ولسوالی تیوره ولایت غور بدست طالبان سقوط کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۱    ۱۳۹۶/۵/۱ کد خبر: 136239 منبع: پرینت

ولسوالی تيوره ولایت غور پس از نبرد شديد بامداد امروز یکشنبه 1 اسد 96 سقوط کرد.

به نقل از طلوع، محمود انداربی، فرمانده پوليس نظم عامه که در حال حاضر در اين نبردها حضور دارد، می‌گويد كه طالبان وارد مركز اين ولسوالی شده‎اند و نيروهای امنيتی تنها در يكی از پاسگاه‎های اين ولسوالی، حضور دارند .

وی افزود که داکتر ابراهیم ملک زاده، فرمانده خیزش‌‎های مردمی و عضو مجلس نمایند‌گان با شماری از افراد خیزش‎های مردمی در نزدیک ساختمان ولسوالی، در محاصره طالبان قرار داردند.

از سوی هم، عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی می‎گوید که ولسوالی پسابند نیز در محاصرۀ طالبان قرار دارد.

اگر چه گزارش‎های از تلفات نیروهای امنیتی وجود دارد، اما هیچ مقامی به دلیل قطع ارتباطات در این ولسوالی، چیز نمی‌گویند.

طالبان نیز پذیرفته‎اند که این ولسوالی را اداره شان آمده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ولسوالی تیوره غور
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   پشتونها فاجعه آفريدند!
تعدادی از کشته شده های که بدست طالبان در شهرستان تیوره ولایت غور صورت گرفته است .
تعداد مریضان کشته شده ۸۵ تن
تعداد داکتران کشته شده ۱۳ تن
تعدادی زخمیان کشته شده ۸ تن
حالا این اسلامیت و #افغانیت شما در کجاست تا صدا بلند کنید در برابر این عمال غیر انسانی تروریستان

>>>   04
فاجعه انسانی در غور..
خانه ات خراب ریس جمهور غنی..
فاجعه انسانی ولسوالی تیوره ولایت غور از حد تصور و گفتار بالاتر است.
تنها در شفاخانه ولسوالی ۱۳ داکتر و دها مریض در بستر از سوی اجیران ارگ و شورای امنیت تیرباران شدند.
هنوز از تلفات کوچه و پس کوچه های مرکز ولسوالی خبر در دست نیست

>>>   Strategic Studies‎ leuk.
#فارسی_زبان_های_غور را قتل عام کردند.
آمار تلفات بی حد زیاد است

>>>   قتل_عام
85 مریض 13 داکتر و 8 نرس در شفاخانه تیوره توسط طالبان قتل عام شدند.
آیا زمان تجزیه افغانستان فرا نرسیده است؟

>>>   حکومت به غور هیچ ضرورتی ندارد

>>>   صبح امروز محترم سعیدی موضوع خطر سقوط ولسوالی طیوره را در رادیو ارمان بیان و رادیو ارمان در همان لحطه موضوع تشویش ایشان را با سخنگوی وزارت داخله مطرح کرد که سخنگوی وزارت داخله با بسیار پر روی آنرا رد و گفت تلفات سنگین به طالبان وارد و حمله شان به عقب زده شده است . حرف کی را باید باور کنید؟ از سرباز سخنگوی زیاد است و هر سخنگوی چندین معاون هم دارند و حتی سر پرست سخنگوی که از خود غنی است رشخندی و رسوایی بیشتر ازین نخواهد بود !

>>>   این اندرابی ....چی وظیفه دارد خبرنگار است؟؟

>>>   به نصرت الله تعالی تا قلب کابل تمام مناطق را فتح خواهیم کرد.
حبیب الله یوسف زی

>>>   Saboor Raheel
جنگ در غور، بغلان، فاریاب، کندز و تخار در خدمت پشتونیسازی شمال توسط طالب است. جنگ بدخشان را یه گونه روپوش مشتعل نگهمیدارند. جنگهای کنونی لشکر کشی جنوبیهاست به منظور اشغال شمال و اسکان هرچه بیشتر و هدفمندانه تر اقوام پشتون در این مناطق. انگیره جنگ در چشم لشکر بیسواد و وحشی طالبزده، مال غنیمت و غارتگریست- درست مانند غارتگری در شمالی توسط لشکر حشری جنوبی و وزیرستانی به امر نادرخان به قومتندانی محمد گل مومند.
اندین میان در ظاهر امر هزاره ها را در آتش بس قرار داده اند. اما این امر موقت است. به مجرد تامین حاکمیت مطلق پشتونی توسط طالب در مناطق تاجیک و ازبیک به زودی کمپاین و تهاجم علیه مناطق هزاره نیز از سر گرفته میشود.

سران تاجیک و ازبیک در اینلافی که کرده اند برنامه مشخص استراتژیک در برابر سلطه طلبی پشتونی ارگ که در تبانی با طالب و استتار ماهرانه اهداف اصلی خویش از نیروهای بین المللی صورت می گیرد، ندارند. چنان می نماید که انگیزه های اصلب تشکیل ایتلاف نجات را منافع شخصی سران آن بسازد. اینها آگاهی لازم از برنامه های ارگ و سپیدار و یا شهامت و توانایی طرح مساله و دلیل اصلی جنگ که همانا قومی بودن آنست را ندارند؛ با آحاد و اقشار آگاه جامعه پیوندی نداشته و در پیله نرم و راحتی از هواداران و نواله خوران دربار شان لمیده اند. به همین دلیل است که شوونیزم قومی در شانزده سال گذشته گام به گام و زیر دماغ همین رهبران، ناآرامی و جنگ، فرار دادن مردم، سلب هرگونه امکانات فعالیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و جابجایی مقدماتی پشتونها در شمال را پیاده کرده اند.

آگر سران اینلاف هرچه زودتر به طرح صریح مشکلات ناشی از برنامه های قومی و شوونیستی ارگ و سپیدار نپردازند و برنامه های مشخص مدنی، اجتماعی، سیاسی و نظامی خود را طرح نکنند، باید نخبگان جامعه و تمامی آنهایی که خواهان ثبات و عدالت در جامعه اند پا پبش بگذارند و با عبور از سد لاف و پتاق دست به حرکتهای مشخص بزنند. ورنه دیر خواهد شد و مردم برای برداشتن سلطه قومی هزینه های بس بزرگی خواهند پرداخت

>>>   ماشالله مجاهدین اسلام ، الحمدلله ، برای پیروزی مجاهدین روز و شب دعا میکنم ، خداوند تبارک و تعالی به رهبر مجاهدین امارت اسلامی سلامتی و طول عمر دهد
حکمت خلیل زاده

>>>   Arya Mehr
تروريست هاي افغان (قوم اشرف غني) در آستان غور بار ديگر دست به نسل كُشي زدند
شمار شهيدانيکه بدست طالبان در شهرستان تیوره آستان غور انجام گرفته است؛
شمار بيماران شهيد شده ۸۵ تن
شمار پزشكان شهيد شده ۱۳ تن
شمار زخمیان شهيد شده ۸ تن
حالا این اسلامیت و #افغانیت شما در کجاست تا صدا بلند کنید در برابر اینگونه رفتار غیر انسانی تروریستان ؟
يا اينكه إسلاميت و أفغانيت يونها چيزي جز همين رفتار طالباني نميباشد كه هر از گاهي كه براي شان فرصت دست داده است و آنها هم بدون درنك، دست به قتل عام اقوام ديگر زده اند

>>>   غور دردمند. غور كه مردمش مثل آينه و آب زُلال اند. غورِ دور افتاده و محروم. غورِ كه تنها در انتخابات ها ياد نامزدان يا بهتر است بگويم (نامردانِ) عوام فريب ميايد. غورِ دردمند كه سالها طعمه سياسون پوپوليست شده. غورِ كه از انكشاف و تسهيلات اجتماعى بى رحمانه محروم نگهداشته شده. غورِ دردمند كه ديروز خواستگاه سلاطين نامدار و با عزت بود، امروز چه بى رحمانه در انزوا و حاشيه قرار داده شده و به متروكه اى تبديلش كردند. ويران گرانِ غور با اين همه جفاى تاريخى كه در حق اين ولايت روا داشتند، هنوزم اكتفا نكردند كه اينك طرح قتل عام مردم غور را عملى كردند. شرف باخته گانِ نا انسان امروز ده ها انسان بى گناه غورى را شهيد كردند و حتا به بيماران و پزشكان هم رحم نكردند. مردم هر روز بهاى بى مسؤليتى حكومت فاسد و خائين را مى پردازد. حكومت، مسؤل ناامنى و جنايات اخير در بدخشان، كندز بغلان، غور و .. است. مردم نسبت به اين همه جنايات بى تفاوت نخواهند نشست. رستاخيز تغيير، جنبش گذار، جنبش روشنايي ، ايتلاف نجات افغانستان در هماهنگي با توده ها اجازه نخواهند داد تا خون انسان هاى بى دفاع بى پاسخ بماند. قاتلين مردم منتظر پاسخ مردمي باشند. صبر و حوصله اى مردم به سر رسيده است.
هارون معترف


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است