لالی حمیدزی و ظاهر قدیر چرا مخالف غنی شدند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۰۶    ۱۳۹۶/۴/۲۴ کد خبر: 135892 منبع: پرینت

لالی حمیدزی و ظاهر قدیر هردو در حکومت چور ملی کرزی پولدار شدند. هردو نمایند پارلمان بودند و هستند. در تمام همان دوره اشرف غنی هم پهلوی شان بود و روش پول در اوردن هردو را می دانست.

منظورم این است که اگر دزدی هم می کردند اشرف غنی می دانست. اما باز هم در زمان انتخابات هردو را بیاری گرفت. این دو نفر از افراد کلیدی تیم اشرف غنی شدند. هر دو نفر ادعای پست و مقام دولتی را نداشتند. احتیاجی هم نداشتند.

اعمال بعدی شان این موضوعات را ثابت می کند. چون ظاهر قدیر به گفته آقای جهانی می رود برای رای گرفتن به وزرای غنی به بعضی از نماینده رشوت می دهد. این نشان می دهد که قصد وزیر شدن نداشته است. از نظر طرفداران غنی تا اینجا آدم های خوبی هستند.

حالا هردو نفر منتقد اشرف غنی شده اند. گفتند چون منافع خود را از دست داده اند شکایت می کنند. چون پست و مقام نگرفتند شکایت می کنند. در صورتیکه این ها همان آدم های گذشته هستند. نماینده پارلمان بودند حالا هم هستند. معاملات کلانی که داشتند حالا هم دارند. اگر اشرف غنی جلوی دزدی های انها را گرفته پس چرا آنها را با اسناد موجود دستگیر و به دادگاه روان نمی کند؟

فرض بگیریم که غنی دزدان و اختلاس گران را خوش ندارد، پس چرا فاروق وردک که متهم به میلیونها دالر اختلاس شد در دولت خود وزیر ساخت؟ چرا عمر زاخیل وال را که متهم به اختلاس بود سفیر تام الاختیار در پاکستان ساخت؟

حالا اطرافیان اشرف غی که هنوز رانده نشده اند، توجیه شان این است که منافع شان را در دولت غنی از دست داده اند و حاضر نیستند به هیچ عنوان اعمال فاشیستی غنی را بپذیرند.

ناصر فیروزی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ظاهر قدیر
لالی حمیدزی
نظرات بینندگان:

>>>   واقعیت همین است.

>>>   لطیف :
من نظرم این است که پایه های لرزان این رژیم باید لرزان تر شود تا که فرو بریزد. کوشش برای تحکیم پایه های این رژیم خیانت به مردم افغانستان است. این رژیم با همین پایه های لرزانش مخالفانش را در منگنه قرار داده است و کارد اش را بر استخوان مردم فرو برده است. یک لحظه فکر کنید این رژیم مستحکم وقدرتمند شود چه مصیبتی بر سر مردم خواهد آورد و چه دوزخی برای مخالفان خواهد ساخت.
در یک کلام این رژیم باید از بن و بنیاد تغییر داده شود و دیگرگون گردد.

>>>   تفاوت پاروک وردک وزاغ خیل وال با لالی وظاهر کدیر در سطح سواد شان است دو طرار اولی کمی مکتب خوانده و دو قاچاقبر اخیرالذکر علم لدنی دارند ، درسی نبود هر آنچه در سینه بود
ر

>>>   چرا خود را فریب باید داد؟ چرا آدرس غلط؟ چرا سنگهای کلان را بر می دارید، اگر قصد تان زدن است؟
دشمن ما فاشیزم است، دشمن ما ارگ است! اول باید با ارگ و فاشیزم حانه کرده در آن یک رخه کرد، بعد داعش و بعد از آن اگر امریکا و غرب از داعش پشتیبانی کرد، علیه امریکا و غرب متحدانه، همانند یک ملت واحد ییستیم.

>>>   خداوند ج تمام کسانیکه در چور چندین ساله شریک بودند تباه و برباد سازد. آمین

>>>   نه تنها ظاهر قدیر و لالی حمیدزی بلکه کسانی دیگر در جناح عبدالله عبدالله هم بودند که در زمان انتخابات از وی حمایت مینمودند ولی حالا دشمن وی شده اند .
چنین انسان بر علاوه که مسلمان نیستند بلکه لاش خور ها ی اند که همیشه دنبال کسانی میروند تا بتوانند دزدی -غصب -آدم کشی های شان آسان تر صورت بگیرد. نه فکر ساختن وطن اند ونه هم به فکر مردم و قوم خود هستند.
خداوند چنین انسان های را اگر قابل هدایت است هدایت کند و اگر قابل هدایت نیستند خدواند محوه و نابود گرداند . آمین
سهیل سمنگانی

>>>   ما دو مفهوم سیاسی داریم:
یکی کووالیسیون که عبارت از افراد و احزاب و گروه هایی هستند که در دولت هستند و یا دولت منافع آنها را در نظر میگیرد و یا این گروه ها منافع خویش را در دولت میبینند، اینها از دولت پشتیبانی میکنند و سیاست های آنها را می ستایند.
یکی اپوزیسیون که عبارت از افراد و احزاب و گروه هایی هستند که در ترکیب دولت نیستند و یا دولت منافع آنها را در نظر نمیگیرد و اینها مخالف دولت هستند و برضد دولت تبلیغات میکنند و سیاست های دولت را تقبیح میکنند، ما اینها را بنام اپوزیسیون یاد میکنیم.
یک گروه جدید نیز جدید التشکیل است و بنام (کم حق الزیسیون و یا بی صلاحیت الزیسیون) نام دارد که با وجودی که در تشکیل دولت هستند، اما برایشان حقوق و صلاحیت ها و اختیارات لازمه داده نمیشود، بنأ از دولت ناراضی هستند. مثل اشخاص و افراد ذیر:
....
این افراد را خودتان نام گذاری کنید و در نظریات تان بنویسید تا بیکار نمانید.

>>>   شما نمایندگان یاوه سرایی نکنید در بین شما قاتلین و غاصبین زمین و قاچاقیان مواد مخدر و رشوت خوران ماهر که شاید شما هم در ان شامل باشید شما ها حق انتقاد را ندارید و مردم از شما نفرت دارند اقای ایوبی که لاف و پتاق زد که نام خاینین شورای ملی را فاش میکند گم شد و شاید رشوت گرفت که خفه شود اقای قدیر که در مجلس گفت که سرمایه من 268ملیون دالر است ایا این غیرت و مردانگی را دارد که بگوید این پول را از کجا کرد و هم در بین شما طالب وجود دارد مانند اقای خوسی و غیره بناهن گنگه شوید و خانه فساد باید منحل شود
بصیر نظری

>>>   اگر سخن از فاروق وردک باشد پس به مقایسه عطاچور فاروق یک فیصد هم دزد نیست. و یا در مقایسه با پنچرمینها دیگر.
اول از خود شروع کن و باز منتقد دیگران باش

>>>   ایوبی نام خودش در همان لست بود من با جناب بصیر خان صد در صد موافقم گفتارشان حقیقت دارد .

>>>   بلی ریس سنا برادراش که یکی از قوماندان های طالبان است قرار اظهارات بعضی اشخاص در گذشته و اتهام وارده جدید که تعداد پینج تن میخواستند وارد مجلس نمایندگان گشورما گردند وولی قبل از ان توسط نیرو های مسلح کشور دستگیر شدند بکمک ریس سنا تا نزدیک دروازه شورای ملی شده بودند درین مورد اگر کسی معلومات کافی داشته باشد دیگران را شریک سازد تا اصل واقعیت بر ملا گردد .

>>>   كدام ها خوب هستند كه اي دو نفر خوب باشد چرا كوشش ميكنيد كه از يك قوم را زياد جلوه بدهيد چرا تاحيك ها ازبك ها هزاره ها و ديگرانرا به راحت ميدهيد اي بسيار گناه بزرگ است كه خوده و قوم خوده پاك جلوه دهيم و ديگرانرا گپ ناي سخت بنويسيم از وكيل ها از وزير ها تارهبران خاين كدام ازينها خوب هستند كه قدير و لالي زاخلوال و وردك خراب هستند لطف كنيد نام ببريد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است