غنی لطف کند، استعفایش را به مجلس بفرستد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۳    ۱۳۹۶/۵/۱ کد خبر: 136236 منبع: پرینت

فرد نخست کشور، خودسری و در برابر فیصله های مجلس بی پروایی می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، همایون همایون، معاون نخست مجلس نمایندگان در نشست روز شنبه 31 سرطان 96 در این مجلس درخصوص ناتوانی حکومت با مدیریت رییس جمهور خطاب به وی گفته است که " درحکومتی با مدیریت تو به نظام صدمه رسیده است؛ لطفا اگر نمی توانی کار بکنی و کار از توانت خارج است، لطف کن و استعفای خود را به مجلس بفرست و بگو یک کس دیگر زمام امور کشور را بدست بگیرد. "

همایون افزوده است که مدیریت در حکومت بی اندازه ضعیف است در موجودیت رییس جمهور فعلی به نظام آسیب رسیده است.

گفتنی است که وی چهارشنبه هفته گذشته نیز گفته بود که رییس جمهور پیش از آنکه متعهد به منافع ملی کشور باشد، به منافع امریکا وفادار است و هر زمان در کشور مشکل ایجاد شود، به امریکا می رود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس نمایندگان
حکومت وحدت ملی
نظرات بینندگان:

>>>   پشتونها فاجعه آفريدند!
تعدادی از کشته شده های که بدست طالبان در شهرستان تیوره ولایت غور صورت گرفته است .
تعداد مریضان کشته شده ۸۵ تن
تعداد داکتران کشته شده ۱۳ تن
تعدادی زخمیان کشته شده ۸ تن
حالا این اسلامیت و #افغانیت شما در کجاست تا صدا بلند کنید در برابر این عمال غیر انسانی تروریستان

>>>   واقعآ معاون صاحب فرموده است اینها همه تحمیل شده غرب است که بالای مردم جانکری آورده است ولی دراین غیرت مردم بکار است مثل انقلاب های سبز خاورمیانه .
آبشاری "***

>>>   کمیشن کاران لطف کنند بدنبال کاروبار شخصی خود بروند چون وقت شان قبلا پوره شده است

>>>   ماکشور اسلامی هستیم ، امارئشس جمهور مان کافر است .زنش یک یهودی است .اشرف غنی کلیمه خویش را نمی داند .مردم مسلمان کشور شما زیر بیرق کفر زندگی میکنید برای شما جای خجالت است برخیزید علیه این کفر خاین تظاهرات کنید کشور را به بربادی کشاند وملت را ازهم دورپاشید .
خاکسار

>>>   آقای همایون! یک کمی شرم خوب است، هرچند کارهای رئیس جمهور هم مورد پسند من نیستند اما اینکه شما خواسته اید استعفایش را به مجلس یعنی به شما پیش کند، مسخره است! شما چکارۀ ملک استید، تشکیل این دولت حد اقل یک تفاهم دارد امتا شما خود را بگویید که هیچ چیز ندارید، این شخص شما را با فرمان خود ابقاه نمود و اگر همین حالا از فرمانش منصرف شود، شما دیگر نیستید، لطفاً معاش تارا بگیرید و خود را با چرندیات مزخرف بیش ازین رسوا نسازید.
میهن زرغون

>>>   والله که گپ خوب گفته است، پارلمان که ازافراد سرشناس کشورمی باشد باید اول خودشان عمل کننده به قانون باشد، زیرا کسانی که قانون وضع میکنند اولین کسان مستحق به رعایت آن می باشد، وقتی مجلس وضعیت کشوررا میدانند وبی کفایتی رئیس جمهور نیزبرای شان محرز ونمایان شده است باید اقدام عملی برای نجات کشورازاین وضعیت کنند. مهم ترین مسآله بعداز وضع قانون اجرا وضمانت اجرائی آن است، پارلمان این توانایی رادارد که غنی را واداربه استعفا کند، ولی به نظرم اکثرنمایندگان ملت مشتری غنی درانواع واقسام معاملات دست شان درجیب غنی بوده وحاضربه ترک آن نیست.
جوان

>>>   مردم برايت مجسمه مي سأزند

>>>   دولت وحدت ملی در این اواخر قوی شده زیرا در این مدت انتها ر و انفجار در کا بل صورت نگرفته است و طا لبا ن بطور کل شکست خو رده اند

>>>   آقای همایون همایون و باز هم همایون لطف نموده یک کسی را معرفی نمایند که بعد از این استعفا دادن ها بهتر کار نماید واین ملت را از بدبختی ها نجات بدهد. به این میگویند بی خلطه فیر کردن آقای همایون ها میخواهد کرسی ریاست جمهوری را از باران برداشته زیر ناوه بگذارد. و این زیر ناوه گذاشتن یک چیزکی نصیب ایشان هم میشود اینکه ملت هر بلای سرش میاید به. ........کرده

>>>   Saboor Raheel
جنگ در غور، بغلان، فاریاب، کندز و تخار در خدمت پشتونیسازی شمال توسط طالب است. جنگ بدخشان را یه گونه روپوش مشتعل نگهمیدارند. جنگهای کنونی لشکر کشی جنوبیهاست به منظور اشغال شمال و اسکان هرچه بیشتر و هدفمندانه تر اقوام پشتون در این مناطق. انگیره جنگ در چشم لشکر بیسواد و وحشی طالبزده، مال غنیمت و غارتگریست- درست مانند غارتگری در شمالی توسط لشکر حشری جنوبی و وزیرستانی به امر نادرخان به قومتندانی محمد گل مومند.
اندین میان در ظاهر امر هزاره ها را در آتش بس قرار داده اند. اما این امر موقت است. به مجرد تامین حاکمیت مطلق پشتونی توسط طالب در مناطق تاجیک و ازبیک به زودی کمپاین و تهاجم علیه مناطق هزاره نیز از سر گرفته میشود.

سران تاجیک و ازبیک در اینلافی که کرده اند برنامه مشخص استراتژیک در برابر سلطه طلبی پشتونی ارگ که در تبانی با طالب و استتار ماهرانه اهداف اصلی خویش از نیروهای بین المللی صورت می گیرد، ندارند. چنان می نماید که انگیزه های اصلب تشکیل ایتلاف نجات را منافع شخصی سران آن بسازد. اینها آگاهی لازم از برنامه های ارگ و سپیدار و یا شهامت و توانایی طرح مساله و دلیل اصلی جنگ که همانا قومی بودن آنست را ندارند؛ با آحاد و اقشار آگاه جامعه پیوندی نداشته و در پیله نرم و راحتی از هواداران و نواله خوران دربار شان لمیده اند. به همین دلیل است که شوونیزم قومی در شانزده سال گذشته گام به گام و زیر دماغ همین رهبران، ناآرامی و جنگ، فرار دادن مردم، سلب هرگونه امکانات فعالیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و جابجایی مقدماتی پشتونها در شمال را پیاده کرده اند.

آگر سران اینلاف هرچه زودتر به طرح صریح مشکلات ناشی از برنامه های قومی و شوونیستی ارگ و سپیدار نپردازند و برنامه های مشخص مدنی، اجتماعی، سیاسی و نظامی خود را طرح نکنند، باید نخبگان جامعه و تمامی آنهایی که خواهان ثبات و عدالت در جامعه اند پا پبش بگذارند و با عبور از سد لاف و پتاق دست به حرکتهای مشخص بزنند. ورنه دیر خواهد شد و مردم برای برداشتن سلطه قومی هزینه های بس بزرگی خواهند پرداخت

>>>   لطیف_پدرام
"#اقوام_تاجیک_هزاره_و_اوزبیک - برای دفاع از مناطق تان و گرفتن انتقام قتل عام #تیوره و #لولاج آماده باشید."

>>>   آقاى همايو ن همايون بسيار خوب گفتى كمى از بى كفايتى خود نيز كمى تعريف كن

>>>   هر کرا بهر کاری ساخته اند!
عده ای فکر مینمایند اقای غنی را اورده اند تا کارهای ارگ وامور کشوری ولشکری را به پیش ببرد برعکس وظایف موصوف محدود ومعین بوده انچه برایش تفویض گردیده بود بصورت احسن اجرا ودر امور محوله موفق وکامیاب بوده اند اولین وظیفه ای مقدس وموله اوردن یک خانم مسیحی در ارگ وتاختن او بالای اسلام ومسلمین وزن های مسلمان بود که انجام داد در مرحله ای دوم سرپوش گذاشتن بالای چور وچپاولی بود که خارجی ها انجام میدادند وانچه از خیرات کشورهای ممول در افغانستان بود به جاهای مطلوب وبرنامه ریزی شده انتقال دادند نکته ای سوم این که وظیفه ای استخباراتی مهم در منطقه وکنفرانس های منطقوی وبعضا فرامنطقوی را ازان تحصیل وبدست اوردند همچنان انداختن اختلاف عمیق وفراگیر میان اقوام باهم برادر افغانستان جهت تضعیف این ملت مطلوب بود کمای نمودند واخیرا جابجای طالب وداعش جهت تطبیق کارهای برنامه ریزی شده واجرای پلان های توسعوی واستعماری بواسطه ای عین وغین اجرا وعملی شد ازینرو نمیتوان ایشان را شخص نا کار اگاه وغیر موفق قلمداد نمود بلکه در وطیفه ای محوله خوب درخشیده گوی سبقت را از سایر غلام ها وحلقه به گوش ها ربودند وحاوی جایزه ای بزرگ شدند اگر وقت واجل اجازه دهد وفرصتی باقی مانده باشد در اینده نیز وظایف سترگ وقابل توجه برایشان سپرده خواهد ش
معلم محمد داود از لیسه ای صمیم سانچارک

>>>   اعضای مجلس نمایندگان بد تر ازاشرف غنی است.

>>>   غنی به قیمت رفتن آبرویش به ریاست رسید، به راحتی استعفا نمی دهد.
هادی

>>>   غنی استیعفا خود را بیش کند موتر شوی ها وبنچرمین ها ونداف ها جا گذین شود تا باقی مانده را چور نمایند

>>>   غنی استعفای خود را به مجلس نه بلکه به جان کیری تقدیم کند

>>>   غنی افغانستان رااز دوقدرت اتمی همسایه باطرحها عظیم راهها وترانزیت غنی میسازد.
کاری که کرزی بعد از ۱۲سال مزدوری همسایگان نتوانست .
اگرچند بیسوادمزدور همسایگان به غنی وشخص اول کشور بی احترامی میکنند خودچه هستند ولسی جرگه چه میکند چراتقنین ندارد . چرانظارت نمیکند . چرابرنامه فرهنگی اقتصادی توین وتقنین نمیکند چرا اینقدرکمکاروخواب رفته هستند .تنخواه رابرای چه میگیرند ؟!!
S.h.حسینی بلخی

>>>   اول خود همایون غیر قانونی وغیر رسمی درپارلمان معاش میگیردوپارلمان تمام مشکلات افغانستان را چند برابر ساخته است .

>>>   برادران فکر نکنید که جناب وقتی دست روی قرآن ماند قبول کرد که برای افغان ها کار کند شاید یک سوره قرآن رادر طول عمرش نخوانده باشد هر گز نمیداند که پیشرفت دنیای غرب محتویات داخل قرآن مسلمان ها است تا که خودش نخواند و ترجمه نکند هرگز عمل نخواهد کرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است