محقق و نور درباره فساد تدارکات، سند ارایه کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۴    ۱۳۹۶/۴/۲۷ کد خبر: 136044 منبع: پرینت

ادعاهای کذب و بی بنیاد به کمیسیون تدارکات باید از سوی ارگان های عدلی و قضایی مورد بررسی قرار بگیرد.

بختیار نجمان، متخصص مبارزه با فساد اداری در اداره تدارکات ملی در واکنش به اتهام های معاون دوم ریاست اجرایی و والی بلخ مبنی بر موجودیت فساد در این ارگان می گوید که اگر این ادعاها و اتهام ها ثابت نشود، بربنیاد قانون این سیاستگران باید پاسخگو باشند.

وی بیان کرده است که هر کس که ادعایی دارد اتهامش را بر بنیاد اسناد روشن سازد در غیر آن در نظام حقوقی کشور، ادعای کذب و بی بنیاد باید از سوی ارگان های عدلی و قضایی مورد بررسی قرار بگیرد.

نجمان افزوده است که رییس جمهور و رییس اجرایی و معاون دوم رییس جمهور، وزیر مالیه، وزیر اقتصاد، وزیر عدلیه و مشاور امور زیربنای رییس جمهور، در کنار ناظرین ملی و بین المللی که از روند جلسات کمیسیون تدارکات نظارت می کنند.

پیشتر محمد محقق و عطا محمد نور در اظهاراتی پی هم، کمیسیون تدارکات ملی را به فساد متهم ساختند و گفتند که قراردادها در این نهاد بصورت غیرشفاف به شرکت هایی داده می شود که به نحوی با رییس جمهور ارتباط دارند.

کمیسیون تدارکات ملی تا اکنون ۱۱۴ نشست برگزار کرده و اکنون ۴۳۰۰ پروژه روی میز دارد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کمیسیون تدارکات ملی
فساد اداری
نظرات بینندگان:

>>>   کار کرد های از نظر کاری به درازا کشیده شده است خودش فساد است بخش اداره تدارکات ملی پروسه طولانی بوده که ادارات نمیتوانند به انجام پروژه ها بوقت و زمان معین رسیدگی نمایند پلان که ارقبل ترتیب نموده عملی کرده نتوانستند باید پروسه تدارکاتی دوباره به ادارات محول گردد از یک رئیس صاحب جمهور به امور دولتداری رسیدگی نماید و از طرف دیگر ادارات بتواند پلان های انکشافی شان را عملی نمایند.
علی

>>>   اقای محقق و عطانور راست میګویند:
جلو سو استفاده و اخذ عواید ګمرک مزار ګرفته شده باید هم سر و صدا کند
ما مردم از درد این اقا ها چه خبر داریم

>>>   سند مجمع اداری دارالامان به خسربره غ

>>>   Anthropology Historical
وزارت مالیه چون مجرای کلیدی در آمد ساز کشور است در طول تاریخ در خدمت قوم پشتون است که بوسیله آن واز در آمد آن برای حفظ وبقای قدرت وسرکوب دیگر اقوام وتداوم استبداد وقلدری استفاده کرده اند ومیکنند وطوریکه همه حساب وکتاب وخرج ودخل نزد افغان ملتی هاست وبه هیچکس اجازه نمیدهند که از حساب وکتاب آن سردر بیاورند واز15 سال گذشته که صفحه سیاسی افغانستان تغییر کرده واستبداد پشتونیزم بالاجبار وناچارمیخواهد به شیوه دموکراتیک خودش را عیار سازد از وزارت مالیه وعوایدش به نفع کاندیدای پشتون وتقویت پشتونیزم استفاده خواهد شد بدون شک.

>>>   آيا گاهى از خود پرسيده ايد كه چرا وزارت دارايى (ماليه) از بدوِ تأسيسِ دولتِ موقت تا حالا در گرو يك گروهِ خاص - حزب افغان ملت و يا اشخاصِ پيرو تفكرِ افغان ملت - قرار دارد؟!
تمامِ دزدى هاىِ ميليون دالرى و حيف و ميل دارايى هاىِ مردم بگونه ىِ سازمان يافته در همين جا صورت مى گيرد

>>>   در حكومت كسى است؟
١٠ ساعت انتظار در فرودگاه باكو، هيچكس پاسخگو نيست و چيزى نمى گويد!
#مسلم_شيرزاد

>>>   Raheel
چه کسی فیصله کرده است که باید لوایح راهها و چهارراهی های شهر، آن هم شهر کابل، تنها به زبان پشتو باشد؟
این خود سند انکار ناپذیر شوونیزم/فاشیزم قومی و زبانی است.

>>>   اگرادعای خودرا ثابت نتوانستند - عمل ایشچی را همراه ایشان انجام دهند.

>>>   كليم الله همسخن
شمار زیادی از مکتب و دانشگاه خوانده های افغانستانی برخلاف فهم و درک و درس خواندگی خویش سخن می گویند، به ویژه در فیس بوک- اگر با این آدم ها در خلوت گفتگو کنید هزار و یک شکایت از حق تلفی و دزدی و گرگی به اصطلاح رهبران دارند؛ از همین رهبرانی که به سخن سعدی 《هردم خیال دیگری دارند》اما، در فیس بوک مدافع پر طمطراق تصمیم آنها (رهبران) هستند.
این روزها که 《ائتلاف نجات》بر سر زبان هاست شمار زیادی را می بینم قلم می چرخانند. دفاع می کنند و دلیل می آورند که گویا این آدمان علیه ی فاشیسم می ایستند. از این جهت قابل دفاع هستند. اما، دوستان می نمی دانند که همین آقایون با آن فاشیسمی که می گویند ریشه ای مخالفت نکرده اند و نمی کنند. تصور کنید، برای دوستم پرونده نساخته بودند، پول های استاد عطا را منجمد نکرده بودند و چند کرسی بیشتر می دادند و آقای ربانی را در وزارت خارجه آرام گذاشته بودند. و به آقای محقق امتیاز بیشتر قایل می شدند آیا این شخصیت های گرامی باز هم با غنی در می آمیختند؟ جرئت داشتند در باب هویت، زبان، ساختار سیاسی و اقتصادی و در نهایت تغییرات اساسی سخن بگویند و موضع بگیرند؟
انتظار حد اقلی من این است که: جامعه را در چند آدم خلاصه نکنید. در پای آدمانی که خود از جیب مردم خرج می کنند- این آدم ها بارها کمر فاشیسم را بسته اند و در صدها پروژه ی اقتصاد مافیای با همان فاشیسمی که خوش تان نمی آیند منافع مشترک شخصی دارند و حتا دختر داده اند و دختر گرفته اند؛ خویشاوندی و خون شریکی سیاسی دارند.

>>>   خوب حرف است اگر خاین را مشناسد سند بدهد بیدون سند هرروز چیغ زدن فایده ندارد بلکه به زیان کشور ومردم میباشد ازطرف دیگر کسی که سند ندارد هرروز چیغ میزند گویا آب ریختن به آسیاب دشمن میباشد.

>>>   کمسیون خودش دزد است . سند چول دزدی شده از وزارت دفاع و مصرف در کمپاین غنی. سند گوسفندان امرخیل. سند. کاکا پوسیده اشرف در روسیه. سند دزدی های خرم. سند انتهاری
بلخی

>>>   عطا محمد نور در بازگشت از ترکيه، طی سخنرانی اخيرش در شهر مزار اظهار داشت که اگر حکومت اصلاح نشود، برای اصلاح آن از هر کشور بيگانه کمک خواهد خواست. اين سخنان آقای نور که با ارزش های ملی و غرور افغانان منافات دارد، با واکنش های سخت و تُند از جانب نزديکترين دوستان و هواداران او مواجه گرديده و آنرا مايهء شرمساری گروه خويش جمعيت اسلامی دانستند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است