مردم شمال بیدار شوید
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۳    ۱۳۹۶/۴/۳۱ کد خبر: 136173 منبع: پرینت

تمام ولایت های شمال و شمالشرق بطور عمد یکبار به دست طالبان و داعشیان سقوط داده می شود و مردمان اش توسط همین داعش و طالب بدستور ارگ سرکوب می شوند بخصوص طرفداران جمعیت.

جنبش و وحدت بعد از تصفیه کاری ارگ با طالبان صلح می کند و شمال را به طالب، داعش و حزب اسلامی می سپارد و بدون تشویش حکومت نادرخانی، رحمان خانی را برای سال های سال پایه گذاری نموده حکومت می کنند.

امیدوارم چنین نشود و مردم شمال بیدار شوند.


قیام


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شمال افغانستان
جنگ شمال
نظرات بینندگان:

>>>   پس مشک های پوسیده را چرب و باد کنید که وقت عودت به سرزمین های آبایی رسیده یا چطور.
نوت:فراموش نکنید که چای را خورده حرکت کنید.

>>>   ‎شمالی دزد زارباشه بماچی
‎همه دزدايش عیار باشه به ماچ
‎شبا در دزدی وروزها به چوکی
‎امریکایا انتظار باشه به ماچي

>>>   مردم شمال بیدار شوید دذدی های که کردین وقت حساب امده حق مردم را که خوردین بس استفراق نماید داذد ها بیدار شوید

>>>   مردم جنوب بیدار شوید که سقاویی ها باز می اید

>>>   اگر بیدار می بودند اشرار 15 پولیس محلی که درخواب بودند را تیر باران نمیکردند

>>>   مقصر اصلی خودمان هستیم. که بنام کوچی این ....ها را در وطن جا دادیم. و امروز بالای ما تجارت شخصی میکنند

>>>   جنگ مبني بر آجنداي معيني به شمال منتقل شد.
جنگجويان از مجاري مختلف به شمال منتقل شدند. جنگ افزارها از زمين و هوا براي شان تسليم داده شد.
اكنون هزاران تروريست در قالب همين آجندا از بدخشان شروع تا تخار و كندز و بغلان و فارياب و سرپل و جوزجان و حتا مزار، با تجهيزات فراوان و زمينه هاي محلي، مي جنگند و هر ساعت فاجعه مي آفرينند.
اما خطرناك تر از ظاهر جنگ در شمال، آجندا و أهداف پنهان و شوم اين جنگ است.
مردمان شمال، با پديده جنگ و مقاومت و دشواري آشنايي زياد دارند؛ نابودي تعدادي از تروريست هاي أجير و تصرف پايگاه هاي آنها براي شان موضوع ساده يي ست.
اما جنگيدن در برابر أهداف و آجنداي پنهان، بازي بزرگ و توطئه سازمان يافته كه نمي خواهد تروريستان در شمال از بين بروند و مناطق تحت سيطره شان پاك شود، بسيار مشكل است.
اين اهداف و آجنداي پنهان نه تنها اجازه نابودي طالبان تروريست و ديگر تروريستان را در شمال نمي دهد، بلكه به تقويت اين گروه ها و حفظ مناطق شان مي كوشد.
توطيه يي كه در بغلان جريان دارد؛ توطيه و بازي بزرگي كه در بدخشان و كندز مديريت مي شود، از همين اهداف شوم و آجنداي پليد آب مي خورد.
جنگ و ناامني سراسر شمال كشور را فرا گرفته است. روزانه ده ها جوان و طفل و زن در بغلان و بدخشان و كندز و تخار و ولايات مختلف شمال، شهيد مي شوند.
غفلت و بي برنامه گي بزرگان شمال كشور، سردرگمي و پراكندگي نسل جوان و ناآگاهي مردم از آجنداي شوم جنگ در اين مناطق، زمينه ساز تقويت و گسترش جنگ شمال مي باشد.
دشمن از زمينه هاي محلي و ناآگاهي و فقر مردم بهره فراوان مي برد. نزديك است دشمن اصلي ولايات مختلف شمال مردمان همين ولايات شوند. اكنون سرباز طالب و داعش در شمال، فرزندان همان آب و خاك هستند. اين بسيار خطرناك و كشنده است.
دشمن در ذهن و زندگي ما با هر بهانه و دليلي لانه كرده است، ديگر نياز به جنگجويان خارج از اين مناطق ندارد.
تفكر افراطي، ذهنيت حذف و ترور در خانه هاي ما در شمال نهادينه شده است. اين معضل ساده يي نيست. سال ها در قالب اهداف و آجنداي مشخصي كار شد تا گپ بدينجا كشيد.
اين جنگ با درهم آميختگي كه دارد و آجندايي را كه حمل مي كند، از ما قرباني زيادي مي گيرد. نابود مان مي كند.
بايد كاري كنيم. چاره يي بينديشيم.
هوشمند فرارودي

>>>   Zafari
من از طرح دکتر پدرام برای محلی ساختن امنیت حمایت میکنم.

>>>   ما وتمام همکاران ودوستان ما ازطرح منطقی داکترپدرام حمایت میکنیم. .

>>>   و با گذشت زمان این حرف حسابی #دکتر_پدرام را خواهیم فهمید که گفته بود:
«فرزندان تان را از هلمند، قندهار، ننگرهار و ... بخواهید تا امنیت بدخشان را بگیرند». بدخشانی هم در میدان جنگ می میرد و هم درخانه. ما هرچه در فیسبوک لعنت بفرستیم و محکوم کنیم، جای را نمیگیرد. پیام طالب پیام مرگ است، این گروه سفاک جز کشتن و کشته شدن هدف دیگر ندارد. وقتی طالب برای محروم نگهداری مناطق شمال از تعلیم و زندگی و انقام گیری از محرومیت های چندین ساله جنوب، از سوی حلقات درون نظام در شمال و به خصوص بدخشان تمویل و حمایت می شود، پس توقع تامین امنیت از وکلا و چهره های سیاسی بدخشان بیجاست. باید زمینه های شکست و نابودی طالب در بدخشان از طریق قیام مردمی بررسی شود. ماهیت جنگ طالب باتوجه به جغرافیای که در اختیار دارند و افراد خارجی که در ترکیب شان است، از گذشته تا امروز زمین و آسمان تفاوت دارد. حرف آخر این که بدخشان را بدخشانی باید نجات دهد، حکومت هرگز کاری نمی کند.
آریایی

>>>   عجب مردم بیعقل و گاوچران، مجاهد کی بود، طالب کی بود و داعش کی است و القاعده کی بود ، این را هر ادم عادی هم میشناسند ، بیمورد در کله ای یک دیگر میزنید ، معاش همه شما را مامای کلان میدهد و شما جنگ میکنید ،
کل شما نزد مامای کلان یک ادم لوده هستید و چرخ میزنید و او است که چرخ شما را معین میکند نه شما که چیغ میزنید، به هوش بیا یید.

>>>   Raheel
اگر کسی چنین پیامی در مورد وضعیت شمال و خاموشی و بیکارگی سران شمال فرستاده باشد، نظر تان چیست؟

"وزیر، وکیل، والی، ولسوال و قوماندان و جهادی و مقاومتگر دیگر سری برای گشتاندن و چشمی برای دیدن به چشم مردم نباید داشته باشند.

شمال زیر ستم ستوران فاشیزم ارگ سقوط می کند. شما بروید و پولها و مقامهای تان را در دربار غنی نگهدارید!

به یاد داشته باشید! روی سنگ گور تان کسی مجاهد و مقاومتگر نخواهد نوشت مگر مخنثان و بردگان زر که قلادۀ فاشیزم را به گردان انداختید تا مقام و چوکی بگیرید و ناموس مردم تان را به تاراج و حراج بگذارید.
بدخشان، تخار، کندز، بغلان، فاریاب و غور در آتش می سوزد. و شما تماشا می کنید. نه حکومتی تان کاری می کند و نه برون از حکومت. آن که در حکومت است به نواله و اسخوانی که برایش انداخته اند، قانع و خاموش است و آن که برون از حکومت است "در انتظار یکی پاره استخوان" دم می جنباند.

اگر چنین نیست، شما کجایید؟ مگر مرده اید؟"


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است