وزیر بهداشت ایران در دیدار با رییس اجرایی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۶    ۱۳۹۶/۴/۲۹ کد خبر: 136139 منبع: پرینت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران که در کابل بسر می برد، روز گذشته با رییس اجرایی دیدار کرد.

دوکتور عبدالله، داکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران را در دفتر كارش در قصر سپيدار ملاقات کرد.
در این دیدار، دو طرف دربارۀ همکاری‌های آموزشی و درمانی میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

ابتدا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران گفت که در این سفر تفاهم‌نامه‌هایی را در عرصۀ دارو و درمان با وزارت صحت عامۀ افغانستان امضا خواهند کرد. دکتر هاشمی، ابراز امیدواری کرد که تفاهم‌نامه‌های دو کشور در زمینۀ صحت و آموزش‌های طبی اجرایی گردد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران افزود که هدف ما توانمندشدن افغانستان در عرصۀ بهداشت و تقویت آموزش‌ و تولید صنعت دارو در این کشور می‌باشد.
این مقام جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که بتوانند «گردشگری سلامت» را میان دو کشور راه اندازند و همچنان در عرصۀ «تولید» دارو افغانستان را یاری رسانند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران از تعهد 500 بورسیه به نهادهای آموزشی افغانستان در عرصۀ صحت خبر داد و گفت که کشورش آماده است برخی بیمارستان‌های کابل را تجهیز و حمایت نماید.

در ادامه، دوکتور عبدالله، رییس اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان، ضمن خوش‌آمدگویی به هیأت ایرانی، از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف ابراز امتنان کرد.
رییس اجرایی کشور گفت که کمک‌ها و همکاری‌های ایران در بخش تجهیزات صحی و آموزش‌های طبی برای افغانستان مهم است.

دوکتور عبدالله از همکاری‌های وزارت صحت عامۀ جمهوری اسلامی افغانستان با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران، ابراز خرسندی کرد و گفت که امیدواریم این همکاری‌ها افزایش یابد.

رییس اجرایی کشور با اشاره به قاچاق ادویۀ بی‌کیفیت از برخی کشورها به افغانستان گفت که داروی ایران در افغانستان مؤثر و نیک‌نام است.
دوکتور عبدالله خاطرنشان ساخت که باید از فرصت‌های پیش آمده در عرصۀ برنامه‌های آموزشی استفادۀ مناسب صورت گیرد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایران
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   ‍ ✅بانوان نابغۀ ایراني را بهتر بشناسیم:
@ segalezharf

✔️پروفسور فریناز کوشانفر؛ 40 ساله فارغ‌التحصیل مقطع پسادکترا در رشتۀ مهندسی برق از دانشگاه برکلی کالیفرنیا ایشان با اختراع نوعی تراشه یکی از 35 مخترع برتر در قرن 21 به‌شمار میرود و درحال حاضر استاد دانشگاه رایس است.

✔️ #پروفسور مونا جراح؛ 38 ساله فارغ‌التحصیل مقطع پسادکترا در رشته مهندسی الکترونیک از دانشگاه استنفورد او تنها ایرانی‌ست که به خاطر پروژه‌های خلاقانه در ساخت وسایل نانو در کاخ سفید از دست رئیس‌جمهور آمریکا مدال افتخار دریافت کرده که در حال حاضر استاد دانشگاه میشیگان آمریکاست

✔️#پروفسور رکسانا مصلحی؛ 37 ساله فارغ‌التحصیل مقطع پسادکترا در رشتـۀ اپیدمیولوژی ژنتیک از دانشگاه ونکوور کانادا ، وی تاکنون دوبار جایزۀ سیب طلایی را از موسسۀ ملی بهداشت جهانی (NIH) دریافت کرده که بی‌سابقه است و استاد دانشگاه ایالتی نیویورک است.

✔️#پروفسور آزاده تبازاده؛ 50 ساله فارغ‌التحصیل مقطع دکترای تخصصی در رشته شیمی از دانشگاه استنفورد ، وی به عنوان یکی از 10 دانشمند برتر ایستگاه فضایی ناسا شناخته میشود و موفق به دریافت مـدال اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا شده است که بالاترین افتخاری‌ست که آمریکا به دانشمندان برجسته اعطا میکند.

✔️#پروفسور مریم میرزاخانی 40 ساله فارغ‌التحصیل مقطع دکترای ریاضیات از دانشگاه هاروارد ، او تا به امروز موفق به حل کردن سه مسالۀ غیرقابل حل در علم ریاضیات شده است و اولین بانوی برنده مدال فیلدز در جهان همچنین اولین بانوی ریاضیدان در جهان نیز هستند که در حال حاضر استاد دانشگاه استنفورد آمریکاست.

✔️#پروفسور پردیس ثابتی؛ 49 ساله فارغ‌التحصیل مقطع پسادکترا در رشتۀ ژنتیک از دانشگاه هاروارد آمریکـاست ، او سومین زن در تمام تاریخ است که با معدل 100 از مدرسۀ پزشکی دانشگاه هاروارد فارغ‌ التحصیل شده و اخیرا به عنوان یکی از 100 چهره‌ی نابغۀ جهان از سوی گروه بین‌المللی (Creators Synectics) معرفی گشته ، از او به عنوان یکی از 8 نابغه‌ای که دنیای ما را متحول خواهند ساخت یاد میکنند ، او استاد دانشگاه هاروارد است.

کانال
✅«اتحادیه کشورهای وارث تمدن ایرانی»

>>>   شمابه همین پزشکان پناهنده مقیم نظام پزشکی بدهید ممنون میسازید بورسیه ندهید .تشکر
شیوای بلخی

>>>   کیوان
در پاسخ به شیوای بلخ
کسانی که مدرک پزشکی عمومی خود را از دانشگاه های پزشکی ایران نگرفته باشند حتی اگر مدرک فوق تخصص پزشکی هم داشته باشد نمیتواند در ایران ادامه تحصیل بدهد چون مدارک پزشکی ایران و سایر کشور ها متفاوت است و مشکل همسان سازی مدرک وجود دارد و در بیشتر کشور ها این قانون وجود دارد و فرقی نمیکند پزشکی که قصد ادامه تحصیل در ایران را دارد افغانستانی باشد و یا آمریکایی و یا ژاپنی و یا ...
اما این بورسیه ها که گفته شد امکان پذیر است چون اینها قصد دارن مدرک پزشکی خود را از ابتدا در ایران بگیرند و دیگر مشکل همسان سازی مدرک و میزان علم پزشک مطرح نمیباشد

>>>   طبق اطلاعات سازمان ثبت احوال ایران ودفتر اتباع خارجی ایران نزدیک به850هزار پناهنده افغان با داشتن کارت پناهندگی ( کارت امایش )در ایران زندگی میکنند وبالغ بر 700هزار افغان به صورت پاسپورت در ایران سکونت دارند. سازمان ملل مجبور است اگر ایران تقاضا کند پناهنده گان را اسکان مجدد دهد. ولی ایران بنا به دلایلی که همه میدانیم از این کار اجتناب میکند.

>>>   اقای شیوای بلخی اتفاقا تعدادی از پزشکان افغانستانی مقیم ایران نظام پزشکی دارند و مطب دارند و فعالیت میکنند شما در اینترنت جستجو کنید حتی رسانه های ایرانی با انها مصاحبه هم کرده اند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است