افزایش بودجه نظامی، آمریکا را به زانو درخواهد آورد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۴    ۱۳۹۶/۴/۲۸ کد خبر: 136057 منبع: پرینت

جمعه گذشته مجلس نمایندگان با اکثریت آرا افزایش قابل توجه در بودجه نظامی را تصویب کرد و طرح صدور مجوز دفاع ملی تا سال 2018 به مبلغ 696 میلیارد دالر نهایی شد.

به گزارش آنتی وار، پیشتر دونالد ترامپ خواستار افزایش دستکم 50 میلیارد دالری در بودجه نظامی شده بود اما جمهوری خواهان مجلس نمایندگان حتی این میزان را نیز اندک دانسته و 30 میلیارد دالر به بودجه این طرح اضافه کردند. حتی ترامپ نیز در بیانیه رسمی خود نسبت به بودجه تعیین شده درخصوص این طرح در مجلس نمایندگان ابراز نگرانی کرد.

طبق محدودیت های کمی که بر افزایش بودجه نظامی تعیین شده بودجه نظامی کلی برای 2018 حدود 72 میلیارد دالر بیش از بودجه مجاز خواهد بود.

افزایش بودجه نظامی نیز درپی برنامه آمریکا برای افزایش اقدامات نظامی در کشورهای دیگر صورت گرفته است. ترامپ انتظا دارد هزاران نیروی آمریکایی را به افغانستان که بزرگترین جنگ در تاریخ آ»ریکا به شمار می‌رود، بازگرداند.

پنتاگون و جیمز ماتیس نیز اعلام کرده‌ اند که حتی با شکست داعش در عراق، ارتش آمریکا جرات پایان دادن به حضور در این کشور را ندارد. در سوریه نیز آمریکا دستکم 8 پایگاه نظامی مستقر کرده، هرچند هیچ مجوزی از سوی دولت سوریه و یا سازمان ملل برای حضور در این کشور در اختیار ندارد. مقامات پنتاگون نیز بارها اعلام کرده‌اند که حتی پس از شکست داعش نیز با هدف "ایجاد ثبات" در منطقه به حضور در سوریه ادامه خواهند داد.

البته حضور آمریکا در لیبیا را نیز نباید فراموش کرد که به همین بهانه ایجاد ثبات انجام اما به یک فاجعه تبدیل شد. تجهیزات پهپادی آمریکا نیز در یورش عربستان به مردم یمن همواره مورد استفاده قرار گرفته است.

متاسفانه ترامپ از درک این واقعیت عاجز است که مداخله آمریکا در کشورهای خارجی در 17 سال گذشته به ایجاد بی ثباتی و گسترش تروریسم منجر شده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
نظامی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است