حامی اصلی مخالفان ما آمریکا است
بیش از آن چیزی که گفته می شود به ما کمک می شود به مخالفان مسلح ما کمک می شود. می بینیم که چرخبال های هوایی، در میان مخالفان دولت می نشینند و آنها را اکمال می کنند 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۹    ۱۳۹۶/۴/۲۵ کد خبر: 135903 منبع: پرینت

وضعیت امنیتی کشور، هر روز وخیم تر می شود. سناتوران آمریکایی پیشنهاد داده اند که نیروی بیشتری به افغانستان اعزام شود. اما باید گفت آیا این وضعیت با اعزام نیروهای خارجی بیشتر به افغانستان درست خواهد شد؟ اگر اینگونه است، چرا در این سال هایی که نیروهای زیادی از خارجی ها در اینجا حضور داشتند اوضاع نه تنها بهتر نشد، بلکه روز بروز بدتر شد؟

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، آصف بکتاش، آگاه امور سیاسی در برنامه «آغاز روز» گفت: در طی چهار دهه اخیر، وطن ما به یک ویرانه تبدیل شد. در طی این چهار دهه سه و نیم یا چهار میلیون دالر، سرمایه و ثروت ما را از این وطن دزدیدند. شما دیگر از این ملت بیچاره چه می خواهید. ما از آمریکا و از روسیه می خواهیم که دیگر این سریال را، این درامی را که به نام طالبان و به نام القاعده و داعش و گروه های دیگر در این وطن آغاز کردند، این درام ها را دیگر باید پایان ببخشد.

وی، معتقد است، آمریکا در واقع به تمویل مخالفان ما می پردازد نه ما و افزود: آمریکا حداقل سه هزار نیرو را به افغانستان اعزام می کند. ناتو، بین یک هزار تا سه هزار نیرو را به افغانستان اعزام می کند. مصارف هر سرباز آمریکا، در حدود سالانه یک میلیون دالر می شود. در ظاهر سه هزار میلیون دالر را برای اردوی افغانستان کمک می کنند که ما قوای هوایی مجهز داشته باشیم، تانک داشته باشیم. اما می بینیم که بیش از آن چیزی که گفته می شود به ما کمک می شود به مخالفان مسلح ما کمک می شود. می بینیم که چرخبال های هوایی، در میان مخالفان دولت می نشینند و آنها را اکمال می کنند. ما تا کنون قوای رادار نداریم. این سوال برانگیز است. یک دلیل می تواند این باشد که افغان ها نتوانند ثابت بسازند نمونه هایی از این چرخبال هایی را که مخالفان را کمک می کنند و از بیرون افغانستان وارد می شوند و نیروهای خارجی که در افغانستان وجود دارند به تجهیز نیروهای مخالفان ما می پردازند.

بکتاش، وجود دولت فاسد را هم از برنامه های خارجی ها می داند و می گوید: این یک نوع بازی است که یک دولت ضعیف و یک دولت غرق در فساد، یک دولتی را که بخشی از اعظم آنها هم نوکران خودشان را تشکیل می دهد، وجود داشته باشد. اینها باید بر سرنوشت افغانستان حاکم باشند و با استفاده از این وضعیت، بحران باید حاد شود. این بحران باید به آسیای میانه برود. این بحران هم سرانجام باید روس ها را از میان بردارد و با کمال تاسف باید بگویم که ما قربانی این رقابت ها شده ایم. در عین حال، نباید بار مسوولیت تمام این قضایا را بر بیرونی ها بیندازیم. این جمع خانین وطن فروشی را که مزدور شده اند و اجیر گشته اند که در پیش این جاسوسخانه و آن جاسوسخانه می گردند و امروز از این کار، به میلیارد ها دالر سرمایه و ثروت رسیده اند، همین ها در حقیقت زمینه مداخلات بیرونی در کشور ما را فراهم ساخته اند. همین ها هستند که وطن ما را به میدان رقابت و مقابله بیگانگان تبدیل ساخته اند.

این آگاه سیاسی، معتقد است، خارجی ها جنگ و ناامنی را برای فعلا همچنان ادامه می دهند و می گوید: این گفته اوباما بود که بحران و ناامنی در افغانستان برای دهه های متوالی و در آسیای میانه ادامه پیدا می کند. معنای این حرف این است که اینها برای دهه های متوالی، تصمیم دارند جنگ و بحران در افغانستان ادامه پیدا کند. اوباما وقتی به پایان ریاست جمهوری اش نزدیک می شود، در برابر طالبان اظهار ناتوانی می کند، تعجب آور است، دولت عراق، پنج هزار تانک داشت،پنج هزار نیرو داشت، یک و نیم هزار طیاره داشت، در جریان بیست روز جنگی که آمریکا با دولت عراق داشت، در مجموع اردوی عراق محو شد. حالا چند هزار طالب را در اینجا نمی تواند محو کند؟ جنگ با طالبان در اینجا نزدیک به دو دهه است که دوام پیدا می کند. آیا آمریکا اینقدر ناتوان است که توان مقابله با طالبان و این چند گروه افراطی را ندارد؟

وی، در خصوص منافعی که خارجی ها به دنبال آن در افغانستان هستند می گوید: سالانه در حدود یکصد و بیست ملیارد دالر را مافیای بین المللی از قاچاق مواد مخدر به دست می آورد. و مافیای قاچاق معدن و دیگر غارت ها نیز از انگیزه های این خارجی ها می باشد.

بکتاش، از خارجی ها می خواهد که برای ما نیرو اعزام نکنند و بیان داشت: خارجی ها به جای اینکه برای ما نیرو اعزام کنند، همین نیروهای امنیتی خودمان را تجهیز کنند. ما به اکمالات و تجهیزات نیاز داریم. ما به تجهیزات هوایی و طیاره نیاز داریم. مادر داخل افغانستان افسرهای خوبی را داریم که می توانند نیروهای امنیتی ما را آموزش دهند. خارجی ها به جای اینکه برای ما سرباز روان کنند، کمک مالی به اردوی ما کنند که ما بتوانیم قوای هوایی مجهز، رادار و تانک داشته باشیم. به این ترتیب خود می توانیم مخالفان خود را مهار کنیم.

وی، در خصوص بازی هایی که در افغانستان جریان دارد اظهار داشت: ما امروز ماهیت این بازی را می فهمیم. این بازی، بازی آمریکا و روسیه است. بازی آمریکا و متحدان آن، بازی روسیه و متحدان آن در افغانستان است. ملت ما است که قربانی می پردازد. این وطن ما است که به یک ویرانه تبدیل می شود. کسی بر کسی اعتماد می کند یا نمی کندکار آنهااست. ما از اینها می خواهیم که دوست هر دو طرف باشیم، افغانستان می تواند مرکز همکاری هر دو طرف باشد. نه میدان مقابله آنها. نه اینکه ملت ما قربانی منافع آنها شود. نه اینکه ملت ما قربانی اهدافی را که آنها در منطقه می خواهد به آن برسند شود. ما می خواهیم جنگ را ختم بسازیم و اگر آمریکا خواسته باشد جنگ را ختم بسازد به صراحت بر سر ملت صدا می سازم که می تواند در جریان یک روز جنگ را پایان بخشد. به روس ها هم به صراحت می گویم که دیگر در امور داخلی افغانستان مداخله نکنید. مداخلات شما، تجاوز شما، بر افغانستان، این فاجعه بزرگ بشری را برای ملت ما به بار آورده است. از ملت افغانستان دست بردارید. از گروه هایی را که در نتیجه حمایت شما به قدرت رسیده اند و شما آنها را تمویل کرده اید، دست بردارید.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مخالفان
چرخبال
نظرات بینندگان:

>>>   عاجل
پلخمری _کیله گی!
طالبان از روستای ناصری های کیله گی که در زمان حامد کرزی جابجا سازی قومی شده بودند جاده شاهراه را مورد حمله قرار داده و جنگ جریان دارد ، در مقابل نیروهای امنیتی با تانک های هاموی ، هاوان و توپ طالبان را مورد حمله قرار داده وجاده شاهراه بسته شده است ، و همین اکنون روستا های بیشتر کیله گی در حمایت از طالبان وارد جنگ گردیده اند و مسافرین در میان جنگ گیر مانده اند.

سمرقندی

>>>   امريکا اين ببلوى سه سره سير نشدنى به آينده خود فکر مى کند وتفرقه مى اندازد:
سه خواست اين ببلوى سه سره:
1. قدرت نظامى جهان و جنگ افروز
2. زير نام مبارزه عليه ضديهوديت و دموکراتيزه کردن کشورعرب جهان عرب را بغير از وهابى ها را در آتش کشيدتا اسراييل آرام باشد
3- منابع زيرزمينى و ايتلاف نامقدس اش با عربستان سعودى و توليد سازمانهاى اسلام گرايى
جنگهاى در افغانستان وعراق وايران نيروى نظامى فرستادن و اشغال و ترساندن ايران وغيره و نارامى وويران کردن افغانستان عراق لبى و سوريه و يمن بيشرفت خاکى ناتو در کشورهاى حايل روسيه و ارسال داعش به سرحدات کشورهاى حايل روسيه همه و همه بخاطر گسترش مفاد واضافه نمودن سرمايه است
چه از طريق مهار کردن منابع کانى وسنگى وخاکهاى نادر وياميدانهاى گازى ونفتى.
South-Pars-Gasfeld
میدان گازی پارس جنوبی، (در قطر: گنبد شمالی) بزرگترین میدان گازی جهان است، که در خلیج فارس و در آبهای سرزمینی ایران و قطر واقع شده‌است. این میدان گازی بین ایران و قطر مشترک بوده و در کشور قطر، میدان گازی گنبد شمالی نام دارد. ایران و قطر از ابتدای برداشت از این میدان مشترک همواره در بهره‌برداری از منابع هیدروکربنی این میدان بودند.
اين ميدان گنبد شمالی در قطر آنقدر گاز دارد گاز که اگر گاز سعودى و متحدين شان تمام شود اينجا به هنوز گاز دارد.
مقدار مجموع 221 ميليار بشکه .که تقريبا از 1300 تريليون فت مکعب 500 تريليون فت مکعب در ايران و 800 تريليون فت مکعب در قطر قرار دارد!

از همين جهت است که امريکا مکان مهم جهان اسلام را و خادم اش را مرکز شرارت ساخته که توسط آن "آدمکهاى سياه پوش قرون ميانه" را در فابريکه هاى القاعده طالبان وداعش و...توليد مى کند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است