مسلمانانی که در آلمان مسیحی می شوند (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۱    ۱۳۹۶/۴/۲۸ کد خبر: 136083 منبع: پرینت

(از افغانستانی هایی که برای گرفتن جواب مثبت به پناهندگی شان به مسیحیت می گروند، گزارش های زیادی منتشرشده است. آنان با گرویدن به مسیحت احتمالآ پناهندگی شان قبول نخواهد شد و مشکلات دیگری برای شان بوجود خواهد آمد، صرف نظر از خبر شدن قامیل و اقوام شان در افغانستان ارتباط شان با فامیل قطع خواهد شد و اگر روزی احتمالا به افغانستان برگشت بخورند چه خواهند کرد؟ در گزارش آمده که چند افغانستانی تا حال با وجود آنکه به مسیحت گروینده اند به افغانستان دیپورت شده اند و مشکلات زیادی برای شان بوجود آمده است)

افزایش تعداد ایرانی ها و افغان‌ستانی هایی که به مسیحیت گرویده‌اند در اروپا چشمگیر است. در برخی محله‌های برلین جمعیت نوکیشان این دو کشور چنان زیاد شده که مراسم کلیسا به زبان‌های آلمانی و فارسی برگزارمی‌شود.

درگزارش ها آمده است که تعداد ایرانیان گروینده به مسحیت به مراتب بیشتر از افغانستانی ها است. از شمار مسلمان‌ زادگان ایرانی و افغانستانی که به مسیحیت گرویده‌ اند اطلاع دقیقی در دست نیست. طبق گزارش‌ها تعداد نوکیشانی که از این کشورها به اروپا و ازجمله به آلمان مهاجرت کرده‌اند، مدام رو به افزایش است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، نوکیشان چهره کلیسای محله “اشتگلیتس” برلین را کاملن دگرگون کرده‌اند و اکثریت کسانیکه در مراسم عبادی روزهای یکشنبه شرکت می‌کنند ایرانی‌ تبار و عده‌ای شهروند افغانستان هستند.

همچنین تاکنون صدها نفر از مسلمانان ایرانی و افغانستانی و پاکستانی در یکی از کلیساهای پایتخت آلمان با شرکت در مراسم غسل تعمید به مسحیت گرویدند. گرچه بسیاری از نوکیشان ایرانی و افغانستانی پیش از ورود به کشورهای اروپایی تغییر دین داده‌اند و با محفل‌های خانگی مسیحی در ارتباط بوده‌اند، اما تردید درباره دریافت پناهندگی به عنوان انگیزه گرویدن آنها به مسیحیت همواره مطرح و گاهی با تردید مواجه شده است.

برخی از این پناهجویان خود را معرفی نمی کنند چون نگران هستند خویشاوندان شان در وطن به خاطر ارتداد و روگرداندن آنها از دین اسلام مورد تعقیب و آزار قرار گیرند چون مجازات مرتدان در کشورهای اسلامی اعدام است.

منجمزاده


ایرانی ها و افغان های مسیحی

ایرانی ها و افغان های مسیحی

ایرانی ها و افغان های مسیحی

ایرانی ها و افغان های مسیحی

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسیحی
نظرات بینندگان:

>>>   اینها هزاره هستند اګر به افغانستان برګردند باز هم کدام خطر برایشان مواجه نیست طالبان طرفدارشان هستند در جاغوری کلیساها دارند و قوم هزاره به این مسایل بی تفاوت است هیچ خطر برایشان نیست و نه کسی به او مزاحمت میکنند.
امیری

>>>   در اروپا پیروان ادیان مختلف با آرامی در کنارهم زندگی مسالمت آمیزی دارند، اما وضع فجایع بار مسلمانان را در کشورهای اسلامی بیبین، با اینکه دین، قبله، کتاب و قبله و ... همگی یکی هستند بااین حال در این کشورها کشتارگاه های انسانی به راه انداختند، مثل که کشتن مسلمان و انسان جزء دین باشد.
از اینگونه دینداری بی دینی بهتر است.
هادی علیزاده

>>>   از زیرا باران برخیستن و بر زیر ناودان نشستن اینها اگر منطق میداشت شعور میداشت حتمآ در همین کشور خود شان یک المان میساخت

>>>   ای کاش این اشخاص این را میدانستند که همه چیز فقط اسایش این دنیا نیست افسوس و صد افسوس و وای به حالتان.در روز اخرت چی جواب خواهید داد نزد خداوند (ج).

>>>   ایمان خود را برباد کردید به خاطر راحت زیستن در این دنیای بی وفا و زود گذر ان هم نصیبتان میشود یا نی.

>>>   اکثرا ایرانی ها اند که از دین خود گذشته به مسیحیت رو می آورند و ما که در سویدن شاهد آن بودیم افغانهای مقیم کشور سوید که اکثرا هزاره های شیعه ستند که مسیحی میشوند. سوال در اینجاست که چرا شیعه ها از مذهب شان بیزار اند.
حسن هراتی

>>>   ايراني ها هستند

>>>   افغانها با مسلماني خود چه كردند كه با مسيحت نمايند، غيرت كه رفت همه چيز را ميبرد، غربي ها هم ميدانند كه اين قوم شيطان را بازي ميدهند.

>>>   منجم زاده صاحب شما یک انسان فرهنگی و خوبی هستید ولی چند موضوع را با شما شریک می سازم:
1-شما در اخراج پناهجویان از اروپا میکنید وقتیکه وضعیت اینقسم است چرا انتقاد میکنید؟
2-آیا توقع داری که این پسران بیسواد وجاهل که به هزار نیرنگ دروغ و هیله خود را به اروپا رسانیده اند ضرر نه بینند که خواهد دید؟
3-افغانها در کشور خودشان تربیه اسلامی درست ندارند این موقع است که کفار سوء استفاده نمایند.
4-شما افغانهای که در این موضوع شاید متاثر باشید چه وظیفه دارید بنا شما ظیفه جلوگیری را به گردن گیرید و به آلمانها بگوید که اینها زمانیکه به دین خود خیانت میکنند به دین شما نیز خیانت میکنند.
5-بنابر گفته پروفیسور حمید صدیق شاه چاپلوسان و شاه دزدان که سفیر خاص کرزی خاین و وطنفروش در آلمان بود گفت که اکثریت افغانها برای زنا در اروپا می آیند بنا این موضوع میرساند که افغانهای کم ظرفیت در هر جای یک گل را به آب میرساند.
6-شما باید یک سازمان را تشکیل دهید تا از این عمل بسیار شنیع گرویدن به مسیحت در سراسر آلمان جلوگیری به عمل آورید،اجر عظیم برای شما پرداخته میشود و نیز سبب وحدت حقیقی تمام افغانها در آلمان میگردد.
7-برای جلوگیری از مسیحت شما باید برنامه ای را زیردست داشته تا ارتقای ظرفیت اسلامی ودرجه تقوا مردم افغانستان بالا برده شود.
8-شما باید فرزندان تان را به خاطر کسب علوم دینی به کشور های سودان،مصر،تونس بفرستید و اهل تشیع به ایران تا در آینده دستاویز بخاطر دعوت داشته باشید چونکه انسان خالی الذهن و جاهل هیچ ازهم ندارند.

بابلی

>>>   اینها کسانی هستند که اًنقدر بنام اسلام ودین دولتهای شان بالایشان ظلم کرده اند
که حتی از مذهب ودین شان دلسرد شده اند چقدر درهمینکشورها دزدی ، غارت ،اقتل ،خیانت ،تجاوز، لواتد، وطنفروشی وغیره وغیره جریاندارد.
همین خوب است که قلب پاک داشته باشی وهرگز بنام دین ومذهب کسی را فریب ندهی.

>>>   باید بگویید مسیحیان افغانی وطنداران هزاره ما است

>>>   خداوند قادر ، همهء گمراهان را هدايت كند تا فرق راه را از چاه كرده بتوانند و خود شان را به ورطهء بدبختي نياندازند.

>>>   جناب امیری !
هیچ وقت قوم خاصی را هدف قرار نده هر کسی حسابش با خالقش است اینکه فعلاً ممکن خودت پیرو یک کیش دیگری به غیر از اسلام باشی که میتواند حدس بزند
اما اینکه شما یک قوم را هدف قرار داده اید بیانگر عدم تعقل و منطق شماست
ممکن چهل درصد جمعیت جهان را مسیحی تشکیل دهند اما همه هزاره نیست
در رو آوردن به دین انسان ها خود مختارند و هیچ دین به جبر و ظلم بالای کسی تحمیل شده نمیتواند
امروز که شما پیرو یکی از ادیان هستید به جبر نشده البته خودت را اقناع داده ای و راه را انتخاب کرده ای

>>>   چرا دست از سر ایران بر نمی دارید
.طوری سخن می گویید که گویا ایران و افغانستان کشورهای مشابه هم هستند و مانند افغانستان ایرانی ها در دسته های هزارتایی به اروپا می روند در صورتی که نه دو کشور به هیچ وجه قابل مقایسه اند و نه تعداد مهاجرینشان .لطفا خود را مسخره نکنید .اگر هم چنین چیزی به فرض محال وجود داشته باشد که ندارد شما چکار به ایران و ایرانی دارید .شما به فکر مشکلات خود باشید ما هم به فکر مشکلات خودمان هستیم .

>>>   برای همه خوانند گان چند مطلب را در این مورد ذکر می کنم
1) اغلب کسان که مسیحی می شود انگیزه مادی دارند یاکه به خواطر لزت جوی دنیا است یا که به خواطر قبول شدن آنان است و از این قبیل
2) بر عکس این ها بسیاری از محققان دین دوست ارو پای هستند که از رویتحقیق مسلمان شدند مانند محمد علی کلی قهرمان آمرکای و امثال آن اگر افراطگرای مسلمانان وهابی ها وداعش و امثال آن در میان مسلمانان نبود که ریشه از غرب دارد برای جلو گیری مسلمان شدن اروپای ها این جریانات غیر مستقیم تقوت می شود قطعا جمعیت مسلمانان ااروپای الاصل بیشتر از امروز بود
3)بنا بر این اسلام در اصل خود عیبی ندارد آنچه عیب است از درست عمل نکردن مسلمانان است ونحوه ای بینش غلط که بعضی مسلمانان دارند که از این درد مردان بزرگ مانند سید جمالدین و اقبال لاهوری وامثال آنان شکوه داشتند

>>>   حالا مگر دین مسیحیت بد است . آنها کلیسا دارند ما مسجد داریم آن ها هم قبرستان دارند ما هم و همان خدای که ما ميپرستيم آنها هم می پرستند.حضرت موسی یکی از پيغبران خوب در تاریخ گذشته بوده

>>>   هچ شرط وجود ندارد که باید مسیحی شود. فقد مهم اسناد و شواهید آنها است باید کوشش کنند از تاجک ازبک و هزاره هستن ترجمان پشتون بخود نگیرند که جنجال شان کلان میشود. دیگر لازم نیست مسیحی شوند دعا کنند خداوند کمک شان کند
بدخشانی

>>>   هزار ه ها نسبت به سنی ها به مذهب خود محکمتر هستندچرا تهمت میزنید اکثریت دزد ها خلاف کاران آدمکشان از سنی ها هستند

>>>   چیزی که به نام بدی تان باشد میګوید افغانها این کارا کردند وقتیکه یک کار خوب باشد باز میګوید ما خراسانیها ګردیم همین است که لعنت خدا بالایتان نازل میشود و هم دین تان میرود و هم دنیای تان.

>>>   اینها مهاجرینی هستند که به طمع قبولی به ظاهرمسیحی میشوند، اصلا اینها مسیحی محسوب نمی شوند، مسٱله مرتد بودن ازریشه منتفی است، لطفا اگرتخصص دراموردین ندارید نباید فورا فتوابدهید، مثل مولوی های وهابی وطالبا وداعش که فورا حکم کفر من وتورا صادرمیکند وگردن می زند. آیا مسیحیت بهتراز داعش وطالب نیست؟

>>>   این ظلم را نیز کفار کرده است بخاطریکه تجاوز روسها سبب همه بدبختی شده است نه مسلمانها. توطئه امریکا و انگلیس پای طالبان،داعش و القاعده را تحت اسلام در کشورما مسلط ساخته است. انسانهای فریبخورده و کم سواد همه ملامتی به کشورهای اسلامی واگذار میکنند. اینهابدانند که ساخت و استفاده بمب اتم،قتل های 30 میلیونی توسط کفار صورت گرفته است نه مسلمانها.هردو جنگ جهانی توسط کفار صورت گرفته است نه مسلمانها.
انسان که از اوامر و نواهی قانون شریعت خلاف عمل نمایند اینگونه انسانها قلب پاک بلکه فاسق،فاجر و فاسد گفته میشوند. قلب پاک شعار بی خردان،بیسودان و اشخاص ساده لوح میباشد. اگر دریوری طی تصادم موتر 4 نفر را بکشد و بعدا در محاکم بگوید که قلب من پاک است اینگونه عذر پذیرفته میشود نه خیر بلکه قانون بالای وی تطبیق میگردد، اینگونه دلایل میان تهی است.کمونستها که مردم را زنده بگور کردند ،زناکاران،شرابخوران،لواطتکاران،دزدان،فاساقان و غیره اصناف باندهای تبه کار همین دلیل را میگویند قلب پاک داشته باشد یعنی بعد از جناب بخاطر ف ریب اذهان مردم ساده لوح به این شعار متوصل میشوند. در قوانین اسلامی و غیر اسلامی سیستم،نظام،سلسله مراتب،اصول و قواعد برای نظم زندگی ایجاد گردیده است هرانسان باید تابع قوانین کشورش بایدباشد. کسانیکه از دین دلسرد شده اند به این معنی نیست که دیگر ادیان بوی تمام سهولتها را می بخشد بلکه همه ادیان قوانین خویشرا مراعات مینمایند. انسانهای بی هدف در هر دین که باشد ناکام و سیاه روی میباشد. دیگر ادیان نیز انسان غدار،مرتجع و فتنه گر را نمیپذرد. فرق کردن بین دین حق و باطل به ظرفیت و مطالعه انسان تعلق دارد. دین از آن انسان نیست مالک دین خدای متعال است ،عملکرد این انسان نادرست که مسلمان باشد به دین هیچ نوع رابطه ندارد اسلام بوی نگفته است که بالای دیگر انسانها ظلم کند بلکه از ظلم وی سخت منع نموده است.


بابلی

>>>   باسلام
اين ....كه بنام اميري نظر داده بكدام دليل قضاوت ميكند كه اينها هزاره است!
گذشته هزاره از روز روشن است !
هزاره نه ناموس فروشي نه وطن فروشي و نه دين فروشي كرده مثل شما!
شما ها را در استراليا ميبنيم از زن و مرد تان كه وضيعت تان چطوره!
عجب زغال به كي ميگه سيا
هزاره جاغوري

>>>   کسانی که به بدنامی اسلام مصروف هستند مزدوران همین اروپاییان یاروسهای دل پاک !!هستند .طالبان وداعش وناتو وایساف وغارت معادن یورانیم وانتحاری .
کجای اسلام گفته انتحاری کن برادر ومسلمان رابکش .
بعضی سست عنصران زود بی دین میشوند وخودره میبازند
شیوای بلخی

>>>   کسانی که به بدنامی اسلام مصروف هستند مزدوران همین اروپاییان یاروسهای دل پاک !!هستند .طالبان وداعش وناتو وایساف وغارت معادن یورانیم وانتحاری .
کجای اسلام گفته انتحاری کن برادر ومسلمان رابکش .
بعضی سست عنصران زود بی دین میشوند وخودره میبازند
شیوای بلخی

>>>   از پشتون هایی که مسلمان هستند اما به دین اسلام عمل نمی کنند چه خیر و برکت است؟
- سالهاست که بر همه ی اقوام حکومت می کنند و به سایر اقوام آن گونه که حق شان است حق نمی دهند. -
- طالبان شان به بهانه ی جهاد با نیروهای خارجی شیعیان، مخصوصا هزاره ها را می کشند.
-طالبان در طول چند سال ظم هایی در حق مردم کردند، وحشی گری هایی کردند که آبروی مسلمان ها در دنیا لکه دار شد و اسلام را به عنوان یک دین خشن و غیر انسانی به دنیا معرفی کردند.
-در زمان عبدالرحمان جابر و ظالم بیش از نصف مردم هزاره را قتل عام کرده و زمین های شان را غصب کردند؛ مسلمانان هایی که روی زمین های غصبی نماز بخوانند، آن نماز و آن مسلمانی چه سودی به حال شان دارد؟
محمد از هرات

>>>   بلی یهودی پشتون همینطور است
حسین

>>>   مخاطب باشعور جناب امیری کدام یکی از ان عکسها قیافه هزارگی دارد واقعامصداق حرفی همان ظریفی هستی گه گفت دین دارد وعقل ندارد.

>>>   طالبان امروز وکسانی که افکار .....وقتل وغارت مردم هستند .... شان ازمال حرام است، زیرا اینها ازمحصولات زمینی زندگی میکنند که ازمردم هزاره غصب وصاحبان آنان یاکشته ویافراری داده شده است، بسیاری ازمناطق .....ها چرا اسم های هزارگی دارد؟ هنوزقبرستان هزاره ها دربعض ان مناطق وجود دارد، حکومت های ظالم از بز وگوسفندان هزاره ها مالیات میگرفت وبه قوم خاص ...زی مجانی میداد که بخورد وبرای خود سرمایه کند، درحالیکه همان ها ازعسکری معافیت داشتند، عسکری بر اقوام ضعیف واقلیت هابود، آیاکسانی که حالش اینگونه باشند غیازاین توقع میرود؟
مشتاق

>>>   ده نصوير آخر ، همي آدم خو ايطور معلوم ميشه كه تا بحال ؛ چهار - پنج دفعه دين و مذهب خوده تغيير داده باشه ، الغيبُ عندالله .

>>>   برای راحتی اخذ اقامت باید به دلیلی بازگشت شخص غیر موجه باشد، مثلا عوض شدن دین، داشتن پرونده های سیاسی یا تمایلات همجنس بازی
از بین اینها عوض کردن دین راحت ترین وسیله هست مخصوصا اینکه طرف میتواند به راحتی دروغ بگوید

>>>   کسیکه ازدین وعقیده خودبخاطر بهتربودن دین نو نی بلکه برای حیات خوبترمیګذرد نه ناموس دارد ونه غیرت،بیشترازیک انسان چهره خنزیرچیزی نیست
حسن

>>>   با یکی از کارمندان تلویزیون ملی افغانستان صحبت می‌کردم. او از روش استخدام کارمندان در این اداره شکایت داشت. می‌گفت که زرین انزور، رییس رادیو تلویزیون ملی افغانستان بخش زیادی از کارمندان این اداره را از یک ولسوالی ننگرهار انتخاب کرده است.
به گفتهٔ این کارمند رادیو تلویزیون ملی افغانستان، کسانی که از سال‌های طولانی در این اداره کار کرده‌اند و دانش کارِ رسانه را نیز دارند، از بهر تعلقات قومی و زبانی به حاشیه رانده شده‌اند.
گر مسلمانی از این که حافظ دارد
وای اگر ار پی امروز بود فردایی
محمد از هرات

>>>   دین نه پشتون، نه از هزاره ،نه از تاجک و نه از دیگران است دین یک موهبه الهی بخاطر سعادت انسانها برای دنیا و آخرت فرستاده شده است. برادر چرامغالطه میکنید زمانیکه عبدالرحمن خان هزاره ها را کشته اند کاری بدی کرده است عبدالرحمن خان یک شخص و انسان است به دین هیچ نوع ربطی ندارد. دین انگیزه های قومی و تعصبات را مردود میداند. پیامبر بزرگ اسلام همه مسلمانان را از برتری جوی و تعصب منع نموده است. شما هزار ها بیسج شوید و از طریق مشروعیت و قانونیت حقوق تانرا از پشتونها واپس گرید نه اینکه مسیحی شوید/ برادر هزاره من باتو هستم مظلومیت تو را درک میکنم ولی مسیحی شدن هزاره ها و دیگران هرکسی که باشد موجب انزجار عوام الناس به سطح امت اسلامی میگردد نه اینکه در افغانستان دلیل برسوکوب کردن آنهاایجاد میگردد بلکه همه امت اسلامی به دشمنی آنکسیکه دین خود را ترک میکند بر میخیزند. اگر هزاره ها به همین منوال به دین مسیحیت میگیرایند و یکتعداد اندکی از جوانان احساساتی هزاره دلیل و دلایل که هیچ نوع منطق ندارد ارایه کند حتی مردم برای عبدالرحمن خان نیز دعا میکنند که خوب کردی ؛؛نه خیر برادر هزاره من مردم هزاره بسیار شجاع،زحمت کش و مردم اصیل افغانستان هستند در جهاد و تمام مبارزات آذادی خواهی مانند سایر اقوام هزاره ها نیز قربانی بی شماری داده اند. هزاره ها به نزد من محبوب ترین مردم افغانستان است ولی متوجه باشید که تغییر دین و با دین و مذهب ستیزی به جزء منفوریت و تباهی هیچ چیزی بدست نمی آوردید. کفار بخاطر تفرقه ،شعله ور ساختن جنگ داخی مسلمانان و فتنه سازی میان مسلمانان یکتعداد مردم را از کشورهای در حال جنگ به دین مسیحیت دعوت میکند. اگر این کفار لعین به دین مسیحیت شان وفادار هستند در حال حاضر به صدها میلیون مسیحی در افریقا،امریکای لاتین،فلپین و غیره کشورهای اسیایی از گرسنگی و فقر زندگی غیر انسانی را سپری میکنند اینها به آنها یعنی به مسیحی های خود کمک کنند نه خیر اینها فریب کار و دشمنان قسم خورده اسلام هستند.
بابلی

>>>   خداوندهمه را هدایت کند دین اسلام بهترین دین است ولی این ما هستیم که آنرا با ترور ووحشت ودهشت بد نام ساختیم
همیشه باد اسلام عزیز
سربلند باد افغانستان(آریانای من)

>>>   به نظر بنده این امر یک دلیل بیشتر ندارد:
دلیلش هم ضعف فاحش علما و روحانیون در داخل و خارج از کشور عزیزمان است .
از این عمل نتیجه میگیرم که علمای دینی و روحانیون در انجام وظیفه خود نهایت ضعف داشته اند.

>>>   برادر عزیز علما و روحانیون از همه بیشتر محروم و مظلومند بخاطریکه:
1-علمادر جامعه افغانستان فقط از طریق مسجد مدرک عایدات دارند و آنهم 24 ساعت در خدمت مردم قرار دارند و مردم هم نهایتا 100 افغانی در خانه در شهر و در اطراف گندم و یا نان شکم برایش میدهند.
2-علما وروحانیون از طریق رسانه به همه مردم توصیه میکنند که فساد نکنید،و این نکتایی پوشها هستند که به صدها میلیارد دالر افغانستان را به تاراج برده اند و در خارج زندگی میکنند.
3-تعصب و تفرقه را نکتایی پوش ها در رسانه ها دامن میزنند نه علما بلکه علما به مردم توصیه وحدت و محبت را میکند.
4-تمام اختیار سیاسی و مالی افغانستان بدست نکتایی پوش ها بخصوص سگ شوها غرب است نه در دست علما.
5-علما همه روزه دعوت نصحیت و مسولیت خود را ادا میکنند کسی به صحبت های ایشان گوش نمیکند.
بااحترام
بابلی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است