کشتار غیرنظامیان سوری توسط جنگنده های آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۹    ۱۳۹۶/۴/۲۶ کد خبر: 135949 منبع: پرینت

فعالان سیاسی و اجتماعی استان حسکه در شمال شرق سوریه با ارایه گزارشی ایتلاف آمریکایی را به کشتار و قتل عام غیرنظامیان در این استان متهم کردند.

روزنامه القدس العربی به نقل از فعالان سیاسی و اجتماعی استان حسکه نوشت : جنگنده های ایتلاف آمریکایی در روزهای گذشته چندین بار در جنوب این استان جنایت های جدیدی را رقم زدند و ده ها شهروند بیگناه را به خاک و خون کشیدند.عضو شبکه رسانه ای 'الخابور' در گفتگو با این روزنامه اظهار داشت: جنگنده های امریکایی در چند روز گذشته در بمباران منازل ساکنان منطقه تل الشایر 14 نفر و در حمله به روستای الزیانات 8 شهروند را کشتند.

فاضل الخضر افزود: بمباران بی هدف و سنگین ایتلاف بین المللی باعث آوارگی و کوچ بسیاری از ساکنان این منطقه به سوی بخش 'الحماد' شده است و این آوارگان به دلیل نداشتن آب، غذا و سر پناه در گرمای شدید وضعیت بسیار وخیمی دارند.وی اضافه کرد: بمباران روستاهایی که اثری از داعش در آن نیست را فقط می توان در راستای ایتلاف آمریکا و یگان های کرد مدافع خلق برای کوچاندن ساکنان و ایجاد تغییرات در ساختار جمعیتی منطقه بر شمرد.

الخضر گفت: بمباران غیر دقیق منازل ساکنان این منطقه به دلیل اطلاعات اشتباهی است که از سوی یگان های مدافع خلق در اختیار ایتلاف قرار می گیرد.
سخنگوی شورای عالی عشایر و قبایل سوریه نیز گفت: هدف جنایت های وحشتناک ایتلاف آمریکایی در جنوب استان حسکه، عشایر و قبایل عربی هستند.

مضر حماد الاسعد اضافه کرد: این بمباران ها، کشتار دسته جمعی و برنامه ریزی شده ساکنان منطقه است و در هفته گذشته 4 قتل عام در الفکه، الزیانات و الجایر اتفاق افتاده است و هدف از آن کشتار شهروندان و کوچاندن افراد باقی مانده و تخریب منازل آنها است.

وی از اتحادیه عرب، شورای همکاری خلیج فارس و سازمان ملل خواست با دخالت در این موضوع، از شهروندان حمایت و کمک های انسانی، پزشکی و غذایی در اختیار آنها قرار دهند بویژه اینکه تمام زیرساخت های این منطقه از جمله درمانگاه ها، نانوایی ها، داروخانه ها و ایستگاه های تولید برق و تصفیه آب ویران شده است.
مسوول حرکت ملی ابنا الجزیره در اینباره اظهارداشت: ایتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا ارزشی برای جان شهروندان و حقوق بشر قایل نیست.
نواف الرکاد افزود: بمباران های بی هدف این ایتلاف یک جنایت آشکار در حق شهروندان بیگناه و نقض همه قوانین بین المللی بویژه قوانین حفظ جان شهروندان در شرایط جنگی است.

وی از دولت آمریکا و پنتاگون خواست از کشتار بیگناهان خود داری کنند زیرا این مردم داعش را انتخاب نکرده اند بلکه این گروه تروریستی مناطق زندگی آنها را اشغال کرده است.

آمریکا و چند کشور محدود هم پیمان آن، از ماه اوت 2014 به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش، خارج از چارچوب سازمان ملل و بدون هماهنگی با دولت سوریه ایتلافی موسوم به بین المللی تشکیل داده است.
این ایتلاف تاکنون بسیاری از شهروندان بیگناه سوری را در استان های الرقه، دیرالزور و حلب به خاک و خون کشیده و بسیاری از زیربناهای این کشور را تخریب کرده است.
وزارت خارجه سوریه 14 خرداد در نامه ای به دبیرکل و رییس شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که خسارت های انسانی و مادی ایتلاف آمریکایی به سوریه کمتر از جنایت های داعش نیست.

سوریه اضافه کرد: تخریب زیرساخت های سوریه نشان دهنده اهداف واقعی این ایتلاف است که با ادعاهای مبارزه با داعش و دیگر گروه های تروریستی هیچ تناسبی ندارد.

سوریه بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تجاوزها و اقدامات ایتلاف غیرقانونی به سرکردگی آمریکا و هدف قراردادن جان شهروندان بیگناه، زنان و کودکان سوری که با ادعاهای این ایتلاف درباره رعایت قوانین بین المللی، حقوق بشر و منشور سازمان ملل در تناقض است، محکوم کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
ایتلاف
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است