بی بی شینکی سفیر ما در کانادا
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۳    ۱۳۹۶/۵/۶ کد خبر: 136437 منبع: پرینت

بی بی شینکی کروخیل سفیر کبیر افغانستان در کانادا است.
روزهای پیش بی بی در تماس تلفنی با وزیر خارجه کانادا گفتگویی داشته است که شنیدنی است.

بی بی : استیفن بچیم صوب باد از چای د خانه باشی که مه میایم دیدنت.
استیفن : خاله جان نشناختمت؟

بی بی : وییی خاک د قواره تو سرخه کافر شوه، کل دنیا از هودخیل تا کلوله پشته مره می شناسه که سفیر کبیر افغانستان شدیم تو چقه بی خبر استی!
استیفن : خاله جان وقت نداشتم که درین باره تحقیق می کردم.

بی بی : بخیالیم که تلویزیون ملی ره هیج وخت نمیبینی نه؟ شاید هم برقای تان ساد به ساد میره و میایه اگه نه چطو مره نمیشناشی؟
استیفن : خاله جان اگر هم گپ تو راست باشد در عرف دیپلماتیک قرار ملاقات را باید من تعین کنم نه شما.

بی بی : اول خو شکر مه مسلبان استم کلمه می خوانم و پنج بنای مسلبانی ره یاد دارم کتی مه از دیپلماتیک و دیموکراسی و دیگه گپای کافری نزن.دومن ترس نخور مه نه چای خوردن میایم نه د سن و سالی استم که سرت عشق زدن بیایم .گفتم دملکای تان خیلی دیق آوردیم. بیایم کمکی غمه غلط کنیم.
استیفن : خاله جان برای تفریح و غم غلطی پارک یا کمپینگ بروید بهتر نیست؟

بی بی : واااا چقه نافامی تو ! مه که تفری مفری خوش میداشتم د خیل خود شیشته پشقیل جفتانک میزدم یاکتی دخترای خیل آتن منگی بازی می کردم نه که میامدم د ملکای خراب شده شما خوده قید کنوم.

و وزیر خارجه کانادا که داشت کم میاورد مبایل بی بی را بلاک کرد.

بشیر بختیاری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طنز
شینکی کروخیل
نظرات بینندگان:

>>>   چرا کرو_خيل بیآب شد؟
دیپلوماسی کروخیل..
یکی از کارمندان سفارت افغانستان در کانادا میگوید ، دو هفته بعد از اینکه بی بی کروخیل سفیر شد ، یکی از روز ها تصمیم گرفت تا با وزیر خارجه کانادا ملاقات نماید ، بی بی کروخیل که خودش زبان انگلیسی بلد نیست به سکرتر سفارت گفته است به دفتر وزیر خارجه زنگ بزن و بگو که من فردا ساعت 11 به ملاقات اش میآیم ، يعني بجای اینکه وزیر خارجه زمان ملاقات را تعین نماید کروخیل این کار را کرده است ، این عمل که خارج از هر نوع نورم های دیپلوماسی میباشد وزیر خارجه را عصبانی ساخته هیچ نوع عکس العمل از خود نشان نداده ملاقات را رد نمود.
حرف به همین جا تمام نمیشود
بی بی کروخیل که خود را توهین شده احساس میکرد، اکنون بفکر یک چال اوغاني می افتد ، چند روز بعد شماره شخصی وزیر خارجه را پیدا نموده و خارج از زمان کاری به سکرتر میگوید که بخانه وزیر زنگ بزند و بگوید که فردا وزیر خارجه کانادا افتخار ملاقات با سفیر کبیر افغانستان بی بی کروخیل را دارد. از قضا وزیر خانه نمیباشد، خانم وزیر گوشی را میگیرد و با تعجب میگوید که شوهرش را از این موضوع مطلع خواهد ساخت.
فردای آنروز وزیر که نهایت عصبانی میباشد به تمام کارمندان اش دستور میدهد که منبعد هیچ کسی اجازه تماس و ملاقات با سفیر و کارمندان سفارت افغانستان را ندارد.
دیگراندیش
ادمین ۱۴
بریالی هالند

>>>   آقای بختیار قومای خوش ذوقم بسیار جالب نویشتی، این روزها قلمت را فعال کن که خوراک طنز بسیار شده.
جویا

>>>   این ....هیچ لیاقت این چوکی را نداشت. در وقت کی نزدیک انتخابت بود. همین استانکزی از مجلس رای نگرفت. این ...در برنامه طلوع کی هیچ وقت فراموش نمی کنم. گفت از ریس جمهور خواهش می کنم. کی استانکزی را را بیث سرپرست نگاه کند. بعد از انتخابات از مجلس رای بیگرد.این ها این قدر اعتماد داشتند. کی غنی ریس جمهور می شود. حال این ... سفیر شده همراه زبان توتله خود.

>>>   یکی از بهترین طنزها.

>>>   هرکس نمیتواند مانند شکریه بارکزی باشد چطور زود قبول شد !

>>>   Badry
بار ها نوشته ام و باز هم خواهم نوشت که اوغان اوغان است ، اگر شاخش به آسمان هم بخورد اوغانی گری خود را می کند .
شما یکبار به قد و اندام این میرمن شینکی کروخیل که سفیر کبیر اوغانستان در کشور کانادا شده به دقت ببینید ، کجای این میرمن به دیپلومات می ماند ؟ این میرمن حتی یک موسسه آموزشی را در اوغانستان به پایان نرسانیده، همه دار و ندارش از بازار قصه خوانی و بورد بازار پیشور است . در پیشور کلان شده ، در پیشور جهان دیده و آب دیده شده و امروز نماینده سرزمین رابعه و مولانا و پور سینا در کانادا شده ! وظیفه اصلی این میرمن سرگین چیدن از عقب کاروان کوچی است نه مقام سفارت !
این میرمن غیرتی دو روز هم جاروب کشی دفاتر وزارت خارجه را نکرده ، دو روز به دفاتر رسمی کار نکرده و نمی دانم مردم کابل به این میرمن غیرتی چی دیده اند که او را وکیل خود برگزیده اند که امروز از خیرات سر کوچی بابای کلان به این جاه و جلال رسیده است ؟

>>>   Baha
آه چه حقارت کشنده، وتنزل انسانی ! ما به کدام سو می رویم که از چشم جهان فرو افتاده ایم.
یک کس هست یا نیست که بگوید چرا کوچی گری فرهنگ سیاسی كشور ماشده است؟
شینکی کروخیل سفیرغژدی غنی در کانادا شکایت کرده که مقامات وزارت خارجه کانادا با وی دیدار نمی کنند.
آقای غنی شما که ادعای نیم خاک پاکستان را دارید، ای کاش سفیر های بیسواد شما اندکی دانش و فرهنگ یک پاکستانی را داشت.

>>>   اكثر سفراي اقاي غني ظاهرا سواد دارند ولي علميت و فرهنگ شان بكلي صفر است ، علت أساسي ضعف مناسبات ما للكسور هاي خارج بخصوص همسايه در همين است مثلا مناسبات ما با روسيه حالت عادي ندارد و همچنان همسايه هاي ديگر مان .

>>>   هههههههههههه بسیار جالب بود تشکر
بختیاری عزیز
(سرحدی)

>>>   ملا تره خیل کوچی بهترین سفیر است

>>>   ملا تره خیل کوچی بهترین سفیر است برای حکومت کوچی گرای غنی

>>>   کاملا یک طنز بی معنی وجانبدار صرف به یک قوم توهین کردن است ولی حقیقت چنین نیست
کسانیکه نظرمنفی میدهد همه اش ازتعصب است خانم کروخیل یک شخصیت اگاه ودانشمنداست ودرعین حال به فرهنگ افغانی خویش احترام وترجیح میدهد کسانیکه نظرمنفی میدهد انها فرهنگ نکروسینه بندراخوش دارندوخودرادیپلومات وباکلتورمعرفی میکند ولی افغانها همیشه حیثیت ابرو وعزت خویش راازهمه مقدم میدانند.

>>>   باور کنید اگر خراسان (افغانستان کنونی )در مدت300سال اخیردر دست مردمان اصلی خود یعنی تاجیک وهزاره وازبک بود اکنون از جاپان جلو تر بود .
ولی افسوس این کشور پر افتخار به دست قوم مهاجر پشتون افتاد و.....
طبعاً قوم مهاجر هیچ احساسی نسبت به کشوری که اورا پناه داده ندارد.اینها جز خیانت کاری دیگر برای این وطن نکردند.

>>>   بلا ده پسش پشتاو دیوانه را رها کنید بسیار بی اب و خجالت با این کا اش شده اشرف غنی احمدزی انرا طلب کرده تا چل و فند را برایش یاد بدهد ازبسکه عجله در کار بود غنی احمدزی قبل از تعین واعزام خانم شنکی امتحان انرا نگرفته بود تنها اکتفا به درخواست رحیمی ریس دفتر اش کرده بود بنظم من برگشت ان بحیث سفیر در کشور کانادا خیله خند شدن بیشتراش نزد همکارانش میگردد .

>>>   جناب ريس جمهور
شاكين را صلاح الدين ويا جبه نجات تعين نه نموده بود ، ايشان را متفكر جهان كه إصلاحات عميق را به مردمش وعده نموده است مقرر كرده كه اينك دست أوردو ثمره انرا به چشم و سر خود مي بينيم
فايق


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است