با این امنیت، استخبارات برای چه معاش می گیرد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۰    ۱۳۹۶/۴/۳۱ کد خبر: 136206 منبع: پرینت

اگر استخبارات نمی فهمد که اینها از کجا می آیند و جنگ می کنند، این برای مردم قابل قبول نیست و کار باید به اهلش سپرده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، امان الله همدرد، عضو پیشین شورای ولایت تخار در گفتگو با "محور" درخصوص وضعیت امنیتی حوزه شمال شرق کشور گفت: در گذشته امنیت شمال خوب بود اما امروز وضعیت امنیتی روز به روز بدتر می شود. یک بخش از ناامنی ها بخاطر مداخله خارجی ها است اما مساله دیگر این است که یک تعدادی از جنگ ها و ناامنی هایی که صورت می گیرد سو استفاده می کنند.

همدرد می گوید: در حکومت شایسته سالاری نیست و کسانیکه با بزرگان رابطه دارند، آدم های خوبی هستند و روی کار می آیند! و کسانیکه به این مملکت واقعا صادق هستند در کناره می مانند. حکومت باید بداند که چه کسانی در راس کار هستند؟ چه دستاوردی داشته اند و چه کارهایی را انجام نداده اند؟ چه کسانی از آنها خوب کار می کنند و چه کسانی کار را خراب می کنند؟

عضو پیشین شورای ولایتی تخار، درخصوص وظیفه استخبارات در کنترل وضعیت امنیتی اظهار می کند: استخبارات می گوید که ناامنی را کشف کرده و خبر داده است؛ اگر کشف می کند چرا آنان را دستگیر نمی کند. مسوول تمام دسیسه هایی که در قرار است در کشور روی بدهد، استخبارات است تا آن را بررسی کند.

وی می افزاید: با وجود داشتن استخبارات، این سطح از امنیت چه معنایی دارد و برای چه معاش و بودجه می گیرد؟ اگر نمی فهمند که اینها از کجا می آیند و جنگ می کنند، این برای مردم قابل قبول نیست و کار باید به اهلش سپرده شود. کشور برای همه است و همه حق دارند که در امنیت زندگی کنند.

همدرد بیان می کند: با گپ ها و حرف زدن های سرسری مشکل حل نمی شود. هر روز راه ها و شاهراه ها بسته می شود و بیماران حتی در شفاخانه های امنیت ندارند و از طرف دگیر مردم در نمازه جنازه، جنبش ها و حق طلبی ها هم کشته می شوند. رهبران حکومت سرزندگی مردم فکر کنند، هر کدام از دو رهبر در برابر این ملت و خاک مسوولیت دارندو آنها بخوبی عوامل ناامنی را می فهمند که از بی کفایتی یک تعداد مسوولین است که اوضاع اداره نمی شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ناامنی ها
استخبارات
نظرات بینندگان:

>>>   معصوم استانکزی که تحصیلاتش در بخش ساختمان سازی است از عهده کار ریاست عمومی امنیت برامده نمیتواند به همین ترتیب معاونین و روسا و امرین ان ریاست که همه وهمه بدستور ریس امنیت ملی و بفرمایش حنیف اتمر مشاور شورای امنیت تعین و مقرر گردیده اند همه شان بیکاره معاش خور موتر سوار هستند اما کاری از دست شان پوره نیست و قصدا و عمدا همه به نفع طالبان کار میکنند نه بخاطر کشور و مردم پس با این ریاست امنیت طالب اندیش و اکثرا وابسطه به بیگانگان واضح است که امنیت مردم در خطر است و هرروز مردم ما بدست ترورستان طالبان افراد حزب اسلامی گلبیدین حکمتیار بشهادت میرسند و گلبیدین خان بواسطه همین ارگ نشینان و ریاست استخبارات به شهر کابل اورده شده تا رهبری ترور و حملات انتحاری را از نزدیک طراحی و رهبری کند و از روزیکه پای منهوس ان بشهر کابل رسیده حملات انتحاری بزرگ و دقیق و پلان شده در جاهایاحساس صورت گرفته و تلفات سنگین مالی و جانی را بباراورده است .

>>>   ما استخبارات نداریم صرف یک شرکت سهامی پنشیر وردک داریم که قبلا بنام امنیت ملی یاد میشد ، این شرکت همه اخبار وگذارشش دروغ است درین شرکت تعداد زیاد افراد اختطاف چی سارق دسیسه باز انتقامجو به اساس قوم تنظیم وسمت گرد هم آمده اند ازینها توقع عمل خوب نداشته باشید
ر

>>>   گذارش ها وراپورهای کشفی استخبارات ما درحقیقت توسط جواسیس جعلی آی اس آی به اینها میرسد آنهم به نفع پاکستان، مثلا آی اس آی از طریق همین جاسوس های جعلی به استخبارات ما راپورمیدهد که فلان محل حادثه میشود ، در مقابل این گذارش هزاران دالر آی لاس آِ از طریق کسیکه استخبارات ما به غلط آنرا جاسوسو خود فکر میکند میگیرند وراپور را هم طوری به سمع استخبارات ما میرسانند که گنگ وغیر قابل پیشگیری باشد نتیجه دالر به جیب آی اس آی تلف شدن وکشته شدن مردم ما واستخبارات ناکام ما صرف به همین دلش را خوش ساخته که قبلا این موضوع را آگاه بوده

>>>   ارگان های امنیتی و بولیس در غم بیدا وبناه استند وبس در غم این نیستند که دشمن چی فعالیت دارد

>>>   محمد فرهنگدوست هروی
ضمیر کابلوف، نماینده‌ی ویژه‌ی روسیه در امور افغانستان: گلبدین حکمتیار اولین بار در در افغانستان در سال 1983 با کمک CIA کشت و قاچاق مواد مخدر را آغاز کرد
تلویزویون آرزو نوشته: آیا "حزب اسلامی" مواد مخدر تولید و قاچاق می‌کند؟
شما می‌دانید اولین بار در کدام سال‌ها تولید مواد مخدر در افغانستان افزایش یافت ؟
حزب اسلامی به کمک CIA مواد مخدر را در سال‌های 1983 و 1984 تولید می‌کرد و از همین‌ راه پول اضافی به بودجه‌ی حزب اسلامی می‌رسید.
ضمیر کابلوف، نماینده‌ی ویژه‌ی روسیه در امور افغانستان

>>>   پرسش اصلی این است که چه مقدار از مالیۀ تنخواه و کار شهروندهای بدبخت این سرزمین، صرف تبلیغات منفی و مشمئزکنندۀ سیاسی مقامات حکومت می‌شود؟
پاسخ انتقاد گروه‌های اپوزیسیون بر کارکرد حکومت، از راه تبلیغات سیاه شبکه‌های اجتماعی صرفاً نفرت را دامن می‌زند و خیانتی بزرگ در منابع مالی مردم است. پولی که به نام مالیه از جیب آدمی مثل من بیرون می‌شود، باید روی سرک نزدیک خانه‌‌ام هزینه شود که بیش از ده سال است گرد و خاک تولید می‌کند. من مالیه نمی‌دهم که آن پول صرف تبلیغات آقای غنی بشود. این کارزارهای احمقانه را چه کسانی راه می‌اندازند؟
آن‌هایی که کارگران مجازی گروه‌های حکومتی و غیرحکومتی را در شبکه‌های اجتماعی اند؟
پول این تبلیغات از کجا تأمین می‌شود؟
پول کدهای پنهان ارگ و شورای امنیت؟
آن‌ پول‌ها از کجا می‌آیند؟
غنی تنها نیست. غنی را کارتل‌های بزرگ سرمایه‌داری حمایت می‌کند. جهان‌خوارانی چون شبکه‌های استخباراتی اروپا و امریکا. غنی را کارگران مجازی و مزدبگیران شبکه‌های اجتماعی همراهی می‌کند. غنی را داعیه‌داران قبیله، دزدان تکنوکرات، جنگ‌سالاران و جهادگران پشتیبانی می‌کند. این منم که تنهاستم، چون از پول جیب من، از پول مالیۀ من دزدی می‌شود و هیچ کسی صدای خودش را بیرون نمی‌دهد.

>>>   مشاوریت امنیت ملی مصروف دسیسه بازی برای دوستم نور ومحقق وجنبش روشنائی است طالبان میتوانند همه السوالی هارا تصرف کنند حکومت بعدا پلان عملیات خواهد ساخت

>>>   بجای انتقاد باید تمام مردم ما با نیروهای دولتی همکار شوند.هیچ گروه وسازمان به تنهائی صُلح آورده نمیتوانند.تنها بار ملامتی را بالای امنیت ملی نیاندازیم.چهل سال است که در این کشور جنگ است. لعنت خداوند(ج) بر ادامه دهندگان جنگ(طالبان جاهل،داعش والقاعده) که برای تخریب و بربادی افغانستان وکشور های عراق وسوریه کمر بسته اند.وبه نفع یهود خدمت میکنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است