اعلامیه وزارت داخله در پیوند به حمله امروز کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۳۲    ۱۳۹۶/۵/۲ کد خبر: 136299 منبع: پرینت

وزارت امور داخله جمهوری اسلامی افغانستان، حمله انتحاری امروز در کابل را که در آن شماری از هموطنان ملکی ما شهید و زخمی شدند، جنایت علیه انسانیت دانسته و آن را به شدید ترین الفاظ تقبیح و محکوم می نماید.

بر بنیاد گزارش پولیس کابل ، حوالی ساعت 6:50 صبح امروز یک فرد تروریست وابسته به گروه تروریستی طالبان با استفاده از یک موتر کرولا مملو از مواد انفجاری خود را در نزدیکی موسسه تحصیلات عالی زاول منطقه سر کاریز حوزه سوم امنیتی شهر کابل منفجر نمود که درنتیجه این رویداد 24 فرد ملکی شهید و 42 فرد ملکی دیگر زخمی شدند.

همچنان در این رویداد سه عراده موتر افراد ملکی و 15 دوکان نیز تخریب و یا قسمآ خساره مند گردید اند.

ساحه رویداد توسط نیروهای پولیس ملی انسداد گردیده و مجروحین به اسرع وقت به شفاخانه ها انتقال شده اند.

هدف قرار دادن افراد ملکی و شهروندان عادی کشور که سرگرم کار و بار روزانه و پیدا کردن لقمه نانی برای خانواده های خود می باشند، نشان می دهد که تروریستان، در دشمنی با مردم افغانستان هیچ فرصتی را فروگذار نکرده و هیچ اصول و اخلاقی را نمی شناسند.

وزارت امور داخله، ضمن عرض تسلیت به خانواده های شهدا و استدعای صحت یابی به زخمیان رویداد تروریستی امروز در کابل، از مردم صلح دوست کشور می خواهد تا با نیروهای امنیتی به ویژه پولیس ملی کشور در راستای رد یابی تروریستان همکاری نموده و پولیس خویش را از موجودیت افراد مشکوک و تروریستان در محل آگاه سازند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله کابل
وزارت داخله
نظرات بینندگان:

>>>   طالب نگوئيد، برادران حكمتيار و برادر هاي اندر كرزي بگوئيد.

>>>   ما تنبلی بی کفایتی وزیر ووزارت امور داخله را در تامین امنیت مردم با شدید ترین الفاظ محکوم میکنیم وعلاوه میگردد که وزارت داخله با این برائت نمی یابد که مانند خبرنگاران از وقایع کذارش دهد چرا ریاست های کشف استخبارات تروریزم که هزاران فرد دران جا ها معاش میگیرند قبل از وقوع آگاه نشدندئوجلو گیر ی نکردند؟ اشرار دشمن و.مزدور پاکستان است هرچه بتواند لانجامک نمیدهد اما شما چی وظیفه دارید؟
ر

>>>   رمضان رحیم زاده وزیر امور داخله تاجکستان اعلان کرد که ۲۰ کارمند وزارت امور داخله تاجکستان به علت وزن زیاد از کار اخراج شدند.
وزیر امور داخله: «معلوم شد که بعضی از افسران و کارمندان وزارت داخله وزن اضافه دارند. آنها از کار اخراج شدند.»
وی افزود، در طول شش ماه گذشته ۲۰ افسر پولیس وظایف خود را از دست دادند. اینها کسانی هستند که در زمان تعین شده نتوانستند وزن خود را کم کنند. تعدادی از افسران که قادر شدند وزن خود را کم کنند دوباره به وظایف شان مقرر شده‌اند.
علاوه بر این سه کارمند دیگر نیز به دلیل داشتن دو تابعیت از وزارت داخله تاجکستان اخراج شدند

>>>   این حمله از تیم اتمر و شرکایش به وقع پیو ست

>>>   بلی بجز از تقبیح و محکوم نمودن لفظی و زبانی از دست شان دیگر کاری نمیاید.

>>>   Kazimi
"حامد کرزی" طالبان گرفتار شده را از زندان رهاکرد و طالب را برادر خواند..."اشرف غنی" دراشغال کندز توسط طالبان، قصدا رساندن تجهیزات فوری ولازمه را به ارتش کندز به تاخیرانداخت...ووو...و درصدها واقعه دیگر ثابت و آشکار است که این "عالی جنابان" و "ستون پنجم" شان هیچگاه خواهان این نیستند که طالب شکست بخورد...!!! اینان خودشان در پشت پرده حامیان و همدستان طالب اند...!!! اینان "حکمتیار" را با کش و فش به کابل آورده اند، برایش از جیب مردم " ازبیت المال " معاش و آسایشگاه فراهم کرده اند تا در روز مبادا، سخاوت شان را ادا کرده قبیله گرایی را در ارگ استحکام بخشد...

>>>   این حمله ها هدفمند اند و تحصیل کرده ها را آماج قرار میدهند چون همه شان کارمندان یک بخش بودند یعنی منابع زیرزمینی کشور متخصصین آینده و امروز وطن.
خراسان زاده

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک
جنبش روشنایی حتا اگر تظاهرات را به تعویق انداختند هم کشته و شهید دادند. این بازیی که ارگ به پیش گرفته است. به نفع اقوام غیر افغان نیست. تنها راه صلح و امنیت اتحاد تاجیک، هزاره اوزبیک است.

>>>   هیچ تشویش نداشته باشید بزودی امنیت ملی کشف مینماید که حمله انتحاری توسط شبکه حقانی در کویته پاکستان طرح گردیده و با اینکار و کشف بجا و به موقع تمام مشکلات حل و دنیا گل و گلزار میشود

>>>   با این اعلامیه وزارت داخله از مسئولیت خودرا مبرا ساخت حالا همه مسئولیت بدوش اشرار است

>>>   من به این باور رسیده ام که افغانستان به زودی پشتونستان خواهدشد، سقوط ولسوالیها پی درپی در چهارگوشه کشور وعدم اکمالات اردوی ملی وپشتیبانی لازم ازآنها نشانه بی کفایتی غنی نیست، بلکه طرح بسیار دقیق وسنجیده ی درکاراست که میخواهند طالب تمام مناطق کشوررا تحت کنترل خودگرفته وتمام کسانی را که درمقابل پشتونها سرمیجنبانند را با خفت وذلت درسرجای شان نشانده وسراسرکشور یکدست پشتون حکومت کرده وسایراقلیت هاکه هرکدام برای بدست آوردن حقوق قومی وشخصی که کشوررا دچارچالش وآشوب کرده به عنوان رعیت محکوم زندگی کرده و وهرگز اجازه مطالبه حق وحقوق به آنها ندهند. اما اگرازباب لطف کدام مقام پائین داد که داد، واگرنداد ازباب وظیفه حق دادن مقام راندارند. به همن خاطر ورود حکمت یار درکابل درهمین راستا می باشد، چه بسا نیروهای حکمتیار درصفوف طالبان حضورفعال دارند، واعلان آمادگی حکمتیار برای مشارکت درنظام فعلی وجابجایی نیروهایش درکلیه سطوح مدیریت کشور قرینه برصحت همین فرضیه است. شاید قدرت های بزرگ جهانی نیز به این نتیجه رسیده باشد که امنیت درافغانستان جز یک جانبه کردن حاکمیت بدست پشتون که دراکثریت قراردارد چاره ای دیگری نبوده ویاپاسخگوی موثرنیست، پس حکمتیار وطالبان که چالش جدی درکشور برای امنیت وحاکمیت سیاسی میباشند با توافق داخلی وخارجی این طرح درحال اجراباشد، وقتی اقلیت ها پستیبانی خارجی خودرا ازدست داد تاب مقاومت رانداشته ودرانتظارلطف حکمتیاروطالبان درارگ می مانند. اما غنی با تیم خودش به آمریکا رفته وبه ریش اقلیتها بخندد. آیا شما نیز با این فرضیه موافق هستید؟

>>>   ماشالله مجاهدین اسلام ، ... مزدوران و اجیران و بادارانشان سوخت ، شهید بزرگوار آخوندزاده پسر رهبرمان را خدا ( ج ) قرین رحمت فرماید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است