ورود جنرال دوستم در بلخ، برای ارگ پذیرفتنی نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۷    ۱۳۹۶/۴/۲۷ کد خبر: 136048 منبع: پرینت

اگر عطامحمد نور شب گذشته به هدف استقبال جنرال دوستم در فرودگاه بین‌المللی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی رفته باشد، به احتمال زیاد هواپیما، حامل جنرال دوستم بوده است. اما چرا اجازه نشست به هواپیمای حامل معاون نخست ریاست جمهوری داده نشد و از وی خواسته شد به کابل نشست کند؟

اینکه بلخ هم‌اکنون نقطه قوت و قدرتِ رهبران «ایتلاف برای نجات افغانستان» است و هواداران رهبران این ایتلاف به‌آسانی می‌توانند از ولایات شمال در بلخ جمع شوند و مانورهای سیاسی اجرا کنند. از این بابت ریاست جمهوری از آمدن جنرال دوستم در بلخ جدا هراس دارد. ورود جنرال دوستم در بلخ برای رییس جمهور و حلقه قدرت او یک شکست استراتیژیک محسوب می‌شود. از این جهت که بلخ محور قدرت رهبران شمال است و در اینجا می‌شود برنامه‌های بزرگی را طراحی و در- کابل اجرا کرد.

از سوی دیگر جنرال دوستم ممکن قصد داشت در گام نخست وارد بلخ شود و همراه با صدها هوادارش که دقیقا افراد مسلح بی‌شماری هم در ترکیب آنان خواهند بود با یک مانور قوی سیاسی وارد کابل شود. اما ارگ شاید از این موضوع خبر بود و مانع نشست هواپیمای حامل وی در بلخ-شهر مزارشریف شد.

اکنون رهبران ایتلاف نجات دست‌پاچه‌اند و به احتمال زیاد در یک فاز دیگر وارد عمل خواهند شد. ارگ با زیرکی تمام، هر حرکت و عکس‌العمل رهبران این ایتلاف را زیر نظر دارد و در این رابطه حتی از گروه‌های اطلاعاتی-استخباراتی نیروهای حمایت قاطع درخواست کمک کرده‌اند تا حرکت‌های بعدی رهبران ایتلاف را رصد کند.

قرار گزارش‌های تایید نشده، به نیروهای ناتو و سفارت‌خانه‌های امریکا و کشورهای اروپایی از جانب ارگ اطلاعات ضد و نقیضی مخابره شده و کشورهای روسیه، ترکیه و ایران به‌عنوان حامیان خارجی ائتلاف برای نجات افغانستان به معرفی گرفته شده است.

«عسکرزاده»


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ارگ
جنرال دوستم
نظرات بینندگان:

>>>   ناتو باید دست از حمایت حکومت دیکتاتوری هتلری بردارد. اگر نه جای ناتو در افغانستان نخواهد بود.

>>>   رهبر اوزبیک ها را نمی گذارند به سرزمین خود بازگردد و کافی ست گزارش های آقای حسن سرداش از جوزجان و فاریاب را دنبال کنید تا بدانید چگونه سرزمین اوزبیک ها به جولانگاه تروریست های افغان تبدیل شده است. اگر وضعیت به همین شکل ادامه یابد، اولسوالی پشتونکوت به اندازه تمام فاریاب و جوزجان بزرگ می شود و روزگار هزاره و تاجیک و تورکمن نیز بدتر از آنچه امروز شاهد آن هستید خواهد شد. در مناطق پشتون نشین جنوب و شرق نیز که همه نوع وسایل جرم از اسلحه و مواد مخدر گرفته تا زاد و ولد طالب و کوچی فراوان است و آنان نیز خود در گورستانی که برای دیگران ساخته اند دفن خواهند شد.
گفتن حرف های این چنین تلخ است؟ به وحدت ملی تان بر می خورد؟ بر بخورد! در عوض با واقعیت های دوزخ فغانستان کمی بی پرده تر برخورد می کنید!
Kamran Mir Hazar

>>>   Amirzada heeft 3 nieuwe foto's toegevoegd.
اولین شکست استخباراتی " ائتلاف نجات"
به نظر می رسد که ارگ ریاست جمهوری و حامیان خارجی آن از سفر مخفیانه و پلان شده جنرال دوستم در تحت نام انجینران ترکی به فرود گاه بین المللی مولانا در مزار شریف قبلا آگاهی استخباراتی داشته اند. این معلومات درز کرده را از داخل افغانستان بدست آوردند و یا توسط دولت اردوغان دوست گلبدین و غنی.
زیرا ارگ تمام حرکات و سخنان سری ائتلاف نجات را در افغانستان و ترکیه زیر نظر دارند.
بار ها وقتی با برخی ازین رهبران در کابل و مزار شریف صحبت داشتم اولین تقاضای من توجه به امنیت رفتار و سخنان سری خود باشند. زیرا دشمن با امکانات گسترده استخباراتی بویژه در عصر تکنالوژی اطلاعاتی هر حرکت و سخنان آنان را می شنوند و می بینند. حتا گفتم این موبایل ها و تلویزیونهای های هوشمندی که از استفاده آن شما لذت می برید و با داشتن آن افتخار می کنید ساخت دشمنان هوشمند تان است و بیشتر بحیث ابزار استخباراتی و اطلاعاتی در خدمت آنان قرار دارد.
پاسخ این رهبران سیاسی بسیار ساده این بود: به لطف خداوند آگاه و دانان ما تکنالوژی پیشرفته تر در اختیار داریم که عقل دشمن کار نمی کند.
این تکنالوژی پیشرفته سیاست گران مجاهد چه است؟ توکل به خدا!
با تاسف یک تعداد زیاد فرماندهان جهادی مورد ترور های هدفمند توسط دشمنان قرار گرفتند ولی پند نگرفتند.
هنوز کار شان معلوم نیست هم دزد را خبر می کنند و هم صاحب خانه را.
قضیه اجازه ندادن دوستم به فرود گاه مزار شریف عزم جدی ارگ و حامیان خارجی آنانرا برای سرکوب رهبران ائتلاف نجات نشان می دهد.
به اراده سیاسی رهبران ائتلاف می توان اعتماد کرد ، ولی به پختگی سیاسی و شیوه مبارزه آنان شک باید داشت. زیرا با ساده انگاری و صرف با شعار های مذهبی و انقلابی نمی توان نبرد با فاشیزم و حامیان بین المللی آن را به پیش برد.

>>>   Ariaie
حكومت با توسل به نيروى ديگران براى مهار احزاب سياسى مخالف در واقع رژيم "ديكتاتورى وابسته" خود را تأييد و شمارش معكوس عمر خود را كليد زده است.

>>>   Agha Juyan
اتحاد و همدلی تاجیکان، هزاره ها، اُزبک ها و دیگر اقوام نجیب خراسانافغانستان، فاشیزم و دار و دسته اش را بسیار وارخطا ساخته است.
و اگر این اتحاد و همدلی پیش برود و به ثمر برسد، فاشیزم رو سیاه و مردم ما سربلند و آزاد خواهند شد و به عدالت اجتماعی خواهند رسید.

>>>   جنرال دوستم امروز وارد بلخ میشود
بلخی

>>>   بازی با جنرال دوستم بازی با مردم است
جنبه گیری های حکومت وحدت ملی در مقابل جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری جز قوم گرایی دیگر چیزی را برملانمیکند.

>>>   پشت صحنۀ عدم اجازۀ فرود هوا پیمای جنرال دوستم به مزار شریف دسیسۀ بزرگی است که هیچکس از آن خبر ندارد! اگر باری صحت این دسیسه آشکار شده و ثابت گردد، جهانیان را شگفت زده خواهد کرد، اطلاعاتی از ولایت بلخ حاکی اند که هدف اصلی ایجاد ائتلاف نجات افغانستان، آغاز سناریوی بدام انداختن جنرال عبدالرشید دوستم از جانب استاد عطامحمد نور است! هرچند این دو بظاهر ائتلافی را تشکیل داده و این امر برای عوام الناس بعید به نظر میرسد اما در نزد اهل سیاست این امری است معمول!
با در نظرداشت روابط تنگاتنگ استاد عطا با آلمانی ها، عدم اجازۀ فرود هوا پیمای جنرال دوستم در میدان هوائی مزار شریف، در حالیکه گفته میشود شخص استاد عطا نیز برای استقبال از جنرال دوستم در این میدان هوائی حضور داشته اند، کاملا سوال بر انگیز است! از طبیعت حادثه چنین به نظر میرسد که: استاد عطا بعد تلاش خستگی ناپذیر در جهت مهار نمودن جنرال دوستم، اینبار تاکتیکی را بکار انداخته است که با عملی نمودن آن همان یک تیر و دونشان را هدف قرار داده است که در این پلان مهار یکبارگی سیاسی جنرال دوستم و جلب توجۀ حامیان بطرف خود در بعد را زیر نقشه داشته است، اما:
از آنجاییکه جرنرال دوستم هم علی الرغم بیسواد بودنش، از یکطرف تجربۀ کافی در زمینۀ تشخیص اهداف رقبا اش را دارد، از جانب دیگر مشاورین کارکشته ای را در کنارش دارد و از جانبی هم از قوت کشف استخباراتی قوی ای برخوردار است، بلا تردید از پلان زیرکانۀ عطامحمد نور در آخرین دقایق با خبر شده و دقایق قبل از فرود آمدن به میدان هوائی مزار شریف، تصمیم برگش به ترکمنستان و از آنجا به انقره را گرفته است!
هرچند این امر خیلی هم پیچیده به نظر میرسد اما در اوضاع و احوال افغانستان ایگونه حرکت کاملا طبیعی بوده،همانگونه که بارها از طرف تمام سیاسیون افغانستان اقداماتی اینچنینی صورت گرفته اند، دیده شود که تداوم تحقیق در مورد این حادثه چه نتیجه ای را بدست خواهد داد، اما آنچه واضح است، عطا و دوستم دورقیب همیشگی و خطرناک برای همدیگر بوده اند!

میهن زرغون

>>>   غنی باهیچکسی خوب نیست باعبدالله خوبنیست
پس بهتر است خودش نظر به مریضیکه دارد
باید شرافنمندانه انحصارگرایی راکنار بگذارد واستعفاع بدهد.

>>>   اشرف غنی عطا محمد نور و محقق را خودش به ترکیه فرستاد تا با جنرال دوستم یک اتحاد بسازند، تا جنرال دوستم خودش به تنهایی کدام کودتا را طرح نکند. این ها همه یک پلان ساخته گی بود.
حالا که جنرال دوستم بدون مشوره عطا محمد نور و محقق به مزار شریف می آید و در پی بسیج مردم مزار و جوزجان و میمنه و بادغیس و سرپل، برای حمله به کابل آمادگی میگیرد، خود عطا محمد نور وارخطا میشود و اجازه نشست طیاره او را نمی دهد و میگوید که کار ناتو و یا کا دولت کابل است. ناتو انکار میکند و میگوید که موضوع داخلی خود افغانستان است و به ما هیچ تعلق ندارد.
عطا محمد نور از آوان ولایت اش در مزار شریف تا بحال چه در دوران کرزی بوده است و چه در دوران اشرف غنی، این مداری گری ها و عوام فریبی را تا بحال چندین مرتبه نشان داده است که گاهی با دولت متحد شده است و گاهی هم مخالف دولت بوده است. همه اش عوام فریبی است.

>>>   همان دوستم بود که غنی وکرزی را در انتخابات برنده ساخت وگرنه هرگز اینوطنفروشان صاحب قدرت نمیبودند وهمیندوستم بود که اًشپز امریکا ودیوانه
غرب را بقدرت وریاست جمهوری رساند. حال صاحب خانه را از خانه میکشند عجیب است
. هه ههههههههههههههههه؟

>>>   موافق به نظر برادر نظر دهند اقا جان هستم .

>>>   واقعیت همین است.که محقق وعطا بدستور ارگ درمقابل امتیازات مادی ومعنوی به ترکیه رفته بودند.
آمدن دوستم به کابل ویا مزار شریف آخرین لحظات زنده گی آن خواهد بود.طور ما هرانه توسط هم پیمان های قلابی آن نابود خواهد شد سمت شمال ونور از شر آن خلاص میشود.
حقگو.

>>>   عطا محمد نور در بازگشت از ترکيه، طی سخنرانی اخيرش در شهر مزار اظهار داشت که اگر حکومت اصلاح نشود، برای اصلاح آن از هر کشور بيگانه کمک خواهد خواست. اين سخنان آقای نور که با ارزش های ملی و غرور افغانان منافات دارد، با واکنش های سخت و تُند از جانب نزديکترين دوستان و هواداران او مواجه گرديده و آنرا مايهء شرمساری گروه خويش جمعيت اسلامی دانستند.

>>>   بگذار همه ساکت نشته منتظر یک پیام ناگوار که من احساس میکنم روزی جبرا به گوش های مردم شینوانده خواهد شد که از طرف جامعه غرب و همدستان شان سازماندهی ودرحال اجرا شدن است روزی شاهد شیندند بدون اجازه بیرون شدن از خانه تان را به گوش های تان خواهند تحمیل کرد اگر مردم افغاستان به آینده خود نی اندیشند سرانجام مشکلات دامان گیر شان خواهد شد که خود به دستان خود وبه مفکوره وترس خود برای خودش انتخاب نموده .
مردم سربلند وبا عزت افغانستان اگر غوروری دروجود شما کاملا از بین نرفته کاردی که درگلویتان گذاشته با کمی حرکت دورکنید ملت قهرمان افغان اگر نی همه ما شاهد بریدن کلو یکدیگر خود خواهید بود تا سرانجام توبت ما رسد .

>>>   در دنیای سیاست همه چیز امکان پذیر است ،سیاست نه پدر می شناسد و مادر ، ونه دوست و نه دشمن، در سیاست انقدر تکتیک ، چال ،پلان ،بلد باشی که بتونه مانند تخته شطرنج در تخته اول چنان مهره رو جابجای کنی که حریف مات بشه و اگر گفته های نظر دهنده گان واقعیت داشته باشد که واقعیت دارد نظر به اوضاع فعلی افغانستان ،همه چیز امکان دارد و آقایون عطا ، که سالهای پیش در لست سیاه موفیای قاچاق بود ، صاحب میلیون ها دارای که حتی به نیکان خویش پول پس انداز کرده ، نه جناب عطا همه دارو دسته ، هر چیز بعید نبست . بازی خطرناک ست خدا به داد مردم بیچاره برسد که نه نانی برای خوردن دارند نه جای برای خواب ، نه پاسپورت خارجی نه زن و بچه شان در خارج است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است