همه صلاحیت ها در دست خود ریس جمهور است
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۲۵    ۱۳۹۶/۵/۶ کد خبر: 136441 منبع: پرینت

رییس جمهور همه وظایف و صلاحیت ها را از وزارتخانه و مسوولین گرفته، یا در دست خود رییس جمهور است و یا در دست اطرافیان نزدیک وی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، صادقی زاده نیلی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «بازنگاه» در خصوص اوضاع درون ارگ بیان داشت: دو چیز در ارگ ریاست جمهوری به صورت واضح و روشن وجود دارد، یکی اینکه به شدت انحصار طلبی وجود دارد. رییس جمهور همه وظایف و صلاحیت ها را از وزارتخانه و مسوولین گرفته، یا در دست خود رییس جمهور است و یا در دست اطرافیان نزدیک وی است. یا افراد مورد اعتماد وی در وزارتخانه ها هستند که نفوذ زیادی دارند.

وی افزود: در مواردی حتی شاهد هستیم که شخصی در درجه دو و سه قرار دارد اما در وزارتخانه ها بزرگ و علم شده اند که بارها از یک وزیر صلاحیت بیشتری دارد و برخلاف اصول اداری، خود را مستقیما به رییس جمهور پاسخگو می دانند و با وی در ارتباط هستند. بحث دومی که باعث اعتراض ها شده است خاصیت و روحیه ای است که جناب رییس جمهور دارد. روحیه ای که رییس جمهور دارد باعث شده است که اطراف وی از افراد مناسب خالی شود و کسانی در اطراف وی مانده اند که فقط بله قربان گوی وی هستند و به درد مصالح مملکت نمی خورند.

نیلی گفت: امروز شاهد هستیم که وزیر خارجه در کنار وی نیست، معاون هایش در کنارش نیستند، والی اش در کنارش نیستند. رییس اجرایی اش اعتراضاتی دارد و معاون اولش در حال تبعید به سر می برد. پیامدی که این اوضاع دارد، این است که چاپلوسی را در ارگ بیشتر تقویت خواهد کرد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رییس جمهور
انحصار
نظرات بینندگان:

>>>   خود اختيار در دستش است، رئيس است، كدام چپراسي خو نيست

>>>   افغانستان دادگاه عالی دارد؟

>>>   ریس جمهور برای مظا هره کننده گا ن
ده میلو ن دالر رشو ت داد ه تا دیگر مظا هره نکند

>>>   اگر شما جای غنی دستنشانده می بودید، با این همه وزیران، رئیسان و معینان فاسد و رشوه خور چه کار می کردید؟
آیا برای شان صلاحیت عام و تام می دادید، یا هرکار شان را تحت کنترول و زیر نظر خود می گرفتید؟
این ها که حالا دیگر خورد و برد شان محدود شده است، اینهمه سروصدای "انحصارطلبی" را به راه انداخته اند.

>>>   مرچه که زوالش میرسد بال میکشد ارگ ریاست جمهوری خود را مافوق قانون و صاحب الاختیار کل کشور اما مسول به هیچ کسی نمیداند و حکومت تک قومی را در پیش گرفته خواهی نخواهی این حکومت رو به ذوال است زیرا هدف نامقدس و تفرقه اندازی بین شهروندان و خودخواهی ارگ باعث میگردد تا زودتر این حکومت از قدرت پایین افتد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است