هند در تامین امنیت مرزهای کشور نقش می گیرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۹    ۱۳۹۶/۴/۲۹ کد خبر: 136141 منبع: پرینت

هند نقش موثری در تامین امنیت مرزهای افغانستان داشته باشد.

به نقل از یک، کمیته خدمات نظامی سنای آمریکا در یک طرح تازه که با مجوز وزارت دفاع این کشور نشر کرده است تاکید کرده است که هند به عنوان یک کشور متحد امریکا و دوست افغانستان بخوبی می تواند افغانستان را در ثبات مرزهایش یاری رساند.

جان مکن، رییس کمیته خدمات نظامی سنای آمریکا با نگرانی از بن بست در افغانستان گفته است که آمریکا باید بگونه موثر از توانایی های همکاران و شرکای خود برای امنیت و ثبات منطقه کار گیرد.

در کنار این کمیته نظامی سنای آمریکا خواستار همکاری دهلی نو و واشنگتن در امور افغانستان شده است. این همکاری ها در بخش های نیروهای امنیتی افغانستان، تجهیز و تمویل آنان و حتی عملیات های مشترک هند و آمریکا خواهد بود.

رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی کشور می گوید که هند همانند دیگر کشورها افغانستان را دربخش آموزش، تجهیز و تمویل نیروها کمک می کند نه تامین امنیت مرزهای کشور.

روشن است که در دخیل شدن دهلی نو در تامین امنیت مرزهای افغانستان، زمینه مداخلات و حضور آی اس آی پاکستان را فعال می سازد که به نفع مردم نیست.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هند
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   اشغالگران روسیا و حمایتگران دولت دیکتاتوری کابل به فکر فرار کردن هستند.

>>>   رسماً افغانستان را ميدان جنگ خارجي هاي همسايه بسازيد، چند روز بعد قواي هم پيمان عربي مخالف ايران را در سرحدات ايران جا بجا خواهند كرد.

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک International Strategic Studies
روزنامه واشنگتن پست: "افغانستان مملکت نیست، مرض خانه است"
چند سال پیش روزنامه نامه مشهور انگلیسی گاردین هم نوشته بود: دو صد سال است که اینها از راه گدایی نان میخورند ولی افتتخار میکنند که "قبرستان امپراتوریها" اند.
راستی، وقتی متفکردوم این ملت و مفسر قران آن (حکمتیار) پس از چهل سال تحصیل و اسلامبازی باز سر به آخور قبیله میکنند، مگر این دو روزنامه دروغ میگویند! مگر دنیا ملامت است؟!

>>>   اشرف غنی چندی قبل نیروی نظامی به حمایت ازعربستان می فرستاد. چه شد که الآن از امنیت پایتخت خودنیزعاجزمانده؟ باپول عربستان وبا افکارعربستان وبا فتوا وحمایت ودستورعربستان مردم تورا بخاک وخون میکشاند که یقینا باوجود موزه پاکی برای آنان روزی خون تورانیز خواهد ریخت.

>>>   اگر هندوستان در تامین امنیت سرحدات افغانستان همکاری کند بیقین که جلو ورود ترورستان طالبان وسایر ترورستان از داخل خاک پاکستان بداخل کشور ما گرفته خواهد شد و اینرا هم باید درک کرد که نه پاکستان ونه گلبیدین حکمتیار ازین کار راضی نخواهند بود .

>>>   وای ، چرا جان مکین هم چو کاری رو که در جنگ نیابتی پاکستان و هند یک مشکل جدید رو ارایه می دهند، این به نفع کشور افغانستان نیست و تداعی جنگ را بین دو ابر قدرت اتمی رو شعله ور می کند ، و ایجاد تنش زیاد رو بین پاکستان و هند ایجاد می کند .

>>>   این کار هند یعنی به گآآآوش پاکستان مرچ اند اختن است !

>>>   هندیها را بفرستید از مرز ترکمنستان مراقبت کنند تا چتلستان ما را گاز نگیرد !

>>>   این یعنی در گـــوش پاکستان مـرچ انداختن است

>>>   این بدان معنا است که یک میدان جنگ دگر برای خود ایجاد کردند که همین مملکت بیچاره ما است. باید خوش نباشیم همه هست و بود ما تباه و برباد خواهد شد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است