدار هیچ وقعی به خواست های مردم نه نهادند.

بار دیگر روز دوم اسد سال پار حینی که یک عده از پشت به ما خنجر زدند، به خیابان رفتیم و برای عدالت فریاد زدیم اما حکومت جواب گل را با گلوله و انتحاری داد که در نتیجه ۸۶ انسان فرهیخته‌ شهید و بیشتر از ۴۰۰ تن زخم برداشتند، برادر کوچکم در آن رویداد خونین زخم برداشت، همینکه او را به خانه رساندیم، یکی از دوستانم زنگ زد که احمدشریف در جمع شهدا است، بلافاصله راهی شفاخانه استقلال شدم، مادرم راه ام را گرفت و گفت نرو، نمی بخشمت، اگر بروی شیرم را برایت حلال نمی کنم، اشک دور چشمانم حلقه زد و چیزی نگفتم اما زیر زبانم با خود می گفتم مرا ببخش مادر، احمد شریف هم مادر داشت.

خلاصه ۸۶ مادر آن روز مثل مادر دولت‌شاهی فرزندان دلبند شانرا از دست دادند، ده‌ها خانم بیوه شد و بالاتر از صد کودک یتیم. اما برایم جالب بود که وقتی کمک های دوستان مقیم خارج را به زخمی ها و خانواده های شهدا می بردیم خیلی های شان پول را نمی گرفتند، می گفتند برای مستحق تر از ما ببرید و مجروحین با وجودی که در بستر افتاده بودند به ما انرژی می دادند و می گفتند هستیم برآن عهدی که بستیم.

حالا در آستانه‌ی اولین سالگرد فاجعه‌ی خونین دهمزنگ قرار داریم، ۸۶ شهید سر افراز در جمع مان نیست اما نظاره گر عملکرد همسنگران شان هستند که چه می کنند؟
اما من می خواهم به شهدای همیشه جاوید و همسنگران با عزت مان اطمینان بدهم که هستیم برعهدی که با شما بسته بودیم، در آستانه‌ی یکساله شدن جاودانگی تان دوباره به خیابان می رویم و برای عدالت فریاد میزنیم، تا زمانیکه غنی و عبدالله به داعیه‌ی برحق تان کرنش نکنند و آنرا محقق نسازند، حتی یک سانتی متر و برای یک ثانیه هم عقب نشینی نخواهیم کرد، من آزاد به دنیا آمده ام و زندگی بدون آزادی و آزادگی را چیزی جز ذلت و بردگی نمی دانم.

یکبار دیگر به خیابان می آییم و با یاران شهید مان تجدید میثاق می کنیم، به غنی و عبدالله هشدار می دهیم که اگر حتی بینی یک انسان خون شود، مسئولیت اش بصورت مستقیم به عهده‌ی شما خواهدبود.

بسم الله رنجبر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنبش
تظاهرات
نظرات بینندگان:

>>>   بسم الله جان رنجبر حال مردم را به این بهانه ....تان بازی داده نمیتوانید همه مردم افغانستان شما را بصورت درست میشناست ونیز درک تان کرده است که شما چی قسم یک مردم استین صرف وصرف فقد همان بنچر مین ها ونداف های خود را میشناسید وبس در طول ۱۴ سال چرا از این مردم بیچاره چیزی نمیگفتین غرق ر دزدی های تان بودید ونیز حق مردم شریف کابل را خوردین جط خیانت بد ماشی دیگر کاری نکردین مردم واصل اباد خیانت های تانرا فراموش نکرده که جوانان شان را بی گناه به قتل رسانیدن وبه بنچشیر فرار کردین مصل این به صد ها نفر را به قتل رسانیدین ایا مردم تاجک به بشت شما خواهد بود ... حال دیگر کسی نیافتین هزاره ها را به بهانه های مختلف به تظاهرات میکشانید یک نفر با شما نیست جز چند ویلگرد وبدماش قاتل وغیره در تظاهرات ماه بیش جز چند ویلگرد خیر خانه دیگر هیچ کسی با شما نبود از این معلوم میشود که شما را هیچ کسی خوش ندارد من که بی طرفانه قصاوت میکنم یک از این تنظیم ها به مردم چیزی نکرده اند...

>>>   رهبران جنبش روشنایی مانند بهزاد و ناجی و ذولفقار و غیره و غیره شما ها باعث قتل نفر انسان های خوش باور و بیگناه شدید اما شما قاتلین حیا نکردید و میخواهید با مظاهرات تان مردمان بیگناه و خوش باور را بکشید
بصیر نظری

>>>   باز میخواهید چند نفر را به کشتن دهید.
حبیب الله یوسف زی

>>>   Khorosoni heeft 2 nieuwe foto's toegevoegd.
به آنعده باشندگان شهر کابل که خصلت گوسپندی دارند :
------------------------------------------------------
مگر این شما نبودید که فریاد میکشدید که گویا این اعتراض چیان (جنبش رستاخیر برای تغیر) سبب مشکلات زندگی ما درشهر شده اند و راه ها را مسدود ساخته اند... ولی اکنون که کوچه ها ی تانرا این حکومت پوشالی به روی تان بسته ساخته است ، چرا سکوت مرگبار ؟ واقعا شهروندان گوسپندی بودید.

>>>   خیر است اگر ما حال گو سپندی هستیم خوب است مانندی شما ....صفتی نیستیم که برای جند تا دزدو رهزن و چپاو لگر پنجشیری و بد خشی جوانان خودرا بکشیم

>>>   دوستان، دفاع ازمظلوم وظیفه همه ی افراد جامعه است، ربطی به قوم خاص ندارد، هیچکس تظاهرات کنندگان را به زور به خیابان نیاورده است، بلکه خودشان احساس وظیفه کرده آمدند، اکثرشهدای سال گذشته ازمحصلین بودند، آیا این شهدا ازافراد بی بندوباربودند؟ شماچه حق دارید شعور صدهاهزارنفر را که برای اعتراض ازتضییع حق شان آمده بودند را اینگونه بی احترامی کنید، خداوند مردم را ازشر شما انسانهای بیخرد وسبکسر وخودخواه ودربند حسادت وهوای نفس نجات دهد، به قول حضرت علی کرم الله وجهه که: اگرجاهل سکوت کند مشکلی پیش نخواهد آمد، به قول حافظ: یاسخن دانسته گو ای مرد عاقل یاخموش.
رهنما


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است