اندونزیا تلگرام را مسدود کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۵    ۱۳۹۶/۴/۲۵ کد خبر: 135921 منبع: پرینت

مقام‌های اندونزیا دسترسی به سرویس پیام رسان تلگرام را به علت نگرانی‌های امنیتی مسدود کردند. اندونزیا روز جمعه دسترسی به سرویس پیام رسان تلگرام را مسدود کرده است.

بر اساس این گزارش، نگرانی های امنیتی علت اصلی مسدود شدن تلگرام عنوان شده است. مقام های اندونزیا نگران آن هستند که از تلگرام برای گسترش تبلیغات افراطی و تروریستی استفاده شود.

این اقدام پس از آن انجام شده است که نگرانی ها نسبت به گسترش نفوذ گروه تروریستی داعش در جنوب شرق آسیا افزایش یافته است. تروریست های داعش طی ماه های اخیر سرزمین های زیادی را در عراق و سوریه از دست داده و متحمل شکست های سنگینی شده‌اند.

اندونزیا طی ماه های اخیر همکاری های ضد تروریستی با مالزیا و فیلیپین را افزایش داده است. در ماه می انفجار انتحاری در یک ایستگاه اتوبوس در شهر جاکارتا منجر به مرگ 3 مامور پولیس و زخمی شدن ده ها نفر دیگر شد.

وزارت ارتباطات اندونزیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این اقدام باید انجام می شد چرا که کانال های زیادی در تلگرام وجود داشته که پر از تبلیغات افراط گرایانه و تروریستی بوده است. در این کانال ها مطالبی درباره ساخت بمب و روش های انجام حملات تروریستی وجود داشته که همه اینها مغایر با قوانین اندونزیا است.

وزارت ارتباطات اندونزیا افزود: همه نسخه های تلگرام در سراسر این کشور مسدود شده است.

شرکت ارایه دهنده خدمات تلگرام هنوز نسبت به این اقدام واکنشی نشان نداده است. مقام های امنیتی در برخی کشورها از این مساله شکایت دارند که برنامه های کاربردی پیام رسان به محلی امن برای تروریست ها تبدیل شده تا به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

برخی کشورها مثل استرالیا و انگلیس از شرکت های فناوری خواسته اند تا اقدامات بیشتری را برای کمک به نهادهای امنیتی و از بین بردن تهدیدها انجام دهند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اندونزیا
تلگرام
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است