خیانتی دیگر از وزیر داخله
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۱    ۱۳۹۶/۴/۲۴ کد خبر: 135893 منبع: پرینت

تاج محمد جاهد وزیر داخله کشور که از مدتی است تحت فشار شورای امنیت ملی به رهبری حنیف اتمر، اجازه هیچ دستور نظامی و اداری و حتی جابجایی های کوچک را ندارد، بتازگی فرمانی را امضا کرده است که مستقیما از شورای امنیت ملی به وزیر داخله ارسال شده و با امضای تاج محمد جاهد توشیح شده است.

در این فرمان، نهصد و بیست تن از آمرین حوزه های امنیتی، آمرین جنایی، آمرین کشف، قوماندانان تولی و... از وظایف شان برکنار و تعدادی از آنها به صف مقدم جنگ در مناطق پشتون نشین اعزام شده یا در حال عزیمت هستند.

اکثر برکنار شده ها از ولایات، پنجشیر، پروان، کاپیسا و کلا شمال کشور می باشند که بجای آنها تعدادی از پشتون ها با سابقه های جنایی و خیانت به کشور مقرر شده اند.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعه
وزیر داخله
نظرات بینندگان:

>>>   كار خوب كرده اند، چون وزارت داخله تنها وزارت پنجشيري ها شده بود، و هيچ كاري هم كرده نميتوانستند. چون اكثراً بي سواد بودند، و مهارت امنيتي نداشتند.

>>>   سوانح جاهد وزیرداخله نظربه گفته جناب بشردوست )
۱۔ نظر به سوانح ایشان در سال ۱۳۴۴ تولد شدہ و در سال ۱۳۶۱به جهاد آغاز کردہ اند در حالیکه صنف دوازھم را ھم قبلاً تکمیل کردہ بودند !!!
ھمه میدانند که یک شاگرد مکتب اگر ناکام نماند وقتی در سن ھفت سالگی شامل مکتب میشود حد اقل ۱۲ سال لازم دارد تا لیسه را تمام کند یعنی زمانیکه ۱۹ ساله باشد در حالیکه جناب جاھد قبل از سن ھفدہ سالگی لیسه را تمام کردہ و به جهاد ھم آغاز کردہ بودند!!!
۲۔ به ملاحظه سوانح ایشان در رشته نرسنگ در کشور پاکستان تحصیل کردہ اند، اما در کدام پوھنتون و یا انستیتیوت پاکستان؟
۳۔ به این مورد خوب دقت کنید
با پیروزی جهادی ھا در سال ۱۳۷۱ کسیکه نرس است و کورس نرسنگ را خواندہ دفعتاً به رتبه برید جنرالی ارتقا میکند
کدام قانون اجازہ میدھد تا به یک نرس رتبه برید جنرالی داد؟ قانون دولت ربانی؟
۴۔ جناب جاھد نابغه بودہ
با ایجاد ادارہ موقت در ظرف یکسال توانسته حربی پوھنتون را تکمیل و دیپلوم خود را ھم با درجه عالی اخذ کند آنھم در حالیکه در عین زمان قوماندان فرقہ ۰۵۵ ھم بودہ!!
پوھنتون حربی یکسال است یا چار سال؟
آیا شخصی اجازہ دارد در عین زمان ھم قوماندان فرقه باشد و ھم محصل حربی پوھنتون؟
و این چگونه محصل پوھنتون حربی است که حتی قبل از محصل شدن برید جنرال بودہ؟؟؟
۵۔ و در سال ۲۰۰۲ رتبه تورن جنرالی را گرفته!
نابغه صاحب در ظرف یکسال پوھنتون حربی را تمام کردہ و در سال بعدش راساً تورن جنرال شدہ
حتی از سرعت برق ھم تیز تر!
۶۔ وظایف بعدی شانرا ھم نظر به سرعت برق جناب جاھد قیاس کنید
نوت: با دیدن چنین بیوگرافی ھا و ھمچو نامزد وزیر ھا انسان از ته دل آرزو میکند که کاش در افغانستان تولد نمیشد. اینھا اصلاً بنام شرم چیزی را نمیشناسند
آیا بهتر نبود بجای اینھمه ساخته کاری و ساختن این بیوگرافی مضحک صادقانه مینوشتند که تا صنف دھم مکتب درس خواندہ و بعدش ھم در تمام عمرش با شورای نظار بودہ، آیا اینطور بھتر نبود؟
ر

>>>   لطیف:
من نظرم این است که پایه های لرزان این رژیم باید لرزان تر شود تا که فرو بریزد. کوشش برای تحکیم پایه های این رژیم خیانت به مردم افغانستان است. این رژیم با همین پایه های لرزانش مخالفانش را در منگنه قرار داده است و کارد اش را بر استخوان مردم فرو برده است. یک لحظه فکر کنید این رژیم مستحکم وقدرتمند شود چه مصیبتی بر سر مردم خواهد آورد و چه دوزخی برای مخالفان خواهد ساخت.
در یک کلام این رژیم باید از بن و بنیاد تغییر داده شود و دیگرگون گردد.

>>>   چرا خود را فریب باید داد؟ چرا آدرس غلط؟ چرا سنگهای کلان را بر می دارید، اگر قصد تان زدن است؟
دشمن ما فاشیزم است، دشمن ما ارگ است! اول باید با ارگ و فاشیزم حانه کرده در آن یک رخه کرد، بعد داعش و بعد از آن اگر امریکا و غرب از داعش پشتیبانی کرد، علیه امریکا و غرب متحدانه، همانند یک ملت واحد ییستیم.

>>>   کاری خوب شده انقدر جور وچپاول گردند که نواسه و کواسه شان بس است حال باید غرامت بپردازند

>>>   جناب وزیر صاحب داخله بسیار مرد بزدلی بوده ای به دروغ خودرا درجمع مارا زده بودی لیکن جز یک کرم چیز دیگری نبودی اگر قدرخودرا میدانستی حنیف اتمر چای دار باشی تو میبود.
همین طور همه رهبر های اتحاد شمال لطفآ قدر خود را بدانید.

>>>   کار نیک و بجا شده است

>>>   تبدیل در دولت اصل است و وزیر داخله صلاحیت دارد و این ها که تبدیل شده اند از شان پرسان کنید که چند چند سال را در ولایات نزدیک وارام تیر کرده اند قسم شان بدهیید که غیر ازولایات خوشان و کابل دیگر ولایات را دیده اند خوب شد کسی که تمام عمر اش در جنگ های ولایات دور دست تیر شده حق دارد یک کم ارام و در جای ارام و نزدیک وظیفه کنند نه تنها کسی که واسطه دارند در کابل باشد شما در کابل بروید یک سرباز عاد هم از وکیل پارلمان سخن می زنند

>>>   بهترین کار شده چون شروپساد وزارت خانه هارا در ابتدای حکومت کرزی فتح ! کرده بودند درانجا فامیلی ساخته بودند ، همینطور باید حکومت شرکت سهامی پنشیر وردک را تصفیه نماید

>>>   از فارغ صنف ده مکتب ویک نرس که سه ماه در پشاور کورس خوانده چی انتظار دارید همینکه اورا وزیر ساخته اند کلان گپ است

>>>   این از بی اتفاقی ما است

>>>   عاجل
پلخمری _کیله گی!
طالبان از روستای ناصری های کیله گی که در زمان حامد کرزی جابجا سازی قومی شده بودند جاده شاهراه را مورد حمله قرار داده و جنگ جریان دارد ، در مقابل نیروهای امنیتی با تانک های هاموی ، هاوان و توپ طالبان را مورد حمله قرار داده وجاده شاهراه بسته شده است ، و همین اکنون روستا های بیشتر کیله گی در حمایت از طالبان وارد جنگ گردیده اند و مسافرین در میان جنگ گیر مانده اند.
سمرقندی

>>>   این هم نمونهُ از حکومت داری ( اشرارِ بی فرهنگ) است. وقتی که چوکی از اهل کار گرفته شده به نا اهل کار داده میشود. مصیبت بار خواهد شد.

>>>   حکومت فاشیستی تکقومی

>>>   اری برادران عزیز این این فیلسوف های که داد ازخدمت میزنند درقصه امنیت وارامی مردم وشهرنبودند که وظیفه ایشان جز چوروچپاول کاری دیگری نداشت وهمین چند کلاه ازیک حوزه به حوزه دیگر تبدیل می شدند اگر ایشان درحوزه قبلی وظیفه مقدس خویش را به درستی انجام داده بود چرا تبدیل می شد باید تقدیر می شد ولی اگر درحوزه قبلی خیانت کرده بود پس خائنین باید دور شوند دیگر اوشان با دستان بالای وزارت دست داشتند وایشان جامع لکمالات بودند وهستند بازهم فکرتان باشد که به ولایات اسیب پذیر نمی روند همین اولاد غریب باشد که می روند دیگر بازهم واسطه وزور دارند دیگربرادریکه میگوید همه ایشان ازشمال است باید برایشان بگویم برادر ازدست شما حتی تبنگی وکراچی بان هاهم دست نداشت حتی بخاطر پیدا وپنارشوت میدادند تا به صفت یک سرباز ایفای وظیفه بگیر د
دیگر هرپوسته ودروازه ازخود سرقلفی داشت شما باوربه خداکنید که حتی ازهم مسلکان پولیس خویش هم رشوت درخواست میکردند پس به همه تان بخدای واحد سوگند می دهم که نسبت کارهای خراب همین مردم حتی شرم دارم خودرا مجاهد بگویم درحالیکه ایشان نام ونشان مجاهد را نیز به باد فناه دادند دیگر وقت (وندک تان ) تیر شد

>>>   کاری نیک را انجام داده است. وقتیکه سرباز بدخشانی بعد از دو ماه آموزش به نقاط پشتون نشین فرستاده میشود و معاش ماه اول خود را نا گرفته کشته میشود هچ کس صدابلند نمی کند. زمانیکه سخن از شمالی و پنجشیر شد خلاف قانون میشود. این یک صو و چند نفر هم حق دارند بروند به مناطق جنگ زده و بجنگن تنها تا به عبد در حوزه باقی ماندن هم مردانگی نیست
بدخشانی

>>>   Haroon Amirzada
از موضعگیری جسورانه و عدالت خواهانه استاد عطا در برابر رژیم تمامیت خواه حمایت باید کرد.
سخنان استاد عطا خواست میلیونها انسان این سر زمین است. استاد عطا راه برگشت و عقب نشینی ندارد. مردم باید تکیه گاه اجتماعی و سیاسی او شوند او را تنها در میدان نبرد با فاشیزم که از حمایت تروریزم جهانی گرفته تا ابرقدرت ها برخوردار است نگذارند.
تنها نگرانی من پایداری و وفاداری جنرال دوستم به تعهداتش است.
استاد جسورانه و مردانه از دوستم بحیث فرزند شمال و متحد خود در برابر پرونده او دفاع می کند. اما ترسم اینست استاد در میدان نبرد با فاشیزم از پشت خنجر نخورد.
استاد با اعتقاد راسخ در مورد پایداری و اتحاد "ائتلاف نجات" حرف می زند. امید است این ائتلاف کمر استاد و آرمانهای میلیونها انسان را در یک دادخواهی بزرگ تاریخی نشکند و به تعهداتشان وفادار باقی بمانند.
اگر رهبران ائتلاف نجات در برابر چند تا کرسی سر خم نکنند باور دارم که پیروزی از آنان است. زیرا این ائتلاف نماینده میلیونها انسان عدالت خواه است.

>>>   فدا محمد تورانیان
گفته میشود ; حمدالله محب سفیر اوغانستان در امریکا به فاکس نیوز گفته است : تاجیکان مهاجر است . یعنی تعصب در رگ رگ هر افغان نهادینه شده است و من با چلنج تک تک اوغان ها یا افغان ها را که صاحب قلم ، پژوهشگر یا نویسنده اند ، فرامیخوانم به مناظره . که اگر غیر از تاجیکان و دیگر آریایی تبارها ، تمام تان مهاجر نبودید و ثابت نساختم ، بخدای یگانه سوگند که این وطن را ترک خواهم کرد ....

>>>   تعلیم دهنده‌ قرآن در مسجد به دختر بچه‌ها تجاوز می‌کرد
محمود قدری 60 ساله در دادگاهی در اسکاتلند به جرم تجاوز جنسی به کودکان در حین کلاس‌های قرآن مجید به ۷ سال زندان محکوم شد. او اولین کودک طعمه‌ خود را در سال 1995 مورد آزار و اذیت جنسی قرار داد و این تجاوزها تا سال 1998 ادامه پیدا کرد.
او متهم است که با این دختر بچه س ک س داشته و او را بوسیده است. دومین دختر، توسط او در سال 1997 و در مسجد مورد تجاوز قرار گرفت. قربانیان که اکنون 19 سال دارند به دادگاه گفتند که این مرد آن‌ها را در طول جلسات آموزش قرآن کریم و روی تخت خوابی در مسجد مورد تجاوز قرار می‌داده است. یکی از دختر‌ان می‌گوید که تجاوز هر روز که او به مسجد مراجعه می‌کرده است اتفاق می‌افتاده است.
گفته می‌شود این مرد دیگر اجازه نخواهد داشت به آموزش کودکان بپردازد. دادگاه همچنین حکم داده است که این مرد پس از سپری شدن دوران محکومیتش 2 سال تحت نظارت باشد و در صورت نقض تعهدات دوباره به دادگاه فرا خوانده می‌شود

>>>   کاری خوبی شده است

>>>   Ariaie
ارتش، پوليس، و تمام نهاد هاى نظامى بايد غير سياسى باشند . يكى از خيانت هاى ارگ تلاش براى سياسى سازى و حتى قومى سازى اين نهاد هاست كه نتيجه ان در تظاهرات جنبش رستاخيز ديده شذ و منجر به شهادت جوانان معترض گرديد. وقتى نهاد هاى امنيتى سياسى شوند سياسيون براى دفاع از موقعيت سياسى خود به اين نهاد ها متوسل ميشوند نه به قانون و مشروعيت مردمى. در چنين وضعيت مردم براى گذار از سياسيون بى كفايت مجبور ميشوند تا با نهاد هاى امنيتى صف ارايى نمايند. از انجايكه اين نهاد ها متشكل از جوانان اقوام مختلف است و ملت سازى به شكل طبيعى در كشور انجام نيافته است ، اين مسله منجر به تشدد و اختلاف در بين صفوف اين نهاد ها ميشود و در نتيجه سقوط يك دولت منجر به سقوط يك نظام و نهاد هاى ان ميشود. در حاليكه قانوناً سقوط و استعفا دولت ها بايد به صورت ارام و طبق قوانين صورت گيرند بدون اينكه أركان اصلى يك نظام تكان بخورد.

>>>   آيا گاهى از خود پرسيده ايد كه چرا وزارت دارايى (ماليه) از بدوِ تأسيسِ دولتِ موقت تا حالا در گرو يك گروهِ خاص - حزب افغان ملت و يا اشخاصِ پيرو تفكرِ افغان ملت - قرار دارد؟!
تمامِ دزدى هاىِ ميليون دالرى و حيف و ميل دارايى هاىِ مردم بگونه ىِ سازمان يافته در همين جا صورت مى گيرد.

>>>   تاجیک ۴۲ فیصد
پشتون ۳۴ فیصد
هزاره ۱۴ فیصد
ازبک و ترکمن ۷ فیصد
و دیگران ۳ فیص

ترکیب ملیت ها در سال ۱۹۷۹
براساس نفوس شماری حکومت وقت کابل به رهبری نور محمد تره‌کی وحفیظ الله امین ، در سال 1979 میلادی ترکیب قومی ملیت های ساکن کشور ما به قرار ذیل ارائه شده بود.:
ــ تاجیکان 42 درصد
ــ پشتون ها 34 درصد
ــ هزاره ها 14 درصد
ــ ازبکها وترکمانها 7 درصد
ــ دیگران 3 درصد (1)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) ــ رجوع شود به کتاب :
" مناسبات شوروی با افغانستان از همکاری تا اشغال (1947 تا 1984 میلادی) "
نویسنده : پیرمیژ (PIERRE METGE) فرانسوی ، (CIERPES , Paris , 1986) ، ص 28 .

روگرفت از: دکتر کامجو.

>>>   Qadiry
یا با ماستی یا علیه ما؟!

با ما: بی‌خار بی‌گرد و هیچ محدودیتی نداری!

علیه ما: دوسیه سیاسی، فشار رسانه‌ای نفوذی‌های ما و ... شبیه سایه دنبالت می‌آیند

با ماستی همه چیز از جمله منافع ملی تامین است

با ما نیستی مخرب، جنگ‌سالار، فاسد، ناقض معرفی‌ات می‌کنیم

با ماستی دنیا گل و گل‌زار است

با ما نیستی دنیا را سرت تاریک می‌کنیم

حالا بگو با ماستی یا علیه ما؟!

>>>   امیدواریم حقیقت داشته باشد
کشمکش وزیر امور داخله و رییس شورای امنیت ملی برسرگماشتن افراد در فرماندهی پولیس کابل....
درجریان چند روزی که جنرال تاج محمد جاهد وزیر امور داخله به سریلانکا رفته بود ، شورای امنیت ملی ازموقع استفاده کرد و نود افسر پولیس کابل را برکنار ویا تبدیل کرد و به جای آن افراد دلخواه و مورد نظر گماشته شدند.
وزیر امور داخله وقتی تازه به وزارت برگشت و از موضوع آگاه شد امر شورای امنیت ملی را لغو کرد و به پیژندوال و معین اداری دستور داد که همه افراد برکنار شده و تبدیل شده دوباره به کار شان بازگردند.
تاج محمد جاهد گفته " شورای امنیت همه کاره ی این مملکت نیست ما زنده هستیم و اگر کسی دوباره دستور غیرقانونی شورای امنیت را پذیرفته بود ، ازکار برکنار خواهد شد.
مصطفی ابوی

>>>   Motaref
نمونه اي از دسپلين و فرهنگ حكومت داري!
وزير در سفر به خارج از كشور به سر مي برد، يك مامور ارگ (مشاور شوراي امنيت) از فرصت استفاده كرده و ٩٠ تن از افسران بلندرتبه اين وزارت را بدون اين كه وزير در جريان باشد، بركنار مي كند. به اين فرهنگ و دسپلين مسخره حكومت داري نگاه كنيد. از نظر سلسله مراتب اداري و حقوقي، وزير يك جايگاه حقوقي و تعريف شده در قانون دارد، اما چيزي به نام مشاور شوراي امنيت فاقد جايگاه حقوقي است و نهايتا يك مشاور براي رييس جمهوري است، نه رييس سه نهاد امنيتي. مشاور شوراي امنيت وظيفه دارد تا جلسات شوراي امنيت را تنظيم كند و به رييس جمهور مشورت بدهد، نه اين كه در كار وزارت خانه ها دخالت كند. چيزي كه در حكومت وحدت ملي شاهد آن هستيم، ساختارشكني و بي اعتبارسازي نهادهاي قانوني و جايگزين ساختن نهادهاي فراقانوني و سليقوي به جاي آن هاست. و هيچ كس هم در برابر اين قانون شكني ها و رفتارهاي فراقونى صداي خود را بلند نمي كند.

>>>   حنیف اتمر این دلالک ارگ در صدد ان است که رفقای کمونست امینست وفادار بخودش را در ارگانهای امنیتی بخصوص شهر کابل جابجا کند تا هرچه خواستش بود توسط انها عملی کند این نهایت جسارت و مردانگی وزیر داخله است که در برابراتمر خاین دشمن مردم فروخته شده قبلی به کا جی بی و فعلی همکار ام اکس ای و ای اس ای پاکستان ایستادگی کرده تمام نقشه شوم اتمر را نقش بر اب کرده و رسوا و خیله خنداش کرده است .

>>>   جناب اتمر که در زمان خــــاد ظلم کرده بود جالا خداوند لازم دیده که تازنده است به سه پای راه برود دوپای ویک عصا مجموعا سه پای میشود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است