اولین شکست استخباراتی " ایتلاف نجات"
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۳    ۱۳۹۶/۴/۲۸ کد خبر: 136072 منبع: پرینت

به نظر می رسد که ارگ ریاست جمهوری و حامیان خارجی آن از سفر مخفیانه و پلان شده جنرال دوستم در تحت نام انجینران ترکی به فرود گاه بین المللی مولانا در مزار شریف قبلا آگاهی استخباراتی داشته اند. این معلومات درز کرده را از داخل افغانستان بدست آوردند و یا توسط دولت اردوغان دوست گلبدین و غنی.
زیرا ارگ تمام حرکات و سخنان سری ائتلاف نجات را در افغانستان و ترکیه زیر نظر دارند.

بار ها وقتی با برخی ازین رهبران در کابل و مزار شریف صحبت داشتم اولین تقاضای من توجه به امنیت رفتار و سخنان سری خود باشند. زیرا دشمن با امکانات گسترده استخباراتی بویژه در عصر تکنالوژی اطلاعاتی هر حرکت و سخنان آنان را می شنوند و می بینند. حتی گفتم این موبایل ها و تلویزیونهای های هوشمندی که از استفاده آن شما لذت می برید و با داشتن آن افتخار می کنید ساخت دشمنان هوشمند تان است و بیشتر بحیث ابزار استخباراتی و اطلاعاتی در خدمت آنان قرار دارد.

پاسخ این رهبران سیاسی بسیار ساده این بود: به لطف خداوند آگاه و دانان ما تکنالوژی پیشرفته تر در اختیار داریم که عقل دشمن کار نمی کند.
این تکنالوژی پیشرفته سیاست گران مجاهد چه است؟ توکل به خدا!
با تاسف یک تعداد زیاد فرماندهان جهادی مورد ترور های هدفمند توسط دشمنان قرار گرفتند ولی پند نگرفتند.
هنوز کار شان معلوم نیست هم دزد را خبر می کنند و هم صاحب خانه را.

قضیه اجازه ندادن دوستم به فرود گاه مزار شریف عزم جدی ارگ و حامیان خارجی آنانرا برای سرکوب رهبران ائتلاف نجات نشان می دهد.
به اراده سیاسی رهبران ائتلاف می توان اعتماد کرد ، ولی به پختگی سیاسی و شیوه مبارزه آنان شک باید داشت. زیرا با ساده انگاری و صرف با شعار های مذهبی و انقلابی نمی توان نبرد با فاشیزم و حامیان بین المللی آن را به پیش برد.

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایتلاف
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   در داخل موبایل چپ را نصب میکنند که وقتی موبایل شما درحالت عادی باشد هم صحبت شما وچهار اطراف شمارا به نمره قبلا انتخاب شده انتقال میدهد

>>>   عطا محمد نور در بازگشت از ترکيه، طی سخنرانی اخيرش در شهر مزار اظهار داشت که اگر حکومت اصلاح نشود، برای اصلاح آن از هر کشور بيگانه کمک خواهد خواست. اين سخنان آقای نور که با ارزش های ملی و غرور افغانان منافات دارد، با واکنش های سخت و تُند از جانب نزديکترين دوستان و هواداران او مواجه گرديده و آنرا مايهء شرمساری گروه خويش جمعيت اسلامی دانستند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است