تفاوت های فاحش عبدالرحمان و اشرف غنی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۰    ۱۳۹۶/۴/۲۷ کد خبر: 136032 منبع: پرینت

احمدزی و عبدالرحمان:
عبدالرحمان با "خشونت" قتل عام، نسل‌کشی و جنایات جنگی استبداد و انحصار "درانی" را تحکیم بخشید که تنفر و انزجار همیشگی مردمان ستم‌دیده و وجدان‌های بیدار و منصف را در درازنای تاریخ به همراه دارد.
عبدالرحمان از کشته‌های اقوام هزاره، تاجیک، اوزبیک، نورستانی و اوغان‌های شینواری، غلجایی و... پشته و از سرهای‌شان کله‌منار ساخت.

و اما احمدزی، با رویکرد تیوریک و سیستماتیک، با چهره‌ی مزورانه‌ی علمی، فریب جامعه‌ی جهانی، تطمیع و ارعاب رقیبان داخلی، انحصار غلجایی را بنیان گذاشته است. احمدزی، با تزویر چهره‌ی علمی، بسیاری از نخبگان را با خود همراه کرد که در رای‌ احمدزی موثر بود. نخبگان برای او منشور "تحول" نوشتند، اما احمدزی بر "تداوم" سلطه‌ی تاکید کرد.

برخی چنان شیفته‌ی قدرت در سایه‌ی احمدزی شده بودند که آرزو می‌کردند عبدالرحمان بیاید و همه را از دم تیغ بگذرانند... برخی هنوز احمدزی را با ماهاتیر محمد مقایسه می‌کنند. برخی، دکتر امین احمدی، بازمانده‌ی قربانیان ورزگان را به دلیل بلند کردن صدای ستم‌دیدگی، "روانی" خواندند.

خطر احمدزی به مراتب بیشتر و ژرف‌تر از عبدالرحمان است، مهم‌ترین دلیلش توجیه تیوریک آن و سپرسازی از نیروهای خودی است:
۱. احمدزی سربازان وطن را در جلریز قتل عام کرد، دردآورتر آن‌که سربازان سرافراز را از نگاه حیثیتی نیز ترور کردند.
۲. چند ماه برای پیگیری مسافران گروگان‌گرفته شده وقت‌تلفی کرد...
۳. در جریان قتل عام شهید تبسم و همراهان کوتاهی کرد،
۴. امنیت راه‌های کشور را تامین نمی‌کرد...،
۵. لین کارشناسی‌شده‌ی برق را به دلخواه شخص خود تغییر داد،
۶. از تامین امنیت تظاهرات مدنی جنبش روشنایی در دوم اسد ۹۵ سر باززد،
۷. با ازادسازی تروریستان از زندان امنیت ملی، تظاهرات مدنی مردم را به خاک و خون کشید،
۸. تشییع جناب شهید ایزدیار را به خاک و خون کشید،
۹. خیمه‌های اعتراضی- مدنی جنبش رستاخیز به خاک و خون کشید،
۱۰. قتل عام سربازان در کابل، مزار شریف، قندوز و....
۱۱. فروش زمین ملی به نرخ کجالو و...
... خیانت‌های احمدزی قابل شمارش نیست.

مقایسه‌ی احمدزی و عبدالرحمان کاملا درست، اما احمدزی خطرناک‌تر است چون برای توجیه جنایات خود توانسته عده‌ای را سپر بلا بسازد.
قتل عام، با کشتن یک نفر از پایگاه قومیت و... رخ می‌دهد، در در پرونده‌ی احمدزی ده‌ها قتل عام وجود دارد.

برخی از این که اسپنتا گفته "جنایات دولت احمدزی از جنایات عبدالرحمان هم بیشتر است" اظهار ناراحتی می‌کنند،
ولی اسپنتا برای مبالغه در بیان از تشبیه معکوس بهره گرفته، اما جنایت‌کار بودن عبدالرحمان را پذیرفته و اعلام کرده، که هیچ یک از اصحاب قبیله‌ی انحصار حاضر نیستند، بپذیرند.
اما
اما برخی می‌خواهند با هیاهو، نارضایتی همگانی از استبداد احمدزایی را کمرنگ جلوه دهند، حاشیه ایجاد می‌کنند، گاهی سخن اسپنتا و گاهی آزمودن کرزی را خطا می‌دانند، این‌ها همه حاشیه است. اصل هم‌صدایی ملت ستم‌دیده است.

محمدی شاری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالرحمان
اشرف غنی
نظرات بینندگان:

>>>   اشرف غنی احمدزی چنان قومگرای معتصب عوام فریب است که عبدارحمن نسبت به اشرف غنی احمدزی چندین مرتبه برخوردش با مردم دیگر غیر از قوم خوداش نرم تر بود و عوام فریبی کمتر داشت چون احمدزی دوکتورای خود را در قبیله شناسی گرفته بیشتر توجه اش به قبیله خوداش است .

>>>   Raheel
چه کسی فیصله کرده است که باید لوایح راهها و چهارراهی های شهر، آن هم شهر کابل، تنها به زبان پشتو باشد؟
این خود سند انکار ناپذیر شوونیزم/فاشیزم قومی و زبانی است.

>>>   اما احمدری و عبدالرحمن یک وجهه مشتر دارد: عبدالرحمن تکلیف بواسیر داشت و همیشهرنج می برد که در اثر اذیت جسمی مریضی اش با همه به خشونت تمام برخورد نموده از دم تیغ می گذراند.
اشرف غنی هم مریض است هم مریضی جسمی دارد نیم معده و قسمت اعظم روده خورد وکلانش نیست از خوردن نعمات خداوند بی بهره است و رنج می برد و همچنان به مرض روانی اگوئیزم (خودخواهی )مبتلا بوده و فکر می کند یگانه شخص دانشمند طراز اول کشور است و هیچکس به اندازه او نمی داند آخرش را خودتان فکر کنید؟
تیمور بیگ - کابل

>>>   عبدالرحمن یک مرد بود او را با ایزکها مقایسه نکنید.

>>>   ناگفته نماند که از بین شاهان درانی کسانی که بیشترآ برو ریزی کرد که امروز لکه ننگ است برای درانی ها دو نفر بود :1) شاه شجاع که خود باخته دست نشانده ای انگلیس بود 2)شا دوم عبدالرحمن خان بود که مهم ترین جنایات آن موارد ذیل است:الف)اجاد اختلاف میان شیعیان واهل سنت که باعث قتل عام بیساری از شیعیان شد
ب) قتل عام بیسیاری از غلجای ها که از سران آن ها برج ساخت
ج)واگزاری بخشی از خاک افغانستان را به انگلسها ( خط دورن)
اما جنایات شاهان غلجای ها اگر بیشتر از درانی ها نباشد کمتر نیست،به عنوان مثال عد ای از آنان که بی دین ولایک بودنند مانند ترکی،نجیب،ببرک و...صد ها هزار نفر را زنده به گور وقتل عام کردند و تعدادیی دیگر آنان که گرفتار افراط بودند وهستن مانند ملا عمر، حکمتیار به هر حال به گفته معرف که (سگ زرد برادر شغال است)

>>>   از تحرير مضامين غير مسولانه بايد خودارى شود زبان پشتو زبان ملى و رسمي كشور است وبجاست كه لواحى شعار ها مضامين مكاتب ، مصاحبه ها و هر انچه كه به افغانستان مربوط است به زبان پشتو و درى تحرير وأجرا گردد كوشش نكنيد كه تفرقه اندازى كنيد كه به ضرر افغانستان است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است