اعلام رضایت آمریکا از قطر
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۴    ۱۳۹۶/۴/۳۱ کد خبر: 136174 منبع: پرینت

وزیر خارجه آمریکا با اعلام این‌که واشنگتن از اقدامات دوحه در ارتباط با توافقی با هدف مبارزه با تروریسم، رضایت دارد از 4 کشور عربی خواست به محاصره زمینی قطر پایان دهد.

به گزارش «رویترز»، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا، جمعه طی اظهاراتی، از کشورهای عربی خواست که به «محاصره زمینی» قطر پایان بدهند.

تیلرسون اظهار داشت که واشنگتن از اقدامات قطر در رابطه با توافقی که با هدف مبارزه با تروریسم و قطع منابع مالی گروه‌های تروریستی انجام داده است، رضایت دارد.

این 4 کشور عربی، ماه گذشته با اعمال تحریم‌هایی علیه قطر، آن را به تامین مالی گروه‌های افراط‌گرا متهم کردند، امری که قطر به شدت آن را رد کرده است.

با این حال 4 کشور عربی برای قطر شروط 13 گانه‌ای تعیین کرده‌اند که از جمله آنها کاهش سطح روابط با بستن پایگاه نظامی ترکیه و تعطیلی شبکه خبری الجزیره است.

قطر این شروط را رد کرده و عنوان داشته که این کشورها نمی‌خواهند دوحه سیاست خارجی مستقلی داشته باشد.

در این حال تیلرسون بر لزوم انجام مذاکره میان قطر و چهار کشور عربی تاکید کرده و گفته است: «قطر علاقه‌مند به مذاکره با این کشورها درباره خواسته‌هایشان است اما برای دوحه این اهمیت بسیاری دارد که به حق حاکمیت ملی همه این 5 کشور در چنین مذاکراتی احترام گذاشته شود.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین درباره توافق واشنگتن و دوحه گفت: «آنها برای اجرای این توافق بسیار مصر هستند و ما از تلاش‌هایشان در این باره رضایت داریم.»

قطر برای رفع اتهامات 4 کشور عربی، قوانینی را برای مسدود کردن شریان اقتصادی تروریسم تصویب کرده است. این کشور تنها با عربستان سعودی مرز زمینی دارد و از این رو به نظر می‌رسد که مخاطب گفته‌های تیلرسون برای لزوم پایان دادن به محاصره زمینی قطر بیشتر ریاض باشد تا 3 کشور عربی دیگر.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
عربی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است