سردرگمی پناهجویان افغانستانی مسیحی در اروپا
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۳    ۱۳۹۶/۴/۲۵ کد خبر: 135930 منبع: پرینت

نه راه پیش دارند و نه راه پس.

دو سال از بحران پناهجویی در اروپا می گذرد و آهسته آهسته روی دیگر این بحران دامنگیر پناهجویان و کشورهای اروپایی شده است. هزاران پناهجو پس از رسیدن به کشورهای اروپایی به ویژه سویدن و آلمان برای ماندن در این کشورها تغییر دین دادند به این هدف که بمانند و برگردانده نشوند. حال فعالان پناهجویی در سویدن می گویند که ده ها تن از این پناهجویان در خطر اخراج اجباری قرار گرفته اند. موضوعی که به گفته این فعالان صد درصد به مرگ این دسته از پناهجویان منجر خواهد شد.

علی احمد حسینی از پناهجویان افغانستانی در سویدن است که پس از رسیدن در سویدن به مسیحیت گرویده است. به گفته خودش فامیل و حتی مردم زادگاه اش در افغانستان از این موضوع آگاه شده اند. آقای حسینی می گوید که در ماه دسامبر سال 2013 به سویدن امد و بلافاصله در کلیسا به مسیحیت گرویده است و برای ماندن در این کشور به آموزش زبان سویدنی پرداخته است. او به برخی از خبرنگاران گفته است: حالا در افغانستان هیچ جای امنی برای من وجود ندارد، اگر دیپورت شوم اول که خانواده ام من را نخواهند پذیرفت و دوم قومم، نزدیکانم و همسایه های مان من را خواهند کشت. او می گوید که اداره مهاجرت در نخستین مصاحبه اش برای او جواب رد داده و گفته است که باید به افغانستان برگردد.

جمعه لومانی، معاون اتحادیه شمامه و صلصال و از فعالان پناهجویی در استکهلم سویدن می گوید تعداد زیادی از پناهجویان که تغییر دین داده و مسیحی شده اند در خطر اخراج اجباری قرار دارند.

در اسلام برای کسانیکه از این دین تغییر عقیده می دهند جزایی سنگین را در نظر گرفته است. قوانین افغانستان نیز مجازات سخت و سنگینی را برای کسانیکه تغییر دین می دهند پیشبینی کرده است. جمعه لومانی می گوید که تعداد افغانستانی هایی که به دین مسیحیت گرویده اند به حدی زیاد است که به گفته او آنها به فکر این شده که باید کلیسای جداگانه داشته باشند.

علی احمد حسینی می گوید که ترس از اخراج شدن خواب را از چشمان اش گرفته است و به روزی فکر می کند به دست طالبان و یا هم فردی بیفتد که بداند او مسیحی شده است. شمار افغانستانی هایی که در آلمان به مسیحیت گرویده اند به مراتب بیشتر از سویدن می باشد.


پناهجویان مسیحی اروپا مهاجرت



منجم زاده

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پناهجویان مسیحی
مهاجرت اروپا
نظرات بینندگان:

>>>   به اسلام کجا عمل کردید که حالا به مسیحیت عمل کنید آنها هم میدانند که شما به هیچ آئین پابند نیستید

>>>   اینها فکر میکنند که خیلی زرنگ هستند وغربی هارا تشنه بدریا میبرند واپس می اورند غربی ها میدانند که شما از روی ریا کاری مسیحیت را قبول میکنید وقتی به دین پدری خود استوار نباشید به دین دیگر هم چندان بند باز نیستید

>>>   هزاره ها هم درکابل مسیحی شده بودند اینها درهر راهی ازاد داخل میشوند

>>>   نخیر توبه کرده پس به دین اسلام مشرف شوند خداوند متعال توبه شانرا قبول مینماید بکشور خود بر گردند.

>>>   این رذیل ها خوب یک بهانه برای بقای خود درست کرده اند.
کشور سویدن و دیگر کشورهائیکه پناهندگان در کشور شان برای بقاء در کشور شان تغیر عقیده دینی میکنند باید آنها را فورا بدون حکم محکمه از کشورهای خود جبرا اخراج کنند اینها همان گروه از طائفه خبیث هستند که نه بدین اسلام پابند بوده اند ویا مصدر خدمت واقع گردیده اند و نه به مسیحیت مثمر واقع میشوند اینها همان منافق و بیشرف های رذیل هستند که برای مصلحت خود نه تنها تغیر عقیده دینی میکنند بلکه از تن فروشی خود به هرشکل از اشکال که برایش میسر است دریغ نکرده اندو نمی کنند این انسانها فاسد که بدرد جامعه نخوردند هر گز بدرد جامعه اروپا نمیخورند بلکه جامعه اروپا را هر چه بیشر در فساد اخلاقی غرق خواهند کرد.
م احمدی

>>>   خوبست که او را بکشند چون دین ضعیف داشت و دین خود را فدای زندگی ارام و پر از روئیا ها نمود خداوند هر چه زود تر او را به افغانستان بفرستد تا در میان وطندارانش برای همیش مورد نفرت قرار گیرد .و طوریکه از نامش بر میآید از هزاره ها و شیعه های سست عنصر است او شاید برای بدست اوردن زندگی با عیش و نوش خیلی چیز های خود را فدا کند دین برایش چه مهم است وقتیکه وجدان مهم نباشد و نداشته باشد

>>>   کسانیکه دین را به دنیا میفروشند همانند این خاین و مرتد روی زمین جای ندارد. از خداوند استدعا مینمایم تا این کثیف دیپورت شده و به دست یک مسلمان مردار شود.

>>>   لعنت خدا براین ها بسیار خوب کار میکنند که اینهارا دیپورت میکنند اینها باید بی آیند به افغانستان مطابق به شریعیت اسلامی به جزای خود برسند خاک به سرشما بی شرمها ومرتدین شود آیا اگر مسحی نمیشدید قبول نمی شدید آنهای که مسلمان ماندن زودتر قبول شدند چون او دولت ها میدانند که اینها که به دین خود که قرنها پیروی آن بودند حالا روی گردانیده اند پس به این دین که جدید شامل میشود هم متعهد نخواهندبود پس به این لحاظ آنها میدانند که این ها افراد هرزه وبار دوش جامعه هستند باید اخراج شود بسیار کار خوب شده
ریاض مجاهد
کابل

>>>   ان شاالله ایشان و بقیه افرادی که مسیحی شده اند بار دیگر به اسلام برگردند. خداوند آن قدر کریم است که توبه آنان را قبول کند.
امیر از ایران

>>>   هیچ کدام پروبلم نیست.
یک غسل تمعید گرفتی مسیحی شدی.پس دوباره به افغانستان بیا و وضو کن و دورکعت نماز بخوان،پس مسلمان میشوی.
من نیز چند سال در هندوستان بودم و در چندین درمسال و معبد هندو ها رفتم و دعا کردم که ای بگوان،من را به اروپا بفرست. دیدم که هیچ فایده بی نکرد. پس کابل آمدم و وضو کردم و نماز خواندن همه چیز صحیح شد.
منتهی یگان وقت بگوان در خوابم می آید که میگوید:
می قسم کاتا هو که توجی زنده نهی چورونگا.

>>>   غربی ها می دانند وقتی شماها دنیاپرستان به دین اسلام پابند نبودید هرگز به ناموس تان و مسیحیت نیز پابند بوده نمی توانید. باید شما را از کشورهای شان اخراج اجباری کرد.

>>>   آنهایی که مسیحی شده اند نسبت به اشرار قاتل که صدها انسان را بدست خود کشته اند، بهتر هستند.

>>>   بگزارید بیاند درافغانستان فعلن مسحیت ویهودیت حکومت می کند از ریس دولت گرفته تا تا خانوم تا اغای خلیل زاد شما ه که این یهددی ت را قبول کردهکی جزا داد که این دومی باشد

>>>   این افراد ازروی عقیده مسیحی نشده اند بلکه به طمع قبولی، مسیحی شده وحتی نیاز به توبه نیست وآنها مسلمان است واصلا مسیحی نشده ومسیحی محسوب نمی شود، پس مساله ارتداد یا مرتد شدن از ریشه منتفی است، لطفا برادران بعد از تحقیق ودقت لازم فتوا صادر نمائید، هرکسی به این جرم آنان رابکشد ویا بدرفتاری ویا آنان را ازخود دورنماید گناهکاراست، چرا بدون آگاهی خود راگناه کار می سازید؟ چرا بدون دلیل آبروی آن بیچاره هارا می برید؟ مگر قرآن نخوانده ای که: اگربه چیزی یقین نداری پیروی نکن چونکه گوش وچشم وقلب انسان دربرابرآن مسول است. حتی بعض گمان ها گناه است. پس تو ازقلب آنها چه خبرداری که مرتد میخوانی؟

>>>   به کسانیکه فتوای مرگ و چور و چپاول را میدهند.خوب گوش کنید و درست بخوانید,شما بیشرف ها را به دین و عقائید مردم چی غرض و به حساب شما حفیظ الله امین به صورت درست میرسید و تا که میتوانید به باور های مردم عو عو و غف بیزنید و بیبنیم که ک..... کی پاره میشود.
و من الله توفیق.

>>>   نظر دهنده محترم که هزاره رامتهم میسازی واقعا برات متاسفم البته توخودت پیش وجدان خودقضاوت کن که به اسلام چقدر پایبندی که اینقدرزود دیگران را متهم میسازی برو درمورد اسلام یکمی تحقیق کن بعد نظر بده

>>>   بلی از نام این شخص مشخص است که شیعه است ولی مشخص نیست که یقینا هزاره باشد زیرا شیعیان غیر هزاره نیز زیاد داریم این کار بسیار نادرست وبدعت آشکار وموجب مجازات است ولی به هر حال یک شخص معمولی وعادی است اما کسانی که امروزه پیشقراول غرب ومسیحیت شده و کشور را به آنه سپرده اند مانند کرزی و اشرف غنی ‌ورفتار زن بچه های شان نیز مشخص است هیچ اعتقادی به اسلام ندارند و یا کسانی که کمونسیت های ملحد رت به افغانستان آوردند و وخود شان در راس بی دینی و الحاد قرارداشتند ، همه غیر شیعه و غیر هزاره بوده اند ولی منطق ما قبول نمی کند که همه اهل سنت ویا یک قوم خاص را متهم به کمو نیسم ویا مسیحیت نماییم زیرا هرکس بار اعمال خویش را میکشد ولی اگر از منطق دور نشویم گرایش به کمونیسم ، مسیحیت وداعش ووهابیت که ساخته انگلیسی ها است در بین دیگر اقوام خیلی بیشتر از هزاره ها است مقداری انصاف داشته باشید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است