13 روستا در قندوز بدون درگیری به طالبان واگذار شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۸    ۱۳۹۶/۵/۵ کد خبر: 136398 منبع: پرینت

نیروهای امنیتی کشور ۱۳ روستای راهبردی شمال‌شرق در مرکز ولایت قندوز را بدون درگیری به طالبان واگذار کردند.

به نقل از سلام وطندار، امر الدین ولی، رییس شورای ولایتی قندوز با بیان این مطلب گفته است که نیروهای امنیتی با تحمل مشکلات بسیار این مناطق را از وجود طالبان پاکسازی کرده بودند و در نتیجه این عملیات، صدها خانواده آواره شدند، اما بنابر ضعف و ناتوانی مسوولان ارشد محلیِ این ولایت، طالبان دوباره به این مناطق برگشتند.

وی می‌افزاید که باشند‌گان بومی روستاهای شمال‌شرقی مناطق حضرت سلطان، عرب‌ها، اورتبلاقی‌ها، چبرمه، ایشان‌ها و چندین روستای دیگر آماده بودند در چوکات نیروهای خیزش مردمی، این مناطق را از حمله طالبان حفظ کنند، اما این خواست‌ها بی‌پاسخ ماند.

احمدجاوید سلیم، سخنگوی نیروهای کوماندو می‌گوید که پس از ۱۴ روز عملیات و پاکسازیِ ۱۳ روستای شمال‌شرق شهر قندوز، در نتیجه فیصله شورای نظامی این ولایت، نیروهای کاماندو از این منطقه خارج شدند و حکومت محلی تا دقایق پایانی، حاضر نشد به خاطر حفظ این ساحات نیرو بفرستد.

سلیم می‌گوید که وظیفه کوماندوها پاکسازی مناطق از وجود طالبان است و دیگر نیروها مسؤولیت حفظ مناطق را دارند، اما هنگام خروج از منطقه، هیچ نیرویی برای حفاظت از منطقه نبود.

یک منبع از دفتر والی قندوز گفته است که عدم مسوولیت پذیری ارتش و پولیس بخاطر حفظ این مناطق سبب بازگشت طالبان شده است، این درحالی است که عبدالحمید حمیدی، فرمانده پولیس قندوز خروج نیروهای نظامی از مناطق را جزیی از عملیات گفته است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قندوز
روستاهای راهبردی
نظرات بینندگان:

>>>   این 13روستا بعد ازان صورت گرفت که توسط یک مجاهد نفوزی 3اربابان امریکای اان مردارشدن اشغالگران موضوع را برای خود خطر ناک دیدن اربکیهارا تنها گذاشتن وای بحالتان ای مزدوران نادان ببینید چیقدر بی ارزشید

>>>   جنبش عدالت خواهی تاجیکان
سوال : چرا جوانان تاجک از ولایات تخار ، بدخشان ، پنجشیر ، کندوز ، بغلان ،پروان، کاپیسا و حتا تاجکان مشرقی
برای بقای دولت فاشستی جان های شیرین خوده در لباس اردو و یا پولیس فدا میکنند ؟؟؟؟
بهتر نیست این قربانی برای خاتمه دولت فاشستی صورت گیرد ؟!

>>>   Zahir Ariaie
نام ديگر "#پشتونيزم " #خيانت است!
كسانيكه به برترى قومى و كود پشتونوالى باور داشته باشند هيچگاه نمى توانند مورد اعتماد قرار گيرند !
*****************************
احمدجاوید سلیم سخنگوی کماندوی ارتش چنين می گوید:
Ahmad Jawid Salim

«بعد از 14 روز عملیات با تصرف بیش از 13 روستاه در شمال شهر کندز نظر به فیصله شورای نظامی ولایت کندز عملیات ما ختم و در باره به وضع الجیش اصلی خود باز گشت نمودیم.»
اما بعد از این بازگشتِ نیروهای کماندو و سایر قطعات نظامی از سنگرهای جنگ به خصوص از اطراف ولسوالی خان آباد در مناطق "کَتَم"، آختاش و کوبه ای، طالبان دوباره مناطقی را که نیروهای دولتی در 14 روز عملیات با کشته و زخمی شدن ده ها نفر نیروهای خود بدست آورده بودند، متصرف شدند. در حالی که طالبان بسوی چهارده فرار می کردند و ولسوالی خان آباد در یک قدمی تصفیۀ کامل از تروریستان طالب قرار داشت.
یک منبع آگاه در قندوز گفت که بازگشت نیروهای دولتی با اصرار و پافشار والی این ولایت صورت گرفت و خود نیز برخلاف تعهدات و برنامۀ قبلی حاضر به اداره و حفاظت مناطق بدست آمده نشد. برخی منابع نظامی و امنیتی در ولایت قندوز عملکرد والی را بسیار مشکوک و پرسش بر انگیز خواندند و خواهان تحقیق این موضوع از سوی کابل شدند.

>>>   والی تعین کرده شده قندوز توسط اشرف غنی احمدزی خود طالب و از طرفداران طالب است تا زمانیکه این شخص همکار وهمگام با طالبان در قندوز بحیث والی باشد طالبان در قندوز همین مشکلات با موجودیت طالبان وجود خواهد داشت مگر اینکه این والی کمپایناتور غنی احمد زی در دوران انتخابات ریاست جمهوری از پست ولایت قندوز بدور انداخته شود .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است