افغانستان تعهدنامه کنوانسیون آروشا را امضا کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۵۵    ۱۳۹۶/۴/۲۶ کد خبر: 135984 منبع: پرینت

سازمان جهانی گمرک، سیستم گمرگ افغانستان را مدرن سازی می کند.

تعهدنامه کنوانسیون آروشا، میان وزیر مالیه، سکرتر جنرال سازمان جهانی گمرک و مسوول انکشاف ظرفیت های این سازمان برای بهبود حکومتداری خوب و مدرن سازی گمرکات به امضا رسید.

قرار است افغانستان یک فرد مجرب را به حیث آتشه تخنیکی- گمرکی از بهر تحکیم بیشتر روابط با سازمان جهانی گمرکات به این سازمان معرفی شود.

با امضا این کنوانسیون، افغانستان در بخش های ده گانه رهبری و تعهد، چارچوب حقوقی، شفافیت، اتومات سازی، اصلاحات و مدرنیزاسیون، بررسی و تحقیق، طرز سلوک، مدیریت منابع بشری، فرهنگ اداری وارتباط مؤثر با سکتور خصوصی تعهدات خود را عملی سازد.

قابل ذکر است که کنوانسیون آروشا ابزار قانونی سازمان تجارت جهانی در رابطه با حکومتداری خوب، یکپارچگی در انجام وظایف و مبارزه با فساد می باشد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانستان
کنوانسیون آروشا
نظرات بینندگان:

>>>   نه تنها گمرک بلکه تمام سیستم مالیاتی افغانستان باید بازسازی و مدرن شود.
در کشور های خارجی تمام فروشنده ها چه شخصی باشد و یا مغازه های بزرگ و کوچک و دکاکین،همه با ماشین های پرداخت پول مجهز هستند که هر جنسی که فروخته میشود،اتومات مالیه آن که بین پانزده تا بیست فیصد است،به حساب دولت انتقال پیدا میکند.
در افغانستان همه چیز بر اساس برآورد محاسبه میشود که یک فروشنده روزانه چند سودا میکند،هیچ معلوم نیست.مالیه از فروشات نیز خیلی اندک است.دست فروشان اصلاً هیچ مالیات نمی پردازند.
مالیات بر سرمایه هیچ وجود ندارد.دولت هیچ نمیداند که سرمایه داران افغانستان چقدر سرمایه دارند و چه مقدار آن در داخل و چه مقدار آن در خارج است و چقدر مالیه از آن باید بگیرد.
در کشور فرانسه کسی که سالانه از سیصد هزار ایرو زیادتر عاید دارد،هفتاد فیصد عاید آن منحیث مالیه به خزانه دولت وارد میشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است