ازدواج پسر 22 ساله با دختر 5 ساله در پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۸    ۱۳۹۶/۵/۵ کد خبر: 136418 منبع: پرینت

پولیس پاکستان به مراسم ازدواج یک مرد 22 ساله با دختربچه 5 ساله در روستای «رمان شهر» در شهر داخان یورش برد تا آن را متوقف کند اما اندکی دیر وارد عمل شد چراکه پس از حضور در محل، مراسم ازدواج تقریبا پایان یافته بود.
با این حال، پولیس پاکستان داماد، پدر داماد، عروس، مادر عروس و ثبت‌کننده این ازدواج غیرمعمول را بازداشت کرد.

عروس 5 ساله بر اساس قانون «منع ازدواج کودکان» که در سال 2013 تصویب شد، متهم محسوب می‌شود. همچنین بر اساس بندهای 3، 4 و 5 این قانون، داماد و خانواده‌اش به همراه خانواده عروس متهم هستند و ممکن است به حداکثر 3 سال حبس محکوم شوند.
ازدواج کودکان در ایالت «سِند» پاکستان یک جرم محسوب می شود و سن قانونی ازدواج 18 سال تعیین شده است.

یک فعال حقوق کودکان در پاکستان در این خصوص اعلام کرد: خانواده این افراد جشن ازدواج را برگزار کردند؛ زیرا یک نفر به تازگی در خانه آنها فوت کرده است. طبق رسم مردم این روستا، زمانی که یک نفر در خانه‌‌ای فوت کند، هیچکدام از اقوام ساکنان آن خانه تا زمانی که یک امر خیر و یا یک جشن در آن اتفاق بیفتد اجازه ورود به خانه‌ آن‌ها را ندارد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عروسی
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   همین آدمهای بی عقل روزکارمردم افغانستان را سیاه وتباه کرده اند. وقتی اینگونه انسانها پشتونهای افغانستان مارا را بنام طالبان فریب داده وبه جان مردمش انداخته است، باید فکرکنیدکه طالبان چه مقدار بی عقل تراز پاکسنانیهای اینچنینی می باشند؟ جهالت آنها درمان دارد، اماحماقت آنها نه.
جوان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است