جنرال دوستم را چگونه می توان نجات داد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۷    ۱۳۹۶/۴/۲۴ کد خبر: 135888 منبع: پرینت

اتهامی که بر جنرال دوستم وارد شده یک مساله جنایی و جنایت خیلی سنگین است و باید در چهارچوب عدلی و فضایی در یک دادگاه مستقل در داخل و یا بین المللی حل و فصل شود. اما هم دولت و هم جنرال دوستم جرم را سیاسی ساخته اند و از آن در معادلات قدرت استفاده می کنند.

جنرال دوستم وارد یک جبهه سیاسی معروف به ایتلاف نجات شده است تا از طریق فشار سیاسی هم اعاده حیثت شود و هم اقتدار خود را بحیث معاون اول بدست بیاورد. ارگ که این پرونده را بحیث چماق در دست دارد از هر امکان استفاده می کند که از آن برای تحکیم حاکمیت تمامیت خواهی اش استفاده کند.

پرسش اساسی این است آیا می توان در یک معامله سیاسی پرونده دوستم ایشچی را دفن کرد؟
ارگ به دوستم وعده داده در صورت خروج از" ایتلاف نجات" پرونده را بسته می کند و او را اعاده حیثت می کند. قبولی شرط های ارگ در واقع قبولی پرونده ایشچی است.
به باور این قلم تا این رژیم در کابل بر سر قدرت باشد دوستم نمی تواند اعاده حیثت شود.

واقعیت این است که پرونده ایشچی مثل خاگستر باقیمانده از یک انفجار اتمی است که در هر جای دفن کنید در زیر زمین و یا بحر نمی توان از شعاع رادیو اکتیف آن در امن ماند.
پس راه نجات دوستم چیست؟

به باور این قلم راه نجات دوستم، سقوط رژیم غنی از طریق ایتلاف نجات است. شاید برای دوستم بهتر باشد بجای معامله انتحاری با دولت غنی در جستجوی تقویت ایتلاف نجات شود. به بیان دیگر ایتلاف نجات می تواند بحیث شمشیر برنده انتقام و نجات بدست دوستم و متحدین آن تبدیل شود. فاشیسم از این ایتلاف بسیار ترس دارد به شرطی که ایتلاف چی ها باور به قدرت مردم و خرد داشته باشند.

رژیم مافیای قومی کابل بدون اعضای ارشد این ایتلاف نه پایه اجتماعی دارند و نه مشروعیت حقوقی رهبری کشور.
صرف با سقوط رژیم می توان معادلات قدرت را تغییر داد و پرونده ایشچی را بسته کرد.
تا رژیم غنی سر پا باشد هرگز دوستم اعاده حیثت و صاحب اقتدار نمی شود.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنرال دوستم
ارگ
نظرات بینندگان:

>>>   ائتلافش رابشکند همه چیز حل است نه ایشچی است نه میشچی !

>>>   به نظرم تبعید دوستم بهتر از مرگ خواهد بود، در دوستی با یکی به تبعید رسید در دوستی دوم به هلاکت نرسد. اگر از من میشنوی در ترکیه عیش ونوش کن و از سیاست افغانستان دست بردار زیرا اتباع این کشور سیاست مدار شده است.

>>>   کسی گفت ایشچی می خواهد از ادعایش بگذرد وبگوید یک سوئ تفاهم بوده اما شورای امنیت برایش اخطارداده وگفته اند اگر برگشتی اینبار ما....

>>>   تدابیر امنیتی در نزدیکی های ارگ ریاست جمهوری افغانستان در کابل افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک، تدابیر امنیتی در نزدیکی های ارگ ریاست جمهوری به خصوص در چهار راه شیر پور سرک وزارت امور خارجه و در نزدیکی های خانه جنرال دوستم معاون اول رئیس جمهور بسیار شدت یافته است. این اقدامات باعث راه بندان زیاد در این ساحات شده و یک پاسگاه جدید پولیس نیز در نزدیکی سرک معینیت سواد آموزی نیز ایجاد شده است.

>>>   جنرال دوستم دارای نیروی قوی یک شخص مبارز یکشخص وطندوست وتمام تکتیکهای جنکی را هم بلد است وبرضد کسانیست که وطنفروش است وبروطن خیانت میکنندمانند کرزی وافرادش غنی وافرادش طالب وداعش وبرضد امپریالیزم یعنی امریکا وهمدستانش است یک نقص بزرگش اینست که بیسواد ونمیتوان
بدیگربهانه ازچوکی وی را دورساخت.
احمد ایشچی با این ادعای ناحق وبی باور به همه ودرمقابل یک پول هنگفت از
از جامعه جهانی واشخاص داخل حکومتی داخل دام انداخت اگر اینقسم میگفت ایشچی
که دوستم وافرادش دخترم را برده ویکماه
نگاه کرده مورد قبول میبود قضاوت کنید که یکشخص شیخفانی رابنظرم تجاوز جنسی بالایش دوراز منطق وباور است. هیچکسی باور نمیکند . من یکشخص بیطرف وبهیچ تنظیمی ویا گروهی نیستم

>>>   جناب امیر زاده ، دارید موضوع رو خیلی ها بزرگ می کنی ، یعنی چی ، ژنرال که قتل نکرده و این موضوع رو تو هم و حتی پسر بچه کابل هم میدونه که توطئه سیاسی است و جنابعالی سیرداغ زیاد می کنی و جنایات های بد تر از ین رو چجوری توجیه می کنی ؟ از جنایات که در کشور اتفاق می افتد بد تر و خیلی وحشتناک تره از اینه چرا دادگاهی نمیشه ؟ این توطئه رو هر روز حقوق بگیر ها زیادش می کند تا به پول شون برسند .اینو فراموش نکند که یک قوم برای همش نمیتونه زمامدار یک کشور باشد ، کشور افغانستان از ملیت های دیگه هم حضور فزیکی دارند همه در قدرت سهیم اند

>>>   هارون جان، از ائتلاف این چارکلأ چیزی برای مردم بور نمی شه. اینها امتحان شانرا بار ها به مردم داده اند. آزموده را بار دیگر آزمودن خطأ ست.

>>>   ائتلاف جاركلا ها مردود است اينها جانبان قرن بييتم هستند وقابل محاكمه لا احترام.
دولت شاه

>>>   آغای امیرزاده خودت یکی از افرادی رستاخیزآن بودی که به گفته خودت عدالت اجتماعی میخواستی ، چه شد که یکی و یکبار برای دوستم راه نجات میسنجی.
آرون آغا یا خودت مبتلا به شیتسوفرینی هستی و یا باداران از شما تقاضا همجو خصلت را میکنند.

>>>   بسیار پریشان و به تشوش استی .هارون جان دوستم را نجات بده.برو ترکیه کون بده.به دوستم .منحیث یک جوان در غم جوان های بیچاره شو .زنان یتیم چی قسم وطن از این خاین ها نجات داد.شما ور فکر دوستم محقق ضیامسعود گلبدین سیاف خلیلی کرزی استید.نان این ها در روغن تر است.اگر یک شب مادر خواهر بادر بدرات گشنه باشد.بخدا اول شما را قربانی می کنند.هارون جان دیگه مقاله بخاطر وطن جوانان یتیم ها بیوه زن ها کی دست به گدایی می زنند.وقت دست خود را به موتر بیش کنند.همین دزد ها فاحشه صدا می کند. فهمدی .

>>>   او جناب نظر دهنده میگی که قتل نکرده اگه خدانخواسته همین دوستم بالای خودت تجاوز میکرد چه عکس العمل را نشان میدادی؟ به کی گریه میکردی و از درد کونت مینالیدی؟ چپ ته بگی و چوپ باش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است