توجه ترامپ به معادن افغانستان جلب شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۷    ۱۳۹۶/۵/۵ کد خبر: 136413 منبع: پرینت

افغانستان دارای معادنی است که شرکت های آمریکایی می توانند روی آن سرمایه گذاری کنند.

به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، معادن افغانستان توجه رییس جمهور آمریکا را جلب کرده است و یکی از دلایل نگهداری سربازان آمریکایی در افغانستان نیز وجود همین معادن است.

بر اساس گزارش این روزنامه، مشاوران دونالد ترامپ در باره‌ استخراج معادن نادر زیرزمینی افغانستان که برای تولید ابزارهای فناوری جدید استفاده می‌شود، به وی مشورت داده اند و کاخ سفید نیز در نظر دارد که یک نماینده ویژه را برای گفتگوها در این زمینه به کابل بفرستد.

نیویورک تایمز همچنین نگاشته است که استیون فاینرگ، سرمایه دار میلیادر آمریکای بگونه غیر رسمی درباره معادن افغانستان به ترامپ مشورت داده است. وی مالک شرکت امنیتی-نظامی "دایناکورب" است.

پیش از این رییس جمهور غنی نیز با دونالد ترامپ درباره استخراج معادن کشور گفتگو کرده بود و همچنین گفته می شود که وزارت معادن نیز از علاقمندی آمریکا در این زمینه استقبال می کند.

ارزش منابع معدنی دست ناخورده در افغانستان یک تریلیون دالر برآورد شده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
معادن افغانستان
رییس جمهور آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   خیلی کار خوب میشود.
امریکا معادن افغانستان را استخراج کند و به امریکا ببرد و در بازار های بین المللی بفروشد و از پول آن در صنایع سلاح سازی در امریکا سرمایه گزاری شود و زمینه کار و شغل برای کارگران مهیا شود و سلاح ساخته شده به افغانستان صادر شود و یک مقدار شان به کشور های عربی صادر شود .
صلاح هایی که به کشور های عربی صادر میشود، از طریق آنها به طالبان و داعش کمک شود که علیه دولت امریکا و افغانستان در افغانستان جهاد کنند و سلاح هایی که به افغانستان صادر میشود و در دسترس دولت افغانستان قرار میگیرد، به سربازان داده شود که در مقابل طالبان و داعش بجنگند و در نتیجه زمینه کار منحیث سرباز( ده مصرف رفته) به مردم افغانستان فراهم شود.
در نتیجه هم امریکا راضی، هم کشور های عربی و هم دولت افغانستان.
بدرنگان که حساب و کتاب برابر شد.

>>>   چون ترامت مرد تجارت پیشه و سرمایه گذار است، سیاست جهان را فقط از همین بُعد ارزیابی می کند. این است که بلاخره پشک را از جوال رها کرد. به مفهوم دیگر همان هدف اولی و اصلی امریکا را جهت تاراج معادن افغانستان برملأ ساخت. حالا زمان آن رسیده که هدف اصلی خود را در عمل پیاده کند.
تاراج منابع زیرزمینی افغانستان!

>>>   چند سال پیش می گفتند 3 تریلیون دالر است حالا یک تریلیون شد ؟ دو تریلیون دیگر چی شد؟
ترامپ تاحال عقیده داشت که 99 فیصد مردم افغانستان خصوصیت طالبانب دارند ، درینجا دموکراسی قابل تطبیق نیست ، اینها از جهان هفت قرن عقب هستند، حالا که بوی معادن بمشامش خورده همه چیز برعکس شد؟
ر

>>>   Taher
مردم افغانستان به جای حج رفتن و پول را برای عیاشی شیوخ عرب پرداختن بهتر است این همه پول را در حسابی بانکی ایوانکا ترامپ واریز نمایند .
حداقل ایوانکا در رس یک نهاد خیریه کمک برای مردم نادار میباشند.

>>>   بخاطر گُل روی معادن ترامپ حاضر است افغانستان را ترک نکند

>>>   ترامپ جان برادر بیا از این معادن افغانستان بدبخت هرچقدر میخواهی بردار و با خود ببر ، فقط ما را راحت بگذار !

>>>   Taher:
شاه عربستان سعودی چک یک ملیون دالرنقد برای ایوانکا ترامپ داده است ضرورت به افغان نیست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است