اتمر: بی ثباتی، ناامنی را به کشورهای دیگر می برد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۸    ۱۳۹۶/۵/۳ کد خبر: 136332 منبع: پرینت

محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی کشور عصر روز دوشنبه 2 اسد 96 در یک سفر اعلام نشده به تهران رفت و با دبیر شورای امنیت ملی ایران دیدار و گفتگو کرد.

دبیرخانه شورای امنیت ملی ایران با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که این دیدار عصر روز دوشنبه در تهران صورت گرفته و علی شمخانی ضمن دیدار با مشاور امنیت ملی افغانستان، پیرامون مهمترین تحولات امنیتی منطقه و روند همکاری های دو جانبه در زمینه های اقتصادی، امنیتی، آب‌های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با تروریزم گفتگو کرده اند.

به گزارش رسانه های ایرانی، مشاور امنیت ملی کشور در این دیدار گفته است که افزایش بی‌ثباتی و تفرقه‌ سیاسی در افغانستان زمینه ساز تقویت و نفوذ هراس افکنی و شکل گیری ناامنی قابل گسترش به سایر کشورهای منطقه خواهد شد.

شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی ایران با اشاره به درهم تنیدگی و غیرقابل گسست بودن امنیت دو کشور گفته است که مقابله با شکل گیری و گسترش گروه های تروریستی و تکفیری نیازمند اقدامات منسجم و هماهنگ میان کشورهای همسایه است و تداوم رایزنی ها و تبادل تجربیات موجب ثبات و آرامش در مرزهای میان دو کشور خواهد بود.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز دوشنبه اعلام کرد که دور دوم مذاکرات استراتژیک میان دو کشور تا یک ماه آینده در کابل برگزار خواهد شد و دو کشور برای دست یابی به یک سند همکاری های جامع استراتژیک بخصوص توافقاتی در بخش مدیریت آب های مرزی مصمم هستند.

پیش از این اتمر و شمخانی در حاشیه‌ هشتمین نشست امنیتی روسیه دیدار و گفتگو کرده‌ بودند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مشاور امنیت ملی
تهران
نظرات بینندگان:

>>>   من از دولت افغانستان میخواهم که حنیف اتمر را منحیث نماینده خاص افغانستان در تامین امنیت کشور های منطقه مقرر کند، تا باشد که کشور های منطقه، از دست آورد های حنیف اتمر در تامین امنیت در افغانستان استفاده کنند.

>>>   اتمر برای چند کشور همزمان جاسوسی میکند
م کارمند اسبق دفتر شورای امنیت

>>>   اتمر: بی ثباتی، ناامنی را به کشورهای دیگر می برد.
این عنوان طوری وانمود می کند که گویا سیاستمداران کشور های همسایه آنقدر احمق اند، که اتمر آنها را فریب می دهد و کشور های شانرا ناامن می سازد.

>>>   جناب اتمر شخصیت وطن دوست وتوانا درعرصه های مختلف سیاسی میباشد
وباید رئیس جمهور آینده افغانستان شوید درغیرصورت ما به خیابان می آیم وحق خود را میخواهیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است