با طالبان جنگ نکنید !
سرپرست وزارت دفاع به کدام دلیل جرات کرده به نیروهای امنیتی در ولسوالی خاکریز بگوید با طالبان جنگ نکنند و فقط در حالت دفاعی باشند و آمار سخنگوی این وزارت از تلفات خاکریز کاملا غلط است 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۹    ۱۳۹۶/۵/۶ کد خبر: 136435 منبع: پرینت

آمار ضد و نقیض معاون سخنگوی وزارت دفاع درخصوص تلفات حمله طالبان سه شنبه شب (3 اسد) بر ولسوالی خاکریز ولایت قندهار اذهان عمومی را دچار تردید کرده است. نماینده مردم قندهار، باشندگان محل گفته اند که آمار کشتار بی رحمانه طالبان بسیار بالاتر از آمار وزات دفاع است. درحالیکه بسیاری از مقامات تراز اول کشور از وجود ستون پنجم در نظام و همکاری با دشمن سخن گفته اند، پنهان کاری نهادهای امنیتی در ارایه آمار تلفات و به همین مرتبه برجسته سازی دستاوردهای کوچک با چه هدفی می تواند دنبال شود؟!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، شکیبا هاشمی، نماینده مردم قندهار درگفتگو با "محور" درخصوص دلایل حمله طالبان بر ولسوالی خاکریز و کشتار سربازان قرارگاه گفت: دو ماه است که ولسوال ولسوالی خاکریز فرار کرده است و به ولایت قندهار آمده است. یک ولسوالی که ولسوال نداشته باشد، امنیتش چطور تامین شود؟

هاشمی می گوید: مردم خاکریز نزد والی قندهار آمدند که برای ما ولسوال بفرستید آنها در پاسخ گفتند که اینکار از صلاحیت ما بالاتر است و مربوط به ارگان های محل می شود.

نماینده قندهار، درخصوص آمار وزارت دفاع از تلفات حمله بر پایگاه نیروهای امنیتی در ولسوالی خاکریز می گوید: آمار وزارت دفاع قابل تایید نیست و کاملا غلط است. 70 نفر در قرارگاه حضور داشته اند که 40 نفر از آنها بیرحمانه کشته می شوند و از سرنوشت 30 نفر دیگر اطلاعی در دست نیست و معلوم نیست به چه سرنوشتی دچار شده اند.

وی افزود: در چنده ماه گذشته خاکریز مرگبار ترین حملات را به خود دیده است و هیچوقت سخنگوی وزارت دفاع و قول اردوی 205 اتل قندهار آمار تلفات را نگفته اند. اینکه تلفات این حمله 6 زخمی و 13 کشته باشد را کاملا رد می کنم. تمام اینها عدم مسوولیت رهبری حکومت افغانستان و خصوصا بخش نهادهای امنیتی را نشان می دهد.

عضو مجلس نمایندگان بیان می کند: داکتر غنی به حیث سرقوماندان اعلای کشور از سرپرست وزارت دفاع بپرسد به کدام دلیل جرات کرده اند به نیروهای امنیتی در ولسوالی خاکریز بگویند که با طالبان جنگ نکنند و تنها در حالت دفاعی باشند. در این خصوص بنده اطلاعات دقیق دارم نمی خواهم هیاتی برای بررسی موضوع به خاکریز فرستاده شود اما اگر وزیر دفاع یا قول اردوی 205 اتل قندهار چنین دستوری داده اند باید رییس جمهور این موضوع را بررسی کند.

هاشمی درخصوص تلاش برای آزادسازی سربازان اسیر شده اظهار می کند: قطعا هیچگونه تلاشی برای آزاد شدن آنها صورت نگرفته است و خبری وجود ندارد که اصلا آنها زنده هستند یا نه. در اکثر قرارگاه هایی که 70 تا 80 نفر در آن هستند به این دلیل کشتار به راه می افتد که به آنها گفته می شود در حالت دفاعی باشند نه حالت جنگی!

عضو کمیسیون امنیت مجلس می افزاید : قطعا که مسولان امنیتی حرفی برای گفتن ندارند و به ارایه ارقام نادرست روی می آورند. در چند روز اخیر درسراسر ولایت های کشور همچون پکتیا، بدخشان، فاریاب، ارزگان، هلمند، فاریاب و قندهار و حتی بسیاری از ولایات های امن جنگ شدید جریان دارد اما مسوولان امنیتی فقط به گفتن خیر و خیریت است و مشکلی نیست بسنده می کنند.

وی، درباره فرار ولسوال ولسوالی خاکریز بیان می کند: ولسوال خاکریز دو ماه قبل بدلیل ناامنی فرار کرد. وی ناامنی ها را به گوش مسوولین رساند اما وقتی دید که حرفش به جایی نمی رسد بالاخره از این ولسوالی فرار کرد. حمله به قرارگاه نیروهای امنیتی اولین حمله به خاکریز نبوده است و قبل از آن هم این ولسوالی شاهد 6 حمله خونبار دیگر بوده است. اینکه یک ولسوالی چرا حتی با وجود درخواست مردم بدون ولسوال بماند را باید از وزارت دفاع پرسید که چرا خاموش مانده است؟

عضو مجلس نمایندگان تاکید می کند که باید تحقیق صورت بگیرد که چه کسی در وزات دفاع به نیروهای امنیتی دستور می دهد که در حالت دفاعی بمانند و حمله نکنند. این مطلب چندین بار در کمیسیون امنیت مجلس نیز گفته شده است که به نیروها گفته می شود جنگ نکنید! این گفته چه معنایی می دهد؟ آیا خیانت ملی نیست! سرپرست وزارت دفاع بپرسد به کدام دلیل جرات کرده اند به نیروهای امنیتی در ولسوالی خاکریز بگویند که با طالبان جنگ نکنند و تنها در حالت دفاعی باشند.

هاشمی افزود: هم اکنون راه ولسوالی خاکریز بسته است و مردم با مشکلات فراوان از مسیر دره تردد می کنند و در آن مسیر هم طالبان از آنها پول می گیرند و کسانیکه به زبان متفاوت سخن می گویند را آزار و شکنجه می کنند. دلیل این ناامنی ها این است که ما به دشمن کمک می کنیم و آنها را تقویت می کنیم. مساله واگذاری پوسته ها در یک شب، فروش سلاح و تیل و تجیهزات در نهادهای امنیتی مسایلی است که باید حتما بررسی شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیر دفاع
جنگ
نظرات بینندگان:

>>>   درود و سلام الله(ج) بر شما باد، ای فرزندان امارت اسلامی و ای مجاهدان راستین راه اسلام!
پیروزی های بیشتری تانرا در سلسه ی «عملیات منصوری» نیز ار بارگاه رب العزت آرزو میداریم.
صبر پیشه کنید که سرانجام نیک از برای پرهیزگاران است
یونس حقجو

>>>   با در خواست از غنی برای بررسی این دستور که نیروهای امنیتی را به حال دفاعی و بلاخره خطر قرار میدهد، مانند گرگ را چوپان گرفتن است.
غنی خود عامل تضعیف نیروهای امنیتی به دلیل حمایت از طالبان است.
تا سیاست کلان تغییر نکند هیچ بهبودی را نخواهیم دید.

>>>   من بارها گفته ام وبازهم میگویم صدها اما واگر ها نسبت به موضوع امنیت کشور وجود داد، ولی هماهنگ عمل کردن غنی وحکمتیار وطالبان دراین ایام شک وتردید هارا ازبین میبرد که طرح خطرناکی ازسوی این مثلث باپشتیبانی وراهنمایی آمریکا وشرکایش درکاراست. تمام مشکلات افغانستان ازسوی پشتونها ایجاد میشود، اما این بار قدرت سیاسی را بدست آنهاسپرده ورضایت ناراضیان مسلح بدست آورده شود، رضایت اقلیتها بسیارساده است، زیرا اقلیتهای قومی نه توان جنگ رادارد ونه جرآت مخالفت با آمریکارا، زیرا آمریکا خوب شناخته که رهبران اقلیت قومی اهل معامله اند، وبا راحتی تمام تحت حاکمیت این مثلث خواهند آمد، غرب به این باوررسیده اند که این بار دموکراسی را درافغانستان اینگونه آزمایش کنند.
جاغوری

>>>   غنی، اتمر، استانگزی طالب است تاکه افغانستان تجزیه نشود از دست این اجیران وابسته به خارجی روز خوشی را نخواهیم دید چراکه تاریخ ثابت کرده است تمام بدبختی مردم افغانستان اینها هستند.
مسافر جبری از ایران

>>>   Mutaref
يك بار ديگر در صفحات سفيد تاريخ بنويسيد كه
مبارزه تنها درمان درد هاست

>>>   آیا تابوت حکومت وحشت ملی ارزش بدوش کشیدن را دارد؟
به باور من مردم آخرین میخ را بر تابوت حکومت وحشت ملی، حامی طالبانیزم، مافیای قومی و بی عدالتی بکوبند و آنان را در گورستان تاریخ دفن کنند و یا بدوش آمریکاییها گذاشته به واشنگتن بفرستند.
این تابوت ننگین ارزش بدوش کشیدن و زحمت را بروی جاده های خونین کابل ندارد.

>>>   Mahdi
سلب صلاحیت نخست وزیر پاکستان از سویِ دادگاه عالی آن کشور!
آری، به این می گویند «تفکیک قوا»؛ دادگاه عالی(ستره محکمه)، از دایره‌یِ نفوذ صدراعظم- یعنی فرد اول مملکت- بیرون است.
توجه می فرمایید، تفاوت سطوح «فرهنگ سیاسی» میان ما و - به قولی- «دشمنِ ما» تا کجاست! فکر می کنید ستره محکمه‌یِ افغانستان چنین استقلالی را، در قبال یک وزیر نشان داده بتواند؟
در ضمن، این تحول به سادگی(یعنی قانونمندانه) صورت می پذیرد، و هیچ خطری کشور را تهدید نمی کند. به یاد دارم وقتی همین دادگاه عالی، همزمان رئیس جمهور(مرحوم غلام اسحق خان)، و صدراعظم( همین نواز شریف) را برکنار کرد.

>>>   وزیر دفاع از باند جاسوس پرور احمدزی ووابسته به کشور های معلومالحال بوده نمیخواهند قوم طالب کشته شود اگر طالبان مردم را قتل عام کنند حق دارند اما بدستور وزیر دفاع نیروهای امنیتی ماحق جنگ وتعرض را بالای جنایتکارانن طالب ندارندووزیر دفاع هم درجنگ قومگرایی میکند اگر آنها میکشند دیگر اقوام را خوبتر وبرحمنه ترمیکشند وسر مبرند.قوم خود وقوم کرزی واحمدزی کوچی هارا نمیکشند.اینها با چنین افراطکاری درقومگرایی میخواهند دیگر اقوام را بتدریچ محو فزیکی نمایند وبر سر سرهای بریده ما کاکمیت کنند.
بااحترام عبیدالله.

>>>   ههههههه تقاضای بررسی از سر قوماندان اعلی قوای مسلح در ارتباط همکاری بعضی از مسولین امنیتی باطالبان تکرار اشتباهات گذشته را تکرار کردن است چه وقت چنین بررسی ها جدی گرفته شده که اکنون شود فرستادنهیت بههمچو قضایا و دیگر مسایل فقط بخاطر فریب مردم وخاموش ساختن مردم در ارتباط همان موضوع است نه چیزی دیگری اولاد های غنی احمدزی و حنیف اتمر و معصوم استانکزی و وزیر دفاع و داخله و ریسان و امران استخبارات های نظامی وملکی نه در جنگ با طالبان تروستان هستند و نه کشته میشوند بچه های غریب بی واسطه است که هر روز در دفاع از وطن کشته میشوند و دربار نشینان با ریختن خون انها هپ و دپ میکنند و اولاد های شانرا در خارج برای تحصیل و خوشگذرانی روانه کرده اند حتی اکثریت همین اشخاص فامیل های شان در خارج هستند .

>>>   سایر کشور ها دزدان خودرا سلب صلاحیت میکنند اما افغانستان هنوز دزد هارا ارتقا میدهد :
دادگاه عالی پاکستان نخست وزیر این کشور را به خاطر فساد اقتصادی فاقد صلاحیت دانست.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، دادگاه عالی پاکستان نواز شریف نخست‌وزیر این کشور را به اتهام فساد مالی سلب صلاحیت کرد
ر

>>>   فیصبه_نهایی_ملت_در_باره_خط_دیورند
دیورند مرز پذیرفته شده است. ما نمیخواهیم که وزیرستانی های وحشی و بی فرهنگ هموطن ما شود.
وزیرستانی ها جز انتحار و انفجار دیگر دست آوردی برای افغانستان نداشته اند.
ادمین ۱۴
بریالی هالند

>>>   روند آزمایشی اوغان سازی زیر نام تذکره های الکترونیکی تا دو هفته ی دیگر آغاز می شود

>>>   درود وسلام نواز شریف برشما باد .ای خدمتگذاران مخلص پاکستان.
وطن فروشی وکشتار بیشتر مردم افغانستان را از شما خواهانم.در راه این جنایات موفق ومنصور باشید .
ما از پدر واجدادمان وطن فروش بوده ایم وبه این وطن فروشی افتخار میکنیم .در دین ما چیزی در مورد وطن حب وطن توصیه نشده!!!؟ پس تا میتوانید وطن فروشی کنید که سرنوشت وطن فروشان ونوکران مزدوری اجنبی است.
یونس حقجو

>>>   Baha
آه چه حقارت کشنده، وتنزل انسانی ! ما به کدام سو می رویم که از چشم جهان فرو افتاده ایم.
یک کس هست یا نیست که بگوید چرا کوچی گری فرهنگ سیاسی كشور ماشده است؟

شینکی کروخیل سفیرغژدی غنی در کانادا شکایت کرده که مقامات وزارت خارجه کانادا با وی دیدار نمی کنند.
آقای غنی شما که ادعای نیم خاک پاکستان را دارید، ای کاش سفیر های بیسواد شما اندکی دانش و فرهنگ یک پاکستانی را داشت.

>>>   برای شهدایی عزیزمان بهشت برین مسلت میکنم؛ سربازانو ونیروی مقدس جان برکف که دفاع ازخاک وناموس وطن به عهده ی شماست به شماافتخار میکنم ازآنجاکه دشمنان قسم خورده این خاک به هیچی رحم نمیکندبه هیچ قانون پایبند نیست جزدستورات باداران خارجی شان که ریختن خون عزیزان ما ونابودی وطن به سرنداردمقتدرانه درمقابل کوردلان بجنگیدتانابودی مزدوران دلار بگیروهیچ وقت بفکرتسلیم شدن نباشید چراکه آنها قسم خورده زنده نگذارد عزیزان مارا آنها به معاهده اسیری عمل نمیکندپس مردانه باید جنگیدیاپیروزی یاشهادت ازملت افغانستان میخوام که یک تومار تهیه کرده برای کشورهای مدافع حقوق بشرتا طالبان رادرلیست تروریست قراربده اینهابه هیچ قانونی پایبند نیست
یک مهاجر دورازوطن

>>>   خاله وکیل گنگه شوید در پارلمان شما که خانه فساد است قاتلین و غاصبین زمین و قاجاقبران شراب و ارد و مواد مخدر وجود دارد وشما همه رشوت خوران ماهر هستید اقای ایوبی که لاف میزد که نام های شان زا فاش میکند رشوت گرفت و خاموش شد ظاهر قدیر که لاف میزد که با داعش میجگد به کابل گریخت و جواب نداد که 268 ملیون ذالر را کجا پیدا کرد و ناصری و یک نماینده دیگر طیاره صافی رانگذاشت که در بامیان پاین شود و دیگر خیانت ها و جنایت تان را مردم میدانند و از شما نفرت دارند بروید گم شوید این خانه فساد باید منحل و خاینین ان به محکمه معرفی شوند
بصیر نظری

>>>   درود!
بزرگترین مشکل کشور از ۳۰۰ سال به این طرف سیستم حکومتداری است ، نظام افغانستان در درازای تاریخ بزرگترین مشکل در پیشرف کشور و اتحاد مردم این سرزمین بوده که متاسفانه تا کنون ادامه دارد ،سیستم حکومتداری متمرکز که توسط عبدالرحمان سفاک پس از قتل هزاران نفر بنا نهاده شده همواره یگانه مانع در اتحاد مردمان این رزمین بوده و است پس این مشکل را باید از بیخ و ین حل کرد ِتغییر نظام از متمرکز به غیر متمرکز بهترین گذینه بیرون رفت از این مشکل ۳۰۰ ساله است.
— met

>>>   تجزیه بهترین درمان است
بامیانی

>>>   درود وسلام نواز شریف برشما باد .ای خدمتگذاران مخلص پاکستان.
وطن فروشی وکشتار بیشتر مردم افغانستان را از شما خواهانم.در راه این جنایات موفق ومنصور باشید .
ما از پدر واجدادمان وطن فروش بوده ایم وبه این وطن فروشی افتخار میکنیم .در دین ما چیزی در مورد وطن حب وطن توصیه نشده!!!؟ پس تا میتوانید وطن فروشی کنید که سرنوشت وطن فروشان ونوکران مزدوری اجنبی است.
یونس حقجو

>>>   خانم هاشمی خودش برود درمحل ومحاکمه وضیعت کند وقوت های خودرابادرنظرداشت امکانات امرتعرض بدهد زیراوزیردفاع یک وکیل است اوحق محاکمه وضیعت راندارد جنگ بروی کاغذ ویا به صحبت کردن درتلویزویون زیرشرایط سهل نمی شود خانم محترمه درامور نظامی مداخله بی جا میکند

>>>   کسانی که از تجزیه میگویند حدود آن را تعیین و تبیین کنند چه ولایت هایی باید به پشتونستان داده شود و کدام در خراسان باقی ماند کابل را بیش از شصت و پنج فیصد فارسی زبانان تتشکیل میدهد و طبیعا نمیتواند به پشتونستان متعلق باشد هرات و بلخ با حداقل هشتاد فیصد فارسی زبان از حدود اربعه خراسان قدیم هم بوده و تا کنون هم میباشد در منابع در حدود خراسان کابل و بامیان و غزنی هم آمده است البته تعیین کنید وضعیت قندهار چی باشد ننگرهار و خوست و پکتیا که مهمترین شهرهای پشتونی است برخی در دست طالب و داعش است اکنون تکلیف این وضعیت چیست؟

>>>   پاسخ !
نظردهنده محترم شمامیتوانید خانه وزمین که ازپدرات برای شمابه میراث مانده بین اعضای خانواده تان تعین حدود کنید این سرزمین مربوط به افغانهااست وهرگز قابل تعین حدود نیست ونی این صلاحیت شمادارید افغانستان دردرازای تاریخ به مشکلات روبروشده ولی بانهم توانسته که حدود خود راحفظ نگاه دارد این ارمان شوم ات به گورخواهد بوردید .

>>>   هشتاد فیصد کمتراست چراصد فیصد نمی گوید
چیزی که دکله پوچ تان گشت همان چیز رامینوسید تجزیه کاری ساده نیست به دهن هر للو وپنجو صورت نمی گیرد این وطن صاحبان دارد هیچ قدرت نیست این راعملی کند گوش تان باز باشد بیجاصحبت کردن درست نیست وبه نفع کشورنمی باشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است