شمال در خیزش داعش!
شمال باید ناامن و قندوز به خاک و خون کشیده شود تا در میانه هرج و مرج با دولتمردانی خود فروخته زمینه برای جابجایی داعش از سوریه به افغانستان محیا شود تا دیگر جنگ پایانی نیابد 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۳    ۱۳۹۶/۵/۱ کد خبر: 136226 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، امنیت را می توان بزرگترین چالش بر سر راه هر حکومت و گروهی دانست که خواهان قدرت یابی در افغانستان است، اگر چه نظام مشروع بر سر قدرت از اعتبار داخلی و خارجی برخوردار می باشد اما تنها بر نیمی از افغانستان سلطه دارد و رقیب قدرتمند آن، گروه تروریستی طالبان است.

طالبانی که تا چندی قبل با اهداف پراکنده و حمله های چریکی در پی ناامن کردن مناطق کشور بود طی دو سال گذشته در یک هماهنگی گسترده و استراتژی پیچیده از جنوب به شمال و شرق راه یافت.

هرچند این تغییر جغرافیای جنگ را نمی توان تنها در قدرت یابی این گروه دید اما نشانه هایی از حرکت قدرت های منطقه و تغییرات گسترده مناسبات سیاسی را مشاهده کرد که دیگر نه در یک کشور بلکه در خاوریمانه خلاصه می شود.

زمانیکه کشورهای سوریه و عراق در پاکسازی داعش به سر می برد باید خواستگاه دیگر، آماده برای حضور تروریستانی باشد که آوازه خشونت و بی رحمی آنان سراسر جهان را در وحشت فرو برده است.

معاون اول ریاست جمهوری ماه ها قبل خبر از انتقال نیروهای داعش به شمال افغانستان را رسانه ای کرد و برخی مقام های روسیه در روزهای نبرد با داعش در سوریه از برنامه جابه جایی این نیروها به افغانستان توسط امریکا پرده برداشت.

این خطر در حالی به خود رنگ واقعیت گرفت که ولایت های شمال یکی پس از دیگری در جنگ و تهدید به سر می برد و در هماهنگی های درون حکومتی فضا برای حضور نیروهای داعش و طالب ایجاد شده است.

ولایت های کلیدی به مانند قندوز که دروازه ورود به مرزهای شمالی افغانستان می باشد تنها در یک سال، دو بار سقوط می کند و با توجه به بی اعتنایی های حکومت برای مقابله با تهدید طالبان این حقیقت تلخ بار دیگر به رخ کشیده می شود که هماهنگی های درون حکومتی با گروه های تروریستی گره خورده با منافع قدرت های منطقه ای و جهانی و در راستای هدف پشتونیزم کردن افغانستان است.

تهدید مدام طالبان بر قندوز و شکست های پی در پی نیروهای امنیتی در جبهه های جنگ سبب هراس گسترده در میان مردم شده است که با وحشت آفرینی افراط گرایان به خوبی آشنا هستند و در این میان چرا باید شمال همیشه امن چنین بی ثبات شود؟

پروژه جابه جایی نیروهای داعش به شمال افغانستان جدای از ناامن کردن مرزهای شمالی و فشار بر رقیب دیرینه امریکا یک دلیل دیگر نیز دارد و آن تبدیل افغانستان به کشور تروریستان تا سلاحی شود در دست واشنگتن برای سلطه بر خاورمیانه و به انزوا کشاندن کشورهای رقیب و دردسرآفرین.

افغانستان از همان سال های نبرد با شوروی سابق حکم قربانی را داشت که با سیاست سلطه جویانه پاکستان در حمایت امریکا به سرزمین تروریسم بدل شد و حال سرازیر شدن نظامیان امریکایی با بهانه نبرد با طالبان تنها برای توجیه و سرپوش گذاشتن بر اهداف این کشور بود، امریکا در پی ایجاد پایگاه های نظامی دایمی در منطقه استراتژیک افغانستان و سلطه بر منطقه است.

حال برای آنکه این کشور درگیر با ناامنی و جنگ به خود رنگ ثبات نگیرد، نیازمند حکومتی می باشد با نظامی سلطه گر و تباری و چه بهتر از قومیت پشتون که از دیرباز در پی رسیدن به کشور پشتونیزم بود و رهبران آن هرچه کردند برای براندازی اختلاف های قومیتی بوده و رد هر نشانه ای از اتحاد.

داعش به مانند طالبان هر روز بیش از گذشته بر شمال افغانستان مسلط می شود و ولایت های مهم را یا تصرف می کند و یا در تهدید مدام سقوط قرار می دهد تا قدرت های بزرگی چون امریکا همانگونه که عراق را به کشور ویران و مصیبت زده بدل کرد این سرزمین را در ترورسیم فرو برد.

و حال چرا کشورهای دیگر با وجود آگاهی بر چنین سیاستی موضع سکوت اختیار کرده اند در منافع خلاصه می شود، پیچیدگی روابط سیاسی کشورهای منطقه برای دست یابی به منافع سبب شده است که گروه های تروریستی یک طرف گفتگو شود و از اعتبار و مشروعیت برخوردار و می ماند کشوری چون افغانستان با میلیون ها قربانی.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داعش
شمال
نظرات بینندگان:

>>>   رهبران سیاسی ومجاهدین سابق باید به فکر نجات کشورباشند، زیرا دولت غنی در راستای اهداف قدرت های بزرگ به وجودآمده است، ناامنی هدف اول آنان است تا دلیل حضور داشته باشند. اگر الآن وفورا اقدام نکنند، فردادیراست. اگرتروریست های چون داعش پایگاههای خودرامحکم کنند کارخیلی سخت خواهد شد ومردم قربانی بیشتری باید بدهند. دولت فعلی دولت نیست، اگرهم باشد دولت فریب است. رجال وطن دوست دست بکارشوند. جاغوری

>>>   داعش سازی افغانستان یک پروزه مشترک امریکا و ارگ ریاست جمهوری است. امریکاییها بسیاری از گروهی تروریستی داعش را بعد از شکست در سوریه و عراق به افغانستان انتقال دادند تا منافع امریکا ناتو و دولت کابل را تامین کند. بسیاری از این تروریستها در شمال افغانستان جا سازی شده است تا اقوام غیر پشتون را نابود کند.

>>>   داعش اولادهای ناخلف امریکا اروپاییها.

>>>   نویسنده امریکایی، کرستوفر بولین در مقاله‌ای که به تاریخ ۲۹ می ۲۰۱۶ در ویبلاگ شخصی‌اش نشر شد،
درحالیکه اجنت های استخبارات نظامی اسراییل مصروف آموزش گروه گلبدین بودند، تا ۱۹۸۴ گلبدین روابط نزدیکی با اسامه بن لادن برقرار نموده بود و همزمان از سی.آی.ای و آی.اس.آی کمک دریافت می‌نمود.
علی محمد، جاسوس دوجانبه مصری‌الاصل که به درستی به زبان عبری تکلم می‌نمود، در تمرینات نظامی مجاهدین افغان دخیل بود. او اسامه بن لادن، ایمن الظواهری و سایرین را تربیت داد.
در روزهایی که اسراییلی‌ها حزب اسلامی گلبدین را مسلح و به جنگجویانش تعلیم می‌دادند،ایهود باراک {که بین سالهای ۱۹۹۹ الی ۲۰۰۱ صدراعظم اسراییل شد} رییس سازمان استخبارات نظامی اسراییل (آمان) بود.»

>>>   Raheel
اگر کسی چنین پیامی در مورد وضعیت شمال و خاموشی و بیکارگی سران شمال فرستاده باشد، نظر تان چیست؟

"وزیر، وکیل، والی، ولسوال و قوماندان و جهادی و مقاومتگر دیگر سری برای گشتاندن و چشمی برای دیدن به چشم مردم نباید داشته باشند.

شمال زیر ستم ستوران فاشیزم ارگ سقوط می کند. شما بروید و پولها و مقامهای تان را در دربار غنی نگهدارید!

به یاد داشته باشید! روی سنگ گور تان کسی مجاهد و مقاومتگر نخواهد نوشت مگر مخنثان و بردگان زر که قلادۀ فاشیزم را به گردان انداختید تا مقام و چوکی بگیرید و ناموس مردم تان را به تاراج و حراج بگذارید.
بدخشان، تخار، کندز، بغلان، فاریاب و غور در آتش می سوزد. و شما تماشا می کنید. نه حکومتی تان کاری می کند و نه برون از حکومت. آن که در حکومت است به نواله و اسخوانی که برایش انداخته اند، قانع و خاموش است و آن که برون از حکومت است "در انتظار یکی پاره استخوان" دم می جنباند.

اگر چنین نیست، شما کجایید؟ مگر مرده اید؟"

>>>   وای که چقدر بی غیرت شده اند، چگونه طرف گور مسعود اینها نگاه خواهند کرد و با کدام وجدان؟

>>>   Baran
نه خود می دانند و نه از ما نشسته ها یاری می گیرند چون همه خود عقلی کل اند و بنجشیر از چند نفر محدود کابل از چند کابلی محدود مقاومتگر و شمالی بزرگ از چند افسقالی بی همه چیز دیگر خلاصه خود می برند و خود می دوزند همین است که کاکای عقلی کلی جهان اشرف بچی غنی و قیومی کوچی خیمه نشین سانفراسسکو غرابه می کند

>>>   به خاطر ازبین بردن داعش اول باید
داعشیان ارک نشینان را برطرف
وبعدا تصمیم بالای داعش که
هیچ منطق ندارند در کشور میجنگند گرفت

>>>   پشتون_های_طالب - مردم تیوره را قتل عام کردند.
۸۵ مریض بستری و ۱۳ داکتر تنها در شفاخانه تیوره تیرباران شدند.

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک International Strategic Studies
#قتل_عام
85 مریض 13 داکتر و 8 نرس در شفاخانه تیوره توسط طالبان پشتون قتل عام شدند.
آیا زمان تجزیه افغانستان فرا نرسیده است؟

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک International Strategic Studies
فاجعه انسانی در غور..
خانه ات خراب ریس جمهور غنی..
فاجعه انسانی ولسوالی تیوره ولایت غور از حد تصور و گفتار بالاتر است.
تنها در شفاخانه ولسوالی ۱۳ داکتر و دها مریض در بستر از سوی اجیران ارگ و شورای امنیت تیرباران شدند.
هنوز از تلفات کوچه و پس کوچه های مرکز ولسوالی خبر در دست نیست.

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک International Strategic Studies
#فارسی_زبان_های_غور را قتل عام کردند.
آمار تلفات بی حد زیاد است.

>>>   قرایکه وضعیت رامشاهده مینمایم افغانستان سوریه دوم وعراق ثانی به ویرانه بدل میشود وماشاهد این هستیم که شهرستان ها پی درپی توسط دشمنان سقوط میکند وسرقوماندان طالب وداعش یعنی غنی واتمر به فکر ذغال سنگ است که چطور مدیریت شود شما بننده گان محترم قضاوت کنید که وطن به کدام سمت روان است وگدیگگ های غرب رابالای مردم گماشته است همه بگویم لعنت برامپریالیزم وغلامان شان .
آبشاری:***

>>>   #طالب_جنایت_میکند - #پشتون_های_ارگ حمایت میکند

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک International Strategic Studies
#طالب_های_پشتون، شفاخانه تیوره را آتش زدند و #دکتوران و #مریضان را تیرباران کردند.

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک International Strategic Studies
فوری !
تیوره بدست هلمندی ها قتل عام شد و نسل کشی جریان دارد.

>>>   Ahmadi
یکی ازوالسوالی های استراتژیکی درولایت غورهست که هم مرزولایت هرات فراه هلمند فاریاب میباشد که فلابدست نوکران پنجابی سقوط کرده خداوند متعال رحم کندسری مردم

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک International Strategic Studies
طالبان غوریان را قتل و عام کردن !
۵۰ نفر اسیر و زخمی را تیرباران کردند.
نسل کشی در جریان است

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک International Strategic Studies
وقتی طالبان ....میشوند، چیغ حلقه فاشیزم ستون اول تا پنجم ارگ بیرون میشود، که نسل کشی است !
وقتی غوری ها و یا اقوام غیر افغان از جمله تاجیک ها، ازبیک ها، هزاره ها قتل عام میشوند. ارگی ها از پشت شیشه های تلویزیون فقط میخندند. به شهیدان ما میخندند. میخندند..

>>>   در مراکز شهرستان تیوره در ولایت‌ #غور و ولسوالی لولاش در ولایت #فاریاب، قتل عام فارسی زبانها و اوزبیک ها جریان دارد
لطفن کاری کنید.
بریالی
ادمین

>>>   Mutaref
پروژه نا امن سازى شمالِ كشور به سرعت در حال اجرا است. اگر جلو اعمالِ سياست «بحران» گرفته نشود و جنبش هاى سياسي و ايتلاف هاى كلان وارد بازى نشوند، با اندك غفلت، آنگاه دير خواهد بود.

>>>   Khayyam Khorasani
پشتونها فاجعه آفريدند!
تعدادی از کشته شده های که بدست طالبان در شهرستان تیوره ولایت غور صورت گرفته است .
تعداد مریضان کشته شده ۸۵ تن
تعداد داکتران کشته شده ۱۳ تن
تعدادی زخمیان کشته شده ۸ تن
حالا این اسلامیت و #افغانیت شما در کجاست تا صدا بلند کنید در برابر این عمال غیر انسانی تروریستان

>>>   مشاوریت امنیت ملی مصروف دسیسه بازی برای دوستم نور ومحقق وجنبش روشنائی است طالبان میتوانند همه السوالی هارا تصرف کنند حکومت بعدا پلان عملیات خواهد ساخت

>>>   درود جناب نویسنده ، اینجاست که دست به دامان ملل شد، اگه واقعآ ملل متحد وجود داشته باشد ، دارد کشور افغانستان بیک جنگ نا خواسته بینی ابر قدرت ها قرار می گیرد، این جنگ نیابتی سالهای سال است که این سر زمین که قربانی موقعیت جغرافیایی خویش شده نجات بده ، چرا همه کشور ها می بیند صدای اعتراض کسی بلند نیست ، ملل متحد کجاست ، در سوریه که منفعت شان بود چجوری از یک پسر بچه ۵ ساله همه تلوزیون جهان روز ها انون نهادینه کردو چندین هفته مردم رو به سوی ترحم این بچه مصروف نگه داشتد که این کشور سوریه و... چه دید در مورد افغانستان که روزانه صدها نفر همیجوری نا بود میشه چرا کسی حرفی نمی زنه .

>>>   برنامه انتقالات پشتون ها در شمال از 2 صد سال به اینطرف شروع شده وبا وجود تغییرات حکومتی ویا سیستم حکومتهای کشور چونکه همه سردمداران از یک قوم واز یک زبان بوده وهست تا امروز ادامه دارد .تنها این ها هستن که نقشه های بیگانگان را در کشور وبالای مردم بد بخت تطبیق کرده ومیکنند وخواهند کرد .حکومتهای قبلی با نگهداشتن مردم در کام بیسوادی و فقر وگرسنگی توانستند پلان های شوم را تطبیق کنند وامروز با وجود به اصطلاح دیموکراسی صادر شده وبلند رفتن سواد مردم بازهم بکار شان ادامه داده اند زیرا خر همان خر است ولی پالان اش تبدیل میشود .

>>>   محمد شهاب
روستار تره کی از نظریه پردازان شیونیسم قبیلوی پشتون چندین سال قبل نظریه ای جابجایی و تغیر و تبدیل ساختار قومی مناطق شمال ، شمالشرق و مرکزی افغانستان را طی یک تهاجم سازماندهی شده و جنگ تمام عیار مطرح ساخته بود که امروز حلقه ای خبیثه ای ارگ با حمایت و همکاری تروریستان آنرا عملی می کنند.

>>>   تازه
در شهرستان #تيوره ولايت غور هر كس فارسي گپ ميزند و بدست طالبان مي افتد سر بريده ميشود.

>>>   Noor Noori
زندان های افغانستان خالی از طالب و تروریست های حزب اسلامی شد وظیفه و مقصد این دو گروه فقد قتل، انفجار و انتحار است، سقوط دولت شاید به نفع اکثر مردم افغانستان باشد چراکه معامله گرها، فرصت طلبها و جاسوس جا خالی میکنند به وطن دوست ها،دشمنان طالب و دشمنان پاکستان .

>>>   اين دولت و نظام طالبانى و حامى طالبان بايد سرنگون شود، در غير ان راه برونرفت و نجات وجود ندارد

>>>   Temor
در مقابل ظلم و استبداد طالب داعش و دیگر گروه های تروریستی که در کشور ما فعالیت دارند و مردم بی گناه ماره میکشند سر میبرند به قتل میرسانند مردم نباید خاموش باشند در مقابل ای خاینا باید بسیج ملی صورت گیرد
سخن/ قهرمان ملی کشور
متحد شوید ور نه نابود خواهید شد

>>>   لطیف_پدرام
"#اقوام_تاجیک_هزاره_و_اوزبیک - برای دفاع از مناطق تان و گرفتن انتقام قتل عام #تیوره و #لولاج آماده باشید."

>>>   سلام و درود بر کندزیان!
از چند سال اخیر بدینسو کندز از جمله نا امن ترین ولایت بوده و تحت تهاجم کسترده طالبان قرار میگیرد ما را به ان امید که بود که جناب حکمتیار یکی از ساکنان این ولایت بوده و در تامین امنیت این ولایت مرد خیز و اسایش اهالی ان بدون شک اقدام خواهد نمود که متاسفانه حکمتیار تعصب قوم گرایی و اینکه اصلا ساکن اصلی کندز و شمال افغانستان نمیباشد ثابت ساخت و خاموشی اختیار نمود مردم را در حالت بد نا امنینی رها نمود و تاسف برای انعده از برزگان کندز که روز اول عید را به استفبال حکمتیار که اصلا خود را ساکن ان ولایت نمیداند شتافتند بنا بخاطر تامین امنتیت و گذار از این مرحله تاریک و عمل کرد های حکمتیار بهتر ان است تا تمام قوم پشتون که از ساحات کابل الی بدخشنان دوباره به مناطق اصلی شان کوچ نمایند تا خود و دیگر اقوام نفس راحت تر بکشند شاید نظر خوب نباشد اما راه چاره چز این نخواهد بود
اشرف نوابی مکروریان

>>>   نه پشتون است نه تاجک نه هزاره دشمن ،دشمن است اگر به گفته لطیف پدرام وهمکارانشان که تشنی قدرت وجا طلبی است بروید این نظام جورشده از بین خواهد رفت روزی بیاید که به این نظام سلام کند.

>>>   پشتون یا همان اوغان انسان شدنی نیستند. تجزیه در مسیر اوغان و غیر اوغان یگانه را نجات است.

>>>   پدرام تشنه قدرت نیست بلکه تشنه عدالت است. تشنه قدرت آنهائی هستند کد قدرت را انحصار کرده اند، مانند کوچی های پای ترقیده ارگ که تازه موزه را دیده اند.

>>>   اوغان انسان شدنی نیست. بهترین راه فقط تجزیه کشور بین اوغان و غیر اوغان است و بعد این ناقلین ...بیفرهنگ را از مناطق تان بیندازید دور.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است