ثبت شکایات علیه سران جنبش روشنایی در دادستانی
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۹    ۱۳۹۶/۴/۲۹ کد خبر: 136120 منبع: پرینت

شماری از بستگان قربانیان حمله مرگبار یکسال پیش به تظاهرات "جنبش روشنایی" در کابل شکایتی را علیه سران این جنبش به دادستانی ارایه کردند.

به گزارش بی بی سی، بازماندگان این قربانیان روز چهارشنبه ۲۸ سرطان در ثبت شکایت خود علیه سران جنبش روشنایی عنوان کرده‌اند که رهبران این جنبش، تظاهرکنندگان را از خطرات امنیتی آگاه نکرده بودند و این درحالی بوده که به این افرد پیشتر هشدارهای امنیتی داده شده بود.

تظاهرات 'جنبش روشنایی' در دوم اسد سال گذشته برگزار شد و در حمله بمب‌گذاران انتحاری به همایش اعتراضی این جنبش در چهارراه دهمزنگ در غرب کابل، ۱۰۰ نفر کشته و ۲۰۷ نفر دیگر زخمی شدند.

جنبش روشنایی با تغییر خط انتقال برق وارداتی ترکمنستان موسوم به خط ۵۰۰ کیلوولت از بامیان به سالنگ مخالف است، ولی دولت با تأکید بر کشیدن این خط از سالنگ، وعده داده که یک خط ۲۲۰ کیلوولتی از بغلان به بامیان بکشد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دادستانی
جنبش روشنایی
نظرات بینندگان:

>>>   مشاوریت امنیتی همه مخالفین حکومت رابه جنجال گرفتارمیکند ،افغان ها در بین خود به چاه کندن ودسیسهازی خوب مهار ت دارند اما درمقابل پاکستان کاملا منفعل وشکست خورده اند

>>>   محترمان شما شکایت ازکسی بکنیدکه اتحاری هارا فورآ وظیفه داد البته شوروای امنیت مولی اتمرو خاین ملی جاسوس مثل شاه شجاع وبس.
آبشاری:

>>>   تا حال هم کله شان صحیح کار نمیته یک سال بعد باز میفامند که یک سیر چند فتیر هست.

>>>   این یک فریب و نیرنگ دیگر از طرف احمدزی است تا مردم هزاره را در میان خودشان به جنگ بیندازد. دقیقا همین کار را در میان ازبیکها کردند.

>>>   AZADI‎.
اسمعیل یون برای چاپلوسی زن خود را با بسیار سرخمی پیش سگبدین آی اس آی یار برده تا از آنطریق در محراق توجه ....آی اس آی قرار گیرد. در بین اینها استفاده ابزاری از جنسیت زن و ... با افراد بلندتر از ایشان به‌‌‌ ‌یک فرهنگ مبدل شده است. گاهی‌ .....دختران خود را به‌‌‌ سفارت آمریکا روان میکند تا با چند هفته ....ضمینه ساز برای بازگشت جناب آی اس آی یار به‌‌‌ افغانستان گردند و یون خانم خود را پیش این و آن‌ میبرد تا در مقابل لطف یون از دیدگاه‌های فاشیستی‌اش پیشتیبانی کنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است