شرکت های چینی مشمول تحریم های آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۲    ۱۳۹۶/۵/۵ کد خبر: 136404 منبع: پرینت

دستیار موقت وزارت خارجه آمریکا در امور آسیای شرقی می گوید احتمالا در آینده نزدیک، شاهد تحریم شرکت های چینی بیشتری به اتهام تجارت با کوریای شمالی خواهیم بود.

به گزارش فاکس بیزنس، «سوزان تورنتون» دستیار موقت وزارت خارجه آمریکا در امور آسیای شرقی، از قصد احتمالی واشنگتن برای هدف قرار دادن هر چه بیشتر نهادهای مالی چین، به بهانه تشدید تلاش ها در مهار برنامه هسته ای کوریای شمالی خبر داد.

وی در جلسه استماع یکی از کمیته های فرعی سنا، در پاسخ به این سوال که آیا ظرف ۳۰ روز آینده شاهد اعمال چنین تحریم هایی خواهیم بود، گفت: ما مشغول کار روی لیست جدیدی از شرکت هایی هستیم که فکر می کنیم ناقض (قوانین) هستند. به گمان من، بله؛ به زودی شاهد این مورد خواهید بود.

تورنتون ادامه داد، سازمان ملل ترجیح می دهد برای تعقیب شرکت هایی که با نقض قطعنامه های این نهاد، با کوریای شمالی تجارت می کنند، با چین همکاری کند اما آمریکا کاملا آماده است تا مستقل وارد عمل شود.

وی همچنین گفت آمریکا در حالی بررسی این موضوع است که آیا دوباره نام کوریای شمالی را به لیست دولت های حامی تروریسم اضافه کند یا خیر.

گفتنی است آمریکا سال ۲۰۰۸، با هدف پیشرفت مذاکره پیرامون خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره، نام کوریای شمالی را از لیست سیاه خود حذف کرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
چین
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است