شانزده ساعت کار نتیجه ای ندارد؟
بر خلاف ادعای شانزده ساعت کار، رییس جمهور هیچ کاری از پیش نبرده است و ساعات کاری اش نتیجه ای برایش نداشته است 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۳۶    ۱۳۹۶/۴/۲۹ کد خبر: 136104 منبع: پرینت

رییس جمهور با آمدن به حکومت وحدت ملی، با این شعارها کار را آغاز کرد. ایجاد یک انشعاب، مبارزه جدی علیه فساد اداری، حاکمیت قانون و تامین امنیت، توزیع شناسنامه های الکترونیکی، برگزاری انتخابات، تعدیل قانون اساسی و تغییر نظام سیاسی، توزیع زمین برای معلمین هر افغان، هیچ افغان از افغان دیگری کمتر و برتر نیست، یعنی بحث برابری را مطرح کرد و آوردن نان روی دسترخوان مردم را. در کنار این شعارها شعارهای کلان دیگر هم داشت که تامین روابط با کشورهای منطقه و جهان که در پنج حلقه سیاست خارجی خود، به صراحت در مراسم تالیف اعلام کرد و درباره سیاست داخلی هم گفت که ما سیاست حذف را نمی پذیریم. امروز انتقاداتی مطرح است که در واقع به انحصار گرایی متوسل شده و دیروز عطانور گفت که چهار پنج نفر رهبری افغانستان را در دست دارند. رییس جمهور افغانستان در کنار این برنامه های اقتصادی توسعه محور، نیز مطرح کرد که افغانستان، را با توجه به همان فرصت هایی که دارد در کشورهای منطقه دهلیز و گره گاه منطقه مبدل خواهد ساخت. اینکه چه کارهایی از دوسال و چندی بدینسو، صورت گرفته رییس جمهور با کدام چالش های جدی روبرو است؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، رحمان رحمانی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «تحول» گفت: هیچ گاه نمی شود مدت کار یک نفر را محاسبه کرد و آن را معیاری برای کار برشمرد. بلکه نتیجه عمل یک انسان، نتیجه کار یک انسان است که معیار ارزیابی محسوب می شود حالا چه این کار در شانزده ساعت انجام شود و یا کمتر از این ساعات. حالا اگر رییس جمهور شانزده ساعت هم کار می کند نتیجه منفی داده است نه مثبت. پس نباید این شانزده ساعت را عمل کند و پیوسته اعلام کند که من شانزده ساعت کار می کنم.

وی، افزود: از لحاظ حقوقی، سیاست راست و درست، اول اصلاح خواص، اعضای فامیل و معاونان یک رییس است. که چه در مدیریت و چه در ریاست و چه در رده های بلند باشند، باید اصلاح شوند. وقتی که سیاست فرد اشتباه باشد حتی اگر بیست و چهار ساعت هم کار بکند، نتیجه ای نخواهد داد.

رحمانی، در ارتباط با ادعای رییس جمهور و واقعیتی که وجود دارد بیان داشت: اختلافات درونی، کشمکش ها و جنجالها همه به سیاست رییس جمهور برمی گردد. رییس جمهور باید بررسی کند که آیا سیاست خارجی اش خوب است؟ آیا با فلان کشور که کرزی با آن جنگ داشت، صلح کرده است؟ اقتصاد کشور خراب بود، آیا اقتصاد را بهتر کرده است؟ سیاست بیرونی که ایجاد کرده است، تاثیری در سیاست داخلی هم دارد یا خیر؟ آیا فضای ناامن کشور را امن کرده ای؟ در کشور اگر راه مواصلات و واردات و همه موارد مشکل داشت، باز کردی؟ آیا از راه دیگر برای مردم کار فرمایی و ایجاد کار کردی باید اقتصادت خوب شود، امنیتت خوب شود.

نماینده مجلس، در ادامه گفت: وزیر کار در ماه جوزای سال گذشته می گفت که ما بیست و یک هزار بست خالی فقط در بخش ملکی داریم باید به رییس جمهور گفت به جای ایجاد یک میلیون کار این بست های خالی را پر کن. با این اوضاع که رییس جمهور ایجاد کرده است اگر حتی روزی صد ساعت هم کار کند بی اعتمادی را نتیجه می دهد.

رحمانی، در خصوص پاسخگویی رییس جمهور به رسانه ها اظهار کرد: رییس جمهور در تمام این سال ها تلاش داشته است، مطبوعات را مصروف کند و به چشم مردم خاک بزند، این یک واقعیت است، تشکر می کنم که مطبوعات بعضی واقعیت ها را می گویند. ولی برای فعلا این بحث هم مطرح است که بر سر مطبوعات شاید محدودیت هایی هم وضع شود. اگر به نفع ارگ حرفی زده شد، که خوب وگرنه می گویند از شما باد بر می آید و شما کچالو فروش هستید.

وی، ادامه داد: در حال حاضر اگر وزیرانی که خودشان استعفا داده اند همان ها را به مطبوعات بکشانند و حرف هایشان را بشنوند. خواهند گفت که وقتی آنها به مزاق رییس جمهور و اطرافیانش خوش نیامدند، صلاحیت هایشان از آنان گرفته شد. وقتی که تو صلاحیت یک وزیر یا یک والی را بگیری، صلاحیت قوماندان و قضا را بگیری و صلاحیت پارلمان را بگیری، آیا کار آنها را می توانی خود اجرا کنی؟

نماینده مجلس، معتقد است بر خلاف ادعای شانزده ساعت کار رییس جمهور هیچ کاری از پیش نبرده است و ساعات کاری اش نتیجه ای برایش نداشته است و گفت:آیا توانستی جنجال ها را کم کنی؟ ایجاد شغل کنی؟ فرصت های شغلی ایجاد کنی؟ ناامنی ها را کم کنی؟پس مشخص است رییس جمهور همه چیز را در قبضه خود گرفته است، اما کاری نمی کند. بحث بر شانزده ساعت کار رییس جمهور مضحکه آور است. چراکه رییس جمهور از این شانزده ساعت بیخوابی دو ساعتش را به ملاقات شریک قدرتش رییس اجرایی بعد از سه ماه، وقت نمی دهد. یک ساعتش را برای ملاقات خصوصی وزیرانی که ناراضی هستند و از کارشان ناراضی هستند و از انحصار قدرت ناراضی هستند نمی دهد. این شانزده ساعت به چه کار می آید؟

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رییس جمهور
ارگ
نظرات بینندگان:

>>>   تو و أمثال تو جه برنامه داريدكه وطنرا إز أين مرحله كشيده و به سوى اينده درخشان بكشانيد؟؟ يك وطن بدون دزد، خاين، جاسوس !! أيا أين وعده ها را قبول و عملى كرده مى توانيد؟؟ نه به يقين كه نه!! خداوند را حاضر بيبين و تعصب نكنيد!! همين سك غنى هم إز أين سياسون كه فعلا" در به اصطلاح ابسيسيون هستند خوب تَر هست!! شما إز عبدالله، عطا، ضيا مسعود، امراله نا صالح، محقق، دوستم، بدرام، و ديكر جواسيس و خائنين جه مى خواهيد جور بكنيد؟؟ حالا مردم شما را قبول ندارد!!

>>>   اشرف غنی باید از مفامش عزل گردد این شخص استقلاان شخصیتی ندارد مملکت را نابود کرد باید همه ررهبران جهادی و افراد شرسناس سیاسی و مملکتی در جلسه ای زمینه عزل و برکناری این دیوانه را مهیا و عملی سازند یک حکومتی موقتی شش ماهه تشکیل بدهن و یک انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری برگذار نمایند وگرنه این دیوانه مالخولیایی اغفانسان را صد فیصد نابود خواهد کرد فلاکت و بد بختی فعلی افغانستان در هیچ. زمانی تکرار نشده بود باید جلو این شخص دیوانه ی قدرت گرفته شود

>>>   اقای رحمانی ضرورت چیست که شما ازصلاحیت های وزیرادفاع میکند وزا خودشان درکابینه است درصورتیکه صلاحیت های شان صلب شده باشد باید خودشان مطرح کند تااکنو ن از یک وزیرنشنیده ام که شکایت کرده
باشدولی شمامدعی هستید وزیراصلاحیت نداربنامعلوم میشودکه منافع خودیت درخطراست بسیارپول بدست اوردید بس ات نیست اخیرمیموری کلی پولها میماند خداوند چه جواب میگوید .

>>>   16 ساعت کار نتیجه ندارد باید مانند این کمیشن کاران هفته 4 ساعت کارکنند باقی دنبال کمیشن کاری اختلاس غصب معامله قاچاق باشند
ر

>>>   یکی اهل افتخار، دیگری اهل انفجار:
اینها، نونهالان افتخارآفرین اند که زندگی ایشان، سربلندی وسرفرازی ملت است اما طرف دیگرقضیه، مردان درنده ومنفور وجود دارند که زندگی ایشان، انتحار وانفجاربوده و بااستفاده ازلباس وچادر این طبقه، باعث انزجار وشرمساری مان شده اند.

>>>   Ayendagan
نظام متمرکز معادل است به نظام قبیله یی.....
بزرگترین مشکل کشور از ۳۰۰ سال به این طرف سیستم حکومتداری است ، نظام افغانستان متاسفانه در درازای تاریخ بزرگترین مشکل در پیشرف کشور و اتحاد مردم این سرزمین بوده که متاسفانه تا کنون ادامه دارد ،پس این مشکل را باید از بیخ و ین حل کرد ِتغییر نظام از متمرکز به غیر متمرکز بهترین گذینه بیرون رفت از این مشکل ۳۰۰ ساله است.

>>>   دروغ ميگويد، چهار ساعت هم متواتر نشسته نميتواند، چون سرطان روده بزرگ داشته قسمت زياد طرف پائين روده نزديك مقعدش را قطع نموده اند، وقتي كه از ترس خواب نميبريش آنرا هم در ساعات كاري خود حساب ميكند.

>>>   ملا رحمانی، خانه پر پلو یک تعویض برای جمهور بنویس که بهتر و فعالتر شود. ملا صاحب ریشه های مردار که در 16 اخیر مثل سرطان در تمام دوایر دولتی دویده از بین بردن آن زمان کار دارد .
شما خود در پارلمان هستید تا بحال چند پیشنهاد اصولی که باعث آرامی وپیشرف اجتماع شود ارائه کردید به جز از انتقاد بی مورد. شما خود را یک فرد روحانی جلوه میدهید پس کمی از خدا بترسید.
در شرایط فعلی شما مردم را به آرامش دعوت کنید ، کمر دولت را بسته کنید. یا خود هم از موقف اقتصادی اجتماعی تان ترس دارید که مبادا........

>>>   Ayendagan.
بعد از اینکه دزد ملیاردری فاروق وردک اشرف غنی احمد زی را و اتمر را افشا خیانت و جنایت شان را عاجل اشرف غنی احمدزی فاروق وردک را وزیر مقرر کرد
این هم از دستاورد های مغز متفکر

>>>   نبش عدالت خواهی تاجیکان
استقلال جعلی...
- دوهزار کیلومتر مرز رسمی را تمام جهان به رسمیت شناخته ولی ما نظر به سلیقه های قومی خود نمی شناسیم

- کشور همسایه جنوبی ما را(پاکستان) با دارای یک میلیون نیروی حرفوی نظامی و سلاح اتمی است به رسمیت نمی شناسیم ولی برای خیرات خوری و دال خوری تا راولپندی نزد نفر سوم فوج (ارتش) شان میرویم

- انتخابات و رای شفاف مردم ما را نمی پذیریم و یک مزدور مریض و فاشو را که آمریکا و غربی بر سر دیده های خود پذیرفته ایم

- تمام معاشات و امتیازات منسوبین نیرو های امنیتی (اردو،پولیس،استخبارات)، تمام معاشات وزارتخانه خانه ها، آموزگاران، استادان دانشگاه ها، مامورین ما و حتا ملا های ما را غرب میدهد

- برای خیرات خواستن هزار ها دروغ فریب و نیرنگ میکنیم و بعد همین پول های خیرات را به برادران دهشت افگن خود میدهیم تا بیشتر قتل کنند بسوزند و ویران کنند

- معادن ما بدست مافیای داخلی و خارجی چور و چپاول میشود

- کشور های خارجی حکومت مرکزی را به پیمانه یک پشه ارزش نمی دهند و مستقیمن با دهشت افگنان طالب در تماس میشوند ولی حکومت دست نشانده امریکا این دهشت افگنان را تروریست خطاب نمیکند چرا که وجدان های فروخته شده و فاشیزم قومی در قدرت است.

- تمام فضای هوایی ما از شانزده سال بدین سو در دست آمریکا است، هیچ احدی بدون اجازه مشوره و مصلحت آمریکا فضای هوایی ما را استفاده کرده نمیتوانند. حتا معاون نخست و شهروندان کشور بدون اجازه بادار ارگ نمیتواند از فضای هوایی کشور خود شان مستفید شوند

- از ۳۴ ولایت تنها بالای ۱۸ آن حاکمیت دارد و ۱۱ ولایت بصورت کلی به تروریستان طالب تسلیم داده شده است، بقیه تنها در مرکز ولایات از طرف روز حاکمیت نصبی دارد بقیه همه بدست برادران ارگ نشینان است

- بالاتر از دو سال میشود که کابینه تکمیل نشده و ۱۱ وزیر سرپرست است که قسمت زیاد شان از طرف مجلس عزل شده است.

- ریس جمهور و قانون اساسی ما جعلی ناقص و مجهول

- ۳۰ میلیون شهروند اش بدون شناسنامه و مدرک شناخت

- پارلمان کشور مدت قانونی اش را دو سال پیش سپری کرده و اکنون پا در هوا و فراقانونی

و ده ها مورد دیگر که استقلال، حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و استقلالیت کشور را سخت زیر پرسش میبرد در کشور وجود دارد و در همین حالت و اوضاع یک ماه بعد بیشرمانه و ریاکارانه استرداد استقلال جعلی را تجلیل میکنیم.

>>>   Haroon Mutaref
چيغ هاى غنى و لاف هاى ١٦ ساعته بيدارخوابى ىسخنگويش را ببينيد، از سوى هم آتش جنگ، نا امنى، فساد، مهمتر از همه، بى برقي را بنگريد. شما بگوييد، همين حكومت فاسد محكوم به #تغيير نيست؟

>>>   سخت مردم بی تمیز داریم ، حالا بخاطر مخالفت های قومی همه خوبی های اشرف غنی را سیاه می بیند واز همه منکر است ، تو هرچه دلت می خواهد بگو اما حقیقت را مردم خود شان میدانند ،جناب رحمانی با این قضاوت وبی انصافی ازشخصیت خودت کاسته میشود ، مردانه وار حقیقت رابگو
ر

>>>   شانزده ساعت کاراشرف غنی نتیجه مثبت دارد وما آنرامیبینیم توهیچ تشویش نکو

>>>   راستی این آدم چراتشویش دارد؟

>>>   ای آدم ازخودبگوید چی کرده؟ حداقل در مسلک خود که یک عالم دیده میشود از دلش خدا خبر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است