تجارت حکومت از راه فروش خدمات به مردم
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۶    ۱۳۹۶/۴/۲۸ کد خبر: 136087 منبع: پرینت

حکومت با واگذار کردن کارهای اصلی اش به شرکت های خصوصی، بالای مردم تجارت می کند.

به نقل از راه فردا، شکریه پیمان، عضو مجلس نمایندگان با اظهار این مطلب که ارایه خدمات از وظایف اصلی حکومت است می گوید که یک محصل این هزینه های کلان را از کجا بیاورد؟ اینها جیب مردم را چور می کنند. نبود امنیت یک جبر کلان است و این ظلم دیگر چه معنایی دارد؟

شماری از اعضای مجلس نمایندگان واگذاری طی مراحل قانونی اسناد تحصیلی و اسناد داخلی از سوی وزارت امور خارجه به یک شرکت خصوصی را یک تجارت کلان و سود آور دانسته و از آن بشدت انتقاد می کنند.

مسوولان شرکت خصوصی که مسوولیت طی مراحل کردن اسناد قانونی را برعهده گرفته اند می گویند که آنان نسبت به گذشته سهولت های لازم را به میان آورده اند و پولی که در ازای ارایه خدمات می گیرند، اندک است.

بیش از سه ماه است که وزارت امور خارجه روند طی کردن مراحل قانونی اسناد تحصیلی و سایر اسناد داخلی را به یک شرکت خصوصی سپرده است.
پیش از این وزارت امور خارجه اگر از یک مهر کردن سند تابعیت مبلغ 200 افغانی می گرفت اکنون با واگذاری کار به شرکت خصوصی این مبلغ به بیش از یک هزار افغانی رسیده است. درحالی که قیمت اصلی تذکره 10 افغانی است.

گفتنی است که علاوه بر این موضوع، بتازگی ریاست ثبت احوال نفوس و قضایای دولت که از مراجع ثبت اسناد هستند به یک شرکت خصوصی دیگر واگذار شده اند. ریاست ثبت احوال نفوس مربوط به وزارت امور داخله و قضایای دولت مربوط به وزارت عدلیه بودند که خدمات شان رایگان بود اما بعد از این واگذاری ها، هر کدام از این نهادها از تایید هر سند مبلغ 300 افغانی پول می گیرد.

گفته می شود ریاست پاسپورت که مربوط به وزارت امور داخله می باشد نیز قرار است به یک شرکت خصوصی واگذار شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شرکت های خصوصی
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   بلی حتی ریاست امنیت ملی سابقه رابه شرکت سهامی پنشیر وردک داده است که آنها توانائی دفاع از خودرا هم ندارند

>>>   Zahir Ariaie
ضعف و اشتباه استراتژيك رستاخيز تغير!
حضور داكتر عبدالله منحيث كسى كه ارمان هاى ملت را در نهاد رياست اجرايه به گروگان گرفته، در سركوب و شهادت خيمه نشينان رستاخيز تغير نقش كليدى داشته، در افتتاح چهار راه شهداى دهم جوزا در واقع توهين علنى و بزرگ به مقام شهيد ، به انهايكه جان فدا نمودند و به مردم كه از انها حمايت نمودند است. به سلسله مصادره ارمان ها و دست اورد هاى مردمى، يكبار ديگر داكتر عبدالله با حضور در اين محفل و به دست گرفتن نقش كليدى و محورى در واقع ضربه سخت بر پيكر اين جنبش زد و اعتبار ان را زير سوال برد.
جنبش هاى ازادى خواهانه زمانى ميتوانند در قلب مردم جا باز كنند كه بر پرنسيب ها و اصول اساسى خود ايستادگى و از ان حراست و پايدارى نمايند. رستاخيز تغير مى بايد با صدور اعلاميه يى در اين مورد توضيح دهد كه حضور اين ركن دولت توافقى كه دستان شان با خون اين جوانان رنگين است چيگونه ميتواند قابل توجيه باشد ؟!
امروز ، روزى بود كه جنبش رستاخيز بايد زنده بودن و توان خود را به نفى كل حكومت به رخ دنيا ميكشيد!

>>>   چوكي و مقام و معاش هاي چند هزار دالري مي تواند بسياري از چشم هاي بينا را كور، گوش هاي شنوا را كر و زبان هاي گويا را بسته سازد...

>>>   خداوند این تجارت کننده گان را که با خون ملت تجارت می کنند به دود مرگ تباه وبر باد بگرداند امین یا رب العالمین
اریائی

>>>   اسناد تحصیلی هیچ ارتباطی به وزارت خارجه ندارد. اسناد تحصیلی باید از طریق وزارت علوم افغانستان مورد بر رسی و تصدیق قرار بگیرد. اکادمی علوم افغانستان باید به وزارت علوم ارتقأ پیدا کند و با وزارت های علوم کشور های دیگر ارتباط مستقیم داشته باشد، تا اسناد تحصیلی افراد و اشخاصی که توسط آنها تصدیق میشوند، مورد قبول واقع گردد.
البته ناگفته نباید گذاشت که سطح تحصیلی افغانستان تا کشور های خارج فرق میکند و در بسا موارد با وجود داشتن اسناد تحصیلی، اتباع افغانستان باید امتحانی را در رشته مربوطه خویش در خارج سپری کنند. در صورت موفقعیت اسناد شان تصدیق میشوند و در صورت عدم موفقعیت
برای آنها زمینه ادامه تحصیل و یا کار های عملی و پراکتیک در رشته شان مهیا میشود، تا در رشته شان آموزش بهتر کنند و یا هم میتوانند کاملآ در یک رشته جدید از سر تحصیل کنند.

>>>   همه کارها در کشور فعلا پولی شده و همه دزدان که عمر خودرا در خارج از کشور بسر برده بودن امدن و ددی میکنند هرچه میخواهند پول میگیرند وکسی نیست که جتی برای دزدان بگوسید که از کجا امده اید و چه میکنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است