جان نیکلسون اجازه نشست به هواپیما را نداد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۸    ۱۳۹۶/۴/۲۸ کد خبر: 136075 منبع: پرینت

هواپیمای حامل جنرال دوستم به نام اینکه حامل تاجران ترکیه است و با مجوز وزارت خارجه افغانستان، وارد آسمان مزار شریف شد. اشتباه پیلوت و یا شخص دیگری که به برج مراقبت فرودگاه مولوی جلال الدین بلخی مزار شریف تماس گرفت و از وجود جنرال دوستم در داخل هواپیما خبر داد، برنامۀ نشست به این میدان را برهم زد.

برج مراقبت بلادرنگ به ارگ ریاست جمهوری خبر داد و ارگ در تماس با جنرال جان نیکلسون، قومندان امریکایی قوای امریکا و ناتو خواستار نشست هواپیما به کابل شد. نیکلسون به قوماندان نیروهای آلمانی مستقر در مزارشریف این دستور را صادر کرد. اما جنرال دوستم حاضر نشد تا هواپیمای حاملش به کابل بازگردد و دستور داد تا به عشق آباد برود. او سپس از عشق آباد به دلیل برخورد غیر رسمی دولت ترکمنستان بدون آنکه از هواپیما خارج شود به ترکیه بازگشت.

گفته می شود که دوستم پس از تشکیل ایتلاف نجات برای افغانستان در صدد آن بود تا برای شرکت در یک گرد هم آیی بزرگ رهبران این ایتلاف با هواداران شان وارد مزار شریف شود و پس از آن به مسکو برود تا در اجلاس رسمی که برای مبارزه با تروریزم از سوی دولت روسیه تدویر می یافت، مشارکت کند.

هنوز معلوم نیست که آیا جنرال دوستم برای مشارکت در نشست عمومی ایتلاف نجات که بنیانگذاران این ایتلاف از همایش کلان در داخل افغانستان سخن گفتند و وعده دادند، وارد مزار شریف و یا کدام ولایت و شهر دیگر خواهد شد؟ اما گفته می شود که ارگ کابل و دولت افغانستان به تمام فرودگاه ها و بندرهای زمینی مانند حیرتان، آقینه، تورغندی و امام صاحب دستور داده است تا از ورود جنرال دوستم به داخل جلوگیری کنند.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنرال دوستم
جنرال نیکلسون
نظرات بینندگان:

>>>   حالا محکمه نمیتواند درغیاب دوستم فیصله کند چون غ نگذاشت او بیاید

>>>   این کارماجاوزین نشان می دهد که حکومت افغانستان هیچ صلاحیتی ازخود نداردوهمه اختیاراط درچنگال متجاوزان است روزانه صدهاپروازطیاره که همگیشان معادن غارت شده افغانستان رابه خارج انتقال میدهدهیچ مورد بازپرسی قرار نمیگیرند و زباله های اتمی خودرا انتقال داده ودرخاک افغانستان دفن میکنند تامردم ماهیچ وقت از صحتمندی کامل برخوردارنباشند چراکه خارجی هامیدانند که اگرمزدم افغانستان در رفاع باشد شکست کفار ازافغانستان شروع خواهد شد پس مردم باید هوشیارباشند وفریب پول وزرق وبرق کفار را نخورند کفارمیخواهد مارا از ریشه نابود کند تا هیچ وقت سر بلند نتوانیم انگلیس و شوروی در افغانستان شکست خورده ودرسی که افغانها برایشان داده تانسلهایشان بیاد خواهد داشت امااینبار با دشمن قویتر وهوشیارتری روبه رو هستیم که نمی خواهد به آسانی پای بکشد از کشورما پس باید با اتفاق و برادری بااین دشمن مکار وارد نبردشویم .
ب ص

>>>   عطا محمد نور در بازگشت از ترکيه، طی سخنرانی اخيرش در شهر مزار اظهار داشت که اگر حکومت اصلاح نشود، برای اصلاح آن از هر کشور بيگانه کمک خواهد خواست. اين سخنان آقای نور که با ارزش های ملی و غرور افغانان منافات دارد، با واکنش های سخت و تُند از جانب نزديکترين دوستان و هواداران او مواجه گرديده و آنرا مايهء شرمساری گروه خويش جمعيت اسلامی دانستند.

>>>   خال این حرف ها را میزنید که خارجی ها صلاحیت دارد همین شما اتلافی ها تسلیمی دادید وبه چور شروع کردین وخال که دانستین که این وطن را اشغال نمودن حال فغان مینماید

>>>   واقعاً


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است