حمله طالبان به بدخشان و 40 کشته و مفقود پولیس
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۴    ۱۳۹۶/۴/۳۱ کد خبر: 136162 منبع: پرینت

در حمله طالبان مسلح بر ولسوالی تگاب ولایت بدخشان 11 سرباز پولیس کشته و 20 تن دیگر ناپدید شدند.

کامل بیک حسینی، عضو شورای ولایتی بدخشان گفته است که در اثر حمله گسترده طالبان روز جمعه 30 سرطان 96، از ولسوالی یمگان بر ولسوالی تگاب، نیروهای امنیتی عقب نشینی کردند و در هنگام عقب نشینی نیز با کمین طالبان مواجه شدند و در این بین 30 پولیس محلی از سوی طالبان دستگیر و تیرباران شدند.

سخنگوی والی بدخشان نیز این خبر را تایید می کند و می گوید که در این درگیری به مخالفان مسلح نیز تلفاتی وارد شده است اما شمار دقیق آن روشن نیست.

این درحالی است که یک منبع امنیتی در بدخشان به تلویزیون یک گفته است که در این رویداد 40 سرباز افغانستانی ناپدید شده اند.

طالبان مسلح در چند روز اخیر حمله‌های شان را در بخش‌های از کشور شدت بخشیده اند.

از سوی دیگر وزارت دفاع گفته است که نیروهای امنیتی پس از تصرف ولسوالی ناوه هلمند مصروف پاکسازی بخش‌های از ولسوالی گرشک هستند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بدخشان
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   ما در مقابل تمام مردم افغانستان مسوول هستیم

اما پیشنهاد من این است که امنیت باید محلی شود. منظور من از این طرح برای محلی شدن امنیت این است که سربازان ما در مناطقی که بیشتر می شناسند و بلد هستند و از همان منطقه هستند باید به دفاع بپردازند.
ما در بدخشان طی این دوسال حکومت خیانت ملی هشت هزار جوان بدخشانی را شهید دادیم. اگر چهار هزار بدخشانی در کندز ، تخار و بدخشان می جنگید امنیت آن مناطق تامین میشد. اما وقتی در مناطقی می جنگند که منطقه را بلد نیستند و نمی شناسند، در مناطقی می جنگند که همرزمش او را تسلیم دشمن میکند چگونه میشود امنیت تامین شود؟
پیشنهاد من به همه ای سربازان به خصوص به سربازان مان در بدخشان این است که اگر وضع این گونه ادامه پیدا کند به مناطق خودشان برگردند و از مناطق خودشان دفاع کنند. در خدمت کسانی نه جنگند و کشته نشوند که شایسته گی خدمت گزاری برای مردم افغانستان را ندارند.

سخنان سه ما قبل دکتر پدرام در شورای ملی.

>>>   از جنوب تا جنوب غرب جوانان شمال جان های شیرین شان را برای حراست وحفاظت این سرزمین هدیه می کنند اما یک حلقه ی خاص زمام امور را بدست دارند

>>>   جنگ مبني بر آجنداي معيني به شمال منتقل شد.
جنگجويان از مجاري مختلف به شمال منتقل شدند. جنگ افزارها از زمين و هوا براي شان تسليم داده شد.
اكنون هزاران تروريست در قالب همين آجندا از بدخشان شروع تا تخار و كندز و بغلان و فارياب و سرپل و جوزجان و حتا مزار، با تجهيزات فراوان و زمينه هاي محلي، مي جنگند و هر ساعت فاجعه مي آفرينند.
اما خطرناك تر از ظاهر جنگ در شمال، آجندا و أهداف پنهان و شوم اين جنگ است.
مردمان شمال، با پديده جنگ و مقاومت و دشواري آشنايي زياد دارند؛ نابودي تعدادي از تروريست هاي أجير و تصرف پايگاه هاي آنها براي شان موضوع ساده يي ست.
اما جنگيدن در برابر أهداف و آجنداي پنهان، بازي بزرگ و توطئه سازمان يافته كه نمي خواهد تروريستان در شمال از بين بروند و مناطق تحت سيطره شان پاك شود، بسيار مشكل است.
اين اهداف و آجنداي پنهان نه تنها اجازه نابودي طالبان تروريست و ديگر تروريستان را در شمال نمي دهد، بلكه به تقويت اين گروه ها و حفظ مناطق شان مي كوشد.
توطيه يي كه در بغلان جريان دارد؛ توطيه و بازي بزرگي كه در بدخشان و كندز مديريت مي شود، از همين اهداف شوم و آجنداي پليد آب مي خورد.
جنگ و ناامني سراسر شمال كشور را فرا گرفته است. روزانه ده ها جوان و طفل و زن در بغلان و بدخشان و كندز و تخار و ولايات مختلف شمال، شهيد مي شوند.
غفلت و بي برنامه گي بزرگان شمال كشور، سردرگمي و پراكندگي نسل جوان و ناآگاهي مردم از آجنداي شوم جنگ در اين مناطق، زمينه ساز تقويت و گسترش جنگ شمال مي باشد.
دشمن از زمينه هاي محلي و ناآگاهي و فقر مردم بهره فراوان مي برد. نزديك است دشمن اصلي ولايات مختلف شمال مردمان همين ولايات شوند. اكنون سرباز طالب و داعش در شمال، فرزندان همان آب و خاك هستند. اين بسيار خطرناك و كشنده است.
دشمن در ذهن و زندگي ما با هر بهانه و دليلي لانه كرده است، ديگر نياز به جنگجويان خارج از اين مناطق ندارد.
تفكر افراطي، ذهنيت حذف و ترور در خانه هاي ما در شمال نهادينه شده است. اين معضل ساده يي نيست. سال ها در قالب اهداف و آجنداي مشخصي كار شد تا گپ بدينجا كشيد.
اين جنگ با درهم آميختگي كه دارد و آجندايي را كه حمل مي كند، از ما قرباني زيادي مي گيرد. نابود مان مي كند.
بايد كاري كنيم. چاره يي بينديشيم.
هوشمند فرارودي

>>>   کرزی و غنی و اتمر و همه این بی ....ها خراب کدن وطن ره

>>>   الحمدلله ، ثم الحمدلله ، ماشالله مجاهدین امارت اسلامی افغانستان
شینواری

>>>   كندز - تخار؛ مردم سرگردان، چرخبال در آسمان، طالب در زمين؛ مسير هم بسته!
#مسلم_شيرزاد

>>>   Ariaie
چرا در پنجشير تير باران نمى توانند اما در كهندژ، بدخشان ، و غيره مردم را گروه گروه تيرباران ميكنند؟!
طالب معلوم است كيست و نياز به معرفى ندارد و راه و روش ان و هدف ان معلوم است و با بيرق مبارزه ميكند، اما بياييد به خود بنگريم كه نقش مردم ما در اين تير باران ها چيست؟
چرا افراطيت را در مناطق ما راه داده ايد؟
چرا اجازه داده ايد فرزندان تان افراطى شوند؟
چرا مدارس و معلمين مشكوك را اجازه داديد تا در مناطق تان تدريس نمايند؟
چرا فرزندان تان را به پاكستان فرستاديد؟
چرا با قاچاق ، باند گرايى و خيانت يك عده وكلا و قومندانان يا خاموش مانديد يا همكارى نموديد؟

>>>   Najib Salam
اخوانيزم و جميعت اسلامى عامل اساسى رشد افراط گرايى و رشد نسل افراطى است و مانع بزرگ سر راه روشنگرى .

>>>   فرماندهان ، نماينده گان، إمامان، جوانان بدخشان !
شما را با معذرت چى بلا زده كه يك راه حل براى نجات بدخشان از شر طالب و تفكر طالبى نمى توانيد بيابيد؟
ايا در اين مورد تا حال رايزنى نموده ايد؟
ايا به نتيجه رسيده ايد؟
ايا توانستيد عوامل را دريابيد؟
سالها قبل هشدار مى داديم كه مانع رشد افراطيت در بدخشان شويد، (چنانچه حالا به مردم پنجشير هشدار مى دهيم )* اما ناديده گرفت شد.

>>>   Badekhshi
اینها سزاوار کشتن هستند باید بمیرند .
در حمایت از حکومت کمونستی در ارتش بالاترین رقم را داشتند و تمام دشتها از قبر پرشد .
در حکومت مجاهدین همچنان.
در حکومت کرزی.
در حکومت اشرف غنی دیوانه فاشیست .
حتی در حکومت طالب بالا تر از اهالی کندهار بودند .
اینها برای مردن وو خدمت به دیگران آفریده شدند ...

>>>   تروریستان بد ذات و جنایتکاران رو سیاه با همکاری حکومتهای فاشیستی اشرف غنی فاسد و باند تبهکارش و کرزی منافق و دزد، سالهاست سر زمین آزادی و عدالت و سر زمین انسانیت و فرهنگ ما یعنی بدخشان عزیز مان را داغدار ساخته اند.
برای بدخشانم قلبم برای همیشه داغدار است. 😢
خداوندا تروریستان خونخوار و حامیان شان را نابود بساز و بدخشان و در کل خراسانافغانستان را سربلند و پُر از صلح و رفاه بگردان.

>>>   الحمدلله

>>>   و با گذشت زمان این حرف حسابی #دکتر_پدرام را خواهیم فهمید که گفته بود:
«فرزندان تان را از هلمند، قندهار، ننگرهار و ... بخواهید تا امنیت بدخشان را بگیرند». بدخشانی هم در میدان جنگ می میرد و هم درخانه. ما هرچه در فیسبوک لعنت بفرستیم و محکوم کنیم، جای را نمیگیرد. پیام طالب پیام مرگ است، این گروه سفاک جز کشتن و کشته شدن هدف دیگر ندارد. وقتی طالب برای محروم نگهداری مناطق شمال از تعلیم و زندگی و انقام گیری از محرومیت های چندین ساله جنوب، از سوی حلقات درون نظام در شمال و به خصوص بدخشان تمویل و حمایت می شود، پس توقع تامین امنیت از وکلا و چهره های سیاسی بدخشان بیجاست. باید زمینه های شکست و نابودی طالب در بدخشان از طریق قیام مردمی بررسی شود. ماهیت جنگ طالب باتوجه به جغرافیای که در اختیار دارند و افراد خارجی که در ترکیب شان است، از گذشته تا امروز زمین و آسمان تفاوت دارد. حرف آخر این که بدخشان را بدخشانی باید نجات دهد، حکومت هرگز کاری نمی کند.
آریایی

>>>   43 سرباز کشته است. قوماندان امنیه و والی بدخشان در خواب هستند. جنرال نزیر محمد نیازی شهر دار بدخشان باعث تمام بدبختی های بدخشان است. بصیر خالد هم طالب است و هم دولت. آمر امنیت و اوپراسون بدخشان بی سواد هستند.
وکلان نان شکم سیر پیدا کردن در غم ملت نیستند
یفتلی

>>>   خداوند(ج) این طالبان بی وجدان را نبخشد ایا شما طالبان خود را مسلمان مینامید در اصل مثل شما انسانهای مسلمان نما نام دین زیبای ماره بد کردید خداوند از شما نگذرد.

>>>   ماشالله مجاهدین اسلام
خلیل زاده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است