دیپلمات افغانستانی از نیویورک به کابل احضار شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۶    ۱۳۹۶/۵/۴ کد خبر: 136368 منبع: پرینت

دیپلمات افغانستانی در نیویورک که همسرش را مجروح کرده است به کابل فراخوانده شد.

شکیب مستغنی، سخنگوی وزارت خارجه کشور به رسانه ها گفته است که محمدیما عینی دیپلمات کشور در سازمان ملل به کابل فراخوانده شده است و مطابق اسناد و مدارک مرتبط و ادعای مژگان عینی این موضوع در نهادهای قضایی بررسی خواهد شد.

محمد یماعینی، مستشار نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل شنبه 31 سرطان همسرش، مژگان عینی را به حدی ضرب و جرح کرد که او در بیمارستان بستری شد. کارمندان شفاخانه در نیویورک موضوع را به پولیس خبر دادند، اما پولیس به دلیل مصونیت دیپلماتیک يماعینی نتوانست او را بازداشت کند.

گفتنی است که افغانستان نامزد عضویت حقوق بشر در سازمان ملل متحد را دارد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دیپلمات افغانستانی
نیویورک
نظرات بینندگان:

>>>   من شناخت که از عینی دارم او اینگونه انسان نیست و آرزودارم دسیسه و توطیه نباشد. شیطانها به شکل انسان در وزارتهای مالیه و شورای امنیت قرار دارند به جزییات وکلیات امور مملکت مداخله میکنند و نظام را به سقوط مواجه ساخته است و در نهایت پول دزدی کرده در واشنگتن دی سی خانه 10 میلیون دالری میخرند.

>>>   دا بله خوشحالی ! دیپلومات ما که این چنین کسانی باشد از طالب و داعش چه گیله . حتماٌ این آقا هم در کمپاین انتخاباتی ع ویا غ جانفشانی کرده است .
دختر کروخیل در کمپاین انتخاباتی غ جانفشانی کرد که خلاف تمام موازین که یک کارمند دیپلوماتیک عمل کند کار نتوانست و حالا کسی وی را به حیث دیپلومات نمیشناسد.و عریضه اش به غنی رسیده که مرا کسی اجازه ملاقات نمیدهد. ازین خانم پرسان کند که ملاقات تو چه خواهد بود حتماٌ مانند کارت در پارلمان !

>>>   ای کور شوی ای مژگان جان بیچاره چه کده بود که ایقه زدیش؟ خیره اگه همرای کدام خارجی ... کده باشه کم خو نمیشه

>>>   همان وحشیگری طالبانی ازیک دیپلمات ما در پایتخت متمدن ترین کشور دنیا ومشاور دربزرگ ترین سازمان جهانی یعنی سازمان ملل متحد. من ازاین خبر شدیدا ناراحت وخجالت کشیدم، خدایا بعضیها چراآدم نمیشود؟ گویا خشونت وزور وستم در ذات شان است، نکند یگان کوچی را به عنوان دیپلمات درآنجا فرستاده؟ والله بغیرازکوچی ازافغان جایی این عمل قبیح برنمی آید. پشتون گرایی درند سال اخیر موج ایجاد کرده واین احتمال وجود دارد.
جوان

>>>   عینی این زن را درمقابل پول زیاد خریداری کرده بود حالا باید مطیعش باشد

>>>   قضاوت پيش از وقت در أمور شخصي مردم عمل نا پسند است. منتظر باشيد

>>>   آقای یما عینی یک دیپلومات ورزیده و دارای شخصیت و کرکتر عالی می باشد تا جای که من اورا می شناسم هیچ گاهی عمل از او سر نمی زند که خدای ناخواسته باعث سر افگندگی او باشد هر کس هر طوری قضاوت می کند، کند و این قضاوت ها بی جا، بی مورد و بی وقت است.

>>>   این دیپلومات ما از کدام طایفه کوچی یا پشتون بوده ؟

>>>   اینبار ملا تره خیل کوچی را به سفارت بفرستید تا باقیمانده آبروی ما را نیز بریزد

>>>   بار ها نوشته ام و باز هم خواهم نوشت که اوغان اوغان است ، اگر شاخش به آسمان هم بخورد اوغانی گری خود را می کند .
شما یکبار به قد و اندام این میرمن شینکی کروخیل که سفیر کبیر اوغانستان در کشور کانادا شده به دقت ببینید ، کجای این میرمن به دیپلومات می ماند ؟ این میرمن حتی یک موسسه آموزشی را در اوغانستان به پایان نرسانیده، همه دار و ندارش از بازار قصه خوانی و بورد بازار پیشور است . در پیشور کلان شده ، در پیشور جهان دیده و آب دیده شده و امروز نماینده سرزمین رابعه و مولانا و پور سینا در کانادا شده ! وظیفه اصلی این میرمن سرگین چیدن از عقب کاروان کوچی است نه مقام سفارت !
این میرمن غیرتی دو روز هم جاروب کشی دفاتر وزارت خارجه را نکرده ، دو روز به دفاتر رسمی کار نکرده و نمی دانم مردم کابل به این میرمن غیرتی چی دیده اند که او را وکیل خود برگزیده اند که امروز از خیرات سر کوچی بابای کلان به این جاه و جلال رسیده است ؟
بچه ربانی ، الهی جوانمرگ شوی همرای این مقرری هایت که هم بینی خود را بریدی و هم از ما را !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است