فعالیت مجدد رسمی و علنی خلقی ها (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۷    ۱۳۹۶/۵/۷ کد خبر: 136451 منبع: پرینت

حزب دموکراتیک خلق سابق ، حالا به نام حزب وطن در افغانستان از گسترش فعالیت‌هایش خبر داد.
هموطنان عزیز در مورد فعالیت حزب وطن چه نظریه دارید در صورتیکه حکمتیار نیز در کابل به فعالت آغاز کرده است؟

شماری از اعضای حزب وطن، حزبی که داکتر نجیب الله رییس جمهوری پیشین افغانستان دبیرکل آن بود، می‌ گویند پس از حدود ۲۵ سال فعالیت‌های‌ شان را دوباره در کشور گسترش خواهند داد.

عبدالجبار قهرمان، عضو مجلس نمایندگان و رییس کمیته کار برای آغاز مجدد حزب وطن می‌گوید هدف از گردهمایی هواداران این حزب، منسجم کردن آنها برای فعالیت مجدد حزب است.
او همچنین حمایت حزب وطن را از سیاست‌های حکومت وحدت ملی اعلام کرد و از هواداران این حزب خواست که بخاطر تامین صلح در افغانستان از حکومت وحدت ملی پشتیبانی کنند.
نام حزب دموکراتیک خلق در سال ۱۳۶۵ خورشیدی زمانیکه داکتر نجیب الله، رییس جمهور افغانستان شد، به حزب وطن تغییر کرد.

محمود منجم زاده




این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حزب خلق
حزب وطن
نظرات بینندگان:

>>>   فعالیت خلقی ها توهین به شهداء افغانستان است
حبیب الله یوسف زی

>>>   بسیار یک وطن پست است خودم کاملا رضایت دارم نفرین به حزب های راکتیار وجمعیت کش

>>>   فکر نکمنم که مانند نجیب کسی بیدا شود وطن برست مشکل است هیچ باورم نمیاید

>>>   به نظر من، تمام اشخاص، احزاب و رهبران که از زمان کودتای خلق/پرچم تاامروز در ویرانی کشور عزیز ما سهمی داشته اند، باید درین حکومت دستنشانده جا داده شوند.
بعد امریکا یک " بم مادر" بالای همۀ شان پرتاب کند و خودش افغانستان را ببلعد.
شاید درین صورت بلاخره مردم از خواب خرگوش بیدار شوند.

>>>   اگر برادر راست پرسان كني همي خلقي ها پرچمي ها خو با وجدان تر بودن از برادرهاي مجاهد باور كن ايره بخاطري ميگويم كه مه خو كدام خلقي و پرچميره نميبينم كه مالك كدام بلند منزل و يا ارگاه و بارگاه باشد انسان بايد گپ حق را گفت .وطن درست متعلم

>>>   بسيار كار خوب است ازيا كده خو خوب تر بودن

>>>   اگر راست بپرسي باور كن كه همونا بهتر بودن تو در الماني خبر ازينجي نداري ماي يكدفعه يك جيزي ميندازي كه به هيچ قطعي اعطاري نيه مه كه بينجاسال عمر خور بهرات تير كردم ميفهمم كه انا بهتر بودن منجم زاده جان .

>>>   باید یاد اور شد که حزب وطن از پاکترین وطن پرست ترین و با احساس ترین افراد ایجاد شده است و ما خواهان کامیابی هر چه بشتر انها هستیم

>>>   خلق و پرچم وطن را توسط ارتش سرخ خراب کرد. اکنون برای ویرانه های حزب وطن تأسیس کرده است. در این کشور هر جیزی ممکن است.

>>>   فرشته های زمین ، مرم با ایمان ، مسلملانان واقعی، فرزندان راستین این وطن ، تنها اینها میتوانند کشور خودرا نجات دهند ،
ر

>>>   در صورتیکه حزب وطن دوباره به فعالیت خویش راداکتر صاحب نجیب الله شهید را بخاطر آبادی وطن وآرامش ملت آغاز نماید ما حاضر هستیم از آن پشتبانی نمایم واگر با خاینین وطن دست بدست شود هرگز پشتیبانی نخواهیم کرد باید همه بدانند که راه حزب وطن راه خیانت نیست واز آن سوۀ استفاده نشود این حزب همیشه زنده خواهد بود وراه خود را تعقیب خواه نمود

>>>   آقای منجمزاده راسلام ! من فکرمیکنم باسن تقریباٌ ۶۰سال درین خاک وسرزمین هم عملکردسوسیالیزم وهم عملکردامپریالزم را به ګوشت وپوست خود لمس کردم - اخوانیزم خوبلکل درخونم عجین شده ولی صادق ترین - وطنپرسترین -شریفترین مردم افغانستان رادر همین حزب یافتم - اخوان از بدو تاسیس تا اکنون حتی براه انسانیت نرفت اسلا م را بجا اش بګذارید- خصوصاٌ درمملکت ما با خون شهدای جهادتجارت کردند کابل را به ویرانه تبدیل نمودند - غصب کردند اختلاس نمودند وصد فساد دیګر- این نظر که ازما خواستی نظر ۷۰٪مردم افغانستان هست - متباقی قضاوت به خودت باشد.
میهنیار استاد یکی از پوهنتونهای خصوصی

>>>   قرار به این بود که رهبری حزب را فتانه نجیب، خانم داکتر نجیب بگیرد. مثلی که جبار قهرمان برضد او کودتا کرده است و رهبری حزب را خودش به دست گرفته است.
جالب است که از جمله صد ها حزب و گروه هایی که در افغانستان ایجاد شده است، رهبر یک حزب هم خانم نیست. بعدآ دعوی هم میکنند که دین اسلام برای زنان حقوق قایل شده است.کدام حقوق؟
بعد ازین نظر من حالا اشرف غنی عاجل یک حزب جدید تاسیس میکند و رهبری آن را به یک خانم میدهد و نام حزب را میماند: حزب المسلمات الافغانستان. رهبری آن را یا به فاطمه گیلانی و یا هم فتانه گیلانی و یا سیما سمر و یا هم خانم سرابی میدهد.
شکریه بارکزی فکر میکنم که با این حزب چندان جور نمی آید و خود او هم فکر نمی کنم که خود را کاندید کند.

>>>   قهرمان ملی کشور.زند باشید.خداوند در امان خود نگاه کند. از خداوند برای شما موفقیت بیشتر خواهانم.شکر کی حزب وطن دوباره فعال شد.امید است.دختر داکتر صاحب نجیب و خانمش را دعوت کنید.امید وطن به طرف شما است.

>>>   بیچاره مردم افغانستان بعد از سرنگونی داود خان که دچار آشوب وجنک های داخلی وخارجی است تا امروز. ولی بافعال شدن احزاب مانند خلق وپرچم که مردم باآنها سالها به جرم کمونیستی بودن آنان جنگیدند، مردم دوباره به همان نقطه اول رسیدند، یعنی حاکمیت خلق وپرچم. ههههههههه خنده آوراست.
جویا

>>>   هیچگاهی نشد که کدام وزیر یا قوماندان یا عضو مهم کگمونست ها اختلاس دزدی کلان کرده باشنمد حکومت میکردند همانطور می کشتند همانطور کارمیکردند همانطور درهر کار خوب اول خودش ان پیشتاز بودند ، آنها یک کلافر را آورده بودند برادران مجاهد 40 کافر را آوردند

>>>   حزب وطن ( خلقى ها وبرجمى ها ) متشكل از ادمكشان ، جنايتكاران ، وطن فروشان و قاتلين أصلى مردم مظلوم و. بيكناه كشور ما ميباشد . اين ....ها بقاياى همان كرم وكنه هاى لينن اند كه تهداب تماماً بدبختى ها را در افغانستان كذاشتند و حالا كه ميدان را شغالى ديده اند بيشرمانه باز از غار هاى خود برامده اند .

>>>   داکتر نجیب یک شخصیت قابل نافراموشی است. در تاریخ نامش جاویدان است. از جبار قهرمان تشکر و سپاس می کنیم. توانست دوباره حزب را مهیا کند.خدواند سر بلند و پر افتخار داشته باشد.همه شما را .هر کس کی زحمت کشید.در ایچاد دوباره تشکر می کنممن در هیچ حزب نمی باشم. اما در زمان داکتر نجیب زندگی کردم.زمان فراموش ناشدنی است. چقدر زندگی زیبا بود.ازهمه کسانی زحمت کشدن.به پا ایستاده شوید.این حزب مردمی است. زنده و جاویدان باد نام ات شهید داکتر نجیب قرمان.

>>>   آغای گل شوراهای چور وچپاول روی پرچمی و خلقی را سفید کردند .احالی شهر ها ایشان را ترجیح میدهند .

>>>   در تظاهرات دیدیم که طالبان اوباش از این حکومت چی رقم دفاع میکنند خود را انتحاری کردن بخاطر بقای رژیم غنی و آمریکا.هروقت که مردم مخالف دولت کابل حرف بزنند اوباشان طالب خودرا انتحار میکنند.ببین که بین حکومت غنی واوباشان طالب چقدر هماهنگی وجود دارد.

>>>   جالب است كه خلقي ها در زمان زمامداري خود، همه أفراد واشخاصيكه مثل خود شان فكر نميكردند را بخاك وخون كشيدند و سر به نيست كردند و نجيب در اين كشتار شخصن دست بالا داشت. حتي فاميل شادروان غبار هم از گزند شان در امان نماند. اما نجيب بيشرمانه نام حزب غبار را دزديد و حزب بدنام دموكراتيك خلق را به حزب وطن مسمي ساخت. حالا باز هم در آشفته بازار سياست افغانستان دوباره فعاليت خودرا زير نام حزب وطن شروع كردند. اما اين حزب وطن با حزب وطن غبار مغالطه نشود.
شالودۀ حزب وطن، در ۱۶ ماه جدی سال ۱۳٢٩ خورشيدی (۱٩۵۰ م) ریخته شد و میر غلام‌محمد غبار بنیانگذار این جمعیت بود که جز خود، این افراد را نیز در جمع مؤسسان جمعیت نوشته است.
سرورخان جویا، میر محمدصدیق‌خان فرهنگ، فتح محمدخان میرزاد، نورالحق‌خان هیرمند، براتعلی‌خان تاج و عبدالحی‌خان عزیز"

>>>   همی را کم داشتیم که برادر ببرک کارمل بیاید

>>>   ههه
آزموده را آزمودن خطاست.
اصل دلیل اینست که نظام آمریکایی این کمونست های ناکام را در آغوش نگرفت اگر چه زیاد فریاد از تخصص و تخنیک جمهوری فدراتیف روسیه زدند. حالا که روسیه کمی جان گرفته، این ها بخاطر لقمه نانی میخواهند کمی سر و صدای رسانه ای برپا کنند. اما به گفته بزرگان آزموده را آزمودن خطاست

>>>   رهبر أصلي خلقي ها حكمتيار آمده كه همه اراكين خلق مثل شاه نواز و ديگرانش هم همرايش است، ضرورت به قهرمان .....نيست.

>>>   هر قدری که تعداد قاتلان ملت زیاد شود به همان اندازه خداوند بالای ما مردم رحم نیمکند. زیرا کسانی که ملیون ها نفر را به ناحق حتی با شنیدن رادیو به شهادت رسانیدند حالا در شرایط دمکراتیک بیشرمانه دوباره خود را به مردم معرفی نموده تا درد های این ملت تازه شود.
....به گلبدین حکمتیار به با این حزب جنگید و بالاخره هردو دوباره به کابل خود را به مردم مظلوم کابل معرفی مجدد نمودند.

>>>   آقای منجم زاده سلام برشما وهمه هموطنان نثارباد:
حزب دموکراتیک خلق اغفانستان دردومین کنگره خویش درسال 1369 تغیر نام کرد وبه نام حزب وطن مسمی گردیدلطفا غلطی سال را اصلاح نمائید.
قادری

>>>   جبار قهرمان قبل از سقوط حکومت داکتر نجیب الله عضویت حزب گلبیدین را کسب کرده بود و در زمان جنگ های تنظیمی در پهلوی حزب اسلامی گلبیدین در سرک گذرگاه و چهلستون ناحیه هفتم بادولت استاد ربانی در جنگ قرار داشت جبار قهرمان یکی از هواه خواهان سرسخت خلق بود و در تقابل با پرچمی های طرفدار داکتر نجیب و دوست و رفیق شهنواز تنی بود اکنون از نام داکتر نجیب الله سوی استفاده میکند و گویاکه حزب وطن سابق را که داکتر نجیب الله در زمان حکومتش بعوض حزب دیموکراتیک حزب وطن را تغیر نام داده بود جبار قهرمان انرا دوباره احیا میکند این کاملا دروغ محض است و ترفند است اول اینکه جبار قهرمان یک کمونست قلقی شناخته شده است نه یک پرچمی طرفدار داکتر نجیب الله بود و ثانیا همین شخص عضویت حزب اسلامی گلبیدین را هم با خود دارد چنانچهدر زمان جنگهای تنظیمی در پهلوی گلبیدین و بنفع ان با حکومت استاد برهان الدین ربانی عملا در جنگ قرار داشت ثالثا این شخص خیلی معتصب قوم و زبان و فکر نشنلستی دارد مانند اشرف غنی احمدزی و گلبیدین حکومت پشتونیزم را بسر دارد و سر انجام ایتلافش را با گلبیدین حکمتیار و اشرف غنی احمدزی در زمان انتخابات اینده ریاست جمهوری شاهد خواهید بود دیگر مردم اب دیده شده فریب هرکس وناکس را نخواهند خورد.

>>>   خلقیها به جزای اعمال شان نرسیدند که اینروز سیاه را باز می بینیم.
خلقیها و پرچمیها باید حزب شانرا دوباره احیا کنند چونکه خدمات این دو حزب قرار ذیل میباشد:

1- زنده بگور کردن120 هزار دانشمند،علما،روشنفکران،روحانیون،معلمین و محصلین و غیره.
2- 5 میلیون آواره.
3-دو میلیون شهید و زخمی.
4-تخریب همه اساسات مملکت :اقتصاد،فرهنگ،حکومتداری،دین و مذهب،عزت و شرف د غیره.
5-آوردن روسهای متجاوز و خوانخوار را بخاطر تباهی افغانستان.
6- خاینین ملی و مرتجعین و چاکران روسهای تزار.
7-به اثر تخریب و فتنه این دو حزب ادامه جنگهای داخلی و تنظیمی و ایجاد طالبان داعش وغیره.
8-به اثرجنایات خلق و پرچم آمدن امریکا و ناتو بخاطر اهداف بزرگ شان و برای بربادی افغانستان
9-زمینه سازی مداخلات پاکستان در امور افغانستان و جنگ نیابتی آنها.
این خلقیها چقدر بی ننگ و بی غیرت هستند و اگر رئیس جمهور به این دو حزب اجازه فعالیت دهد معلوم است که حتما فرمایش اتمر خلقی در امر این حزب شامل میباشد.
بااحترام
برکات
هزار زنده بگور کردن.یکنیم میلیون شهید،

>>>   شاید این کار به هدایت غ یا گلبدین باشد

>>>   بسیار کار نیک موافقت شأن را خواهانیم مردم صادق وطن پرست.
غلام رضا

>>>   غنی هم یکی از اعضای بلند پایه حزب وطن است اگر به یاد داشته باشید در تمام رسم گذشت ها در پهلوی نجیب ایستاده است و رژه نظامی را مشاهده میکند پایه اش را خود قیاس کنید و اکنون خودش در جایگاه اول قرار دارد یعنی حزب وطن است که حکومت میکند.
خارکش

>>>   حزب وطن از طالبان وداعش بهتر است.

>>>   من به نمایندگی از مردم افغانستان میخوام بگويم که درسراسر کشور عزیز ما افغانستان باید صندوق نظر سنجی گذاشته شود بینیم مردم کدام حزب را میپذیرند وقبولش دارند مثلی انتخابات ریاست جمهوری . هر کدام این حزب را مردم انتخاب کردند قدرت باید بههمان حزب واگذار شود(( آمین یا رب العالمین))
مهاجر دربدر

>>>   اقدام نيك است

>>>   گل بود به سبزه نیز آراسته شد بقول ایرانیها اینو دیگه کجای دلم بذارم
بامیانی

>>>   گذشته را صلوات آینده را احتیاط

>>>   تمام بد بختی ها که منجربه شهادت ملیونی وزخمی شدن ملیونی ومهاجرت ملیونی افغانهاشده وصدها مشکلات دیگررا به بار آورده وهنوز درین کشورجوی خون جریان دارد ازدست همین حزب خائن است پس نظرما این است که باید هرچه زودتر جلوی این آدمهای ددمنش گرفته شود تا تاریخ تکرار نشود.
مجاهد غوری

>>>   پولی گون کابل سوابق کاری این مردم را در ذهن ها مصور میسازد. از نام خلق متنفریم این ها بقایای همان دوره است که دنیا را شغالی دیده پا به میدان چور و چپاول دراز میکند خداوند به این ها جرآت ندهد که دوباره با دست های خون آلود در بین مردم راه پیدا نماید.

>>>   این پس مانده های لینن باید برای مرگ خود را آمده سازند.

>>>   خلقی ها پرچمی ها گلچین کرده می کشتند یا زندانی میکردند اما جنگ سالاران بهپاکستان مزدوری کردند اینها باعث جنگ بودند ، کاری که امروز اشرار میکنند دیروز جنگ سالار ها میکردند

>>>   تمام این بدبختی هادر افغانستان از دست همین خونخواران بود کشت وکشتار وقتل های عام را همین ها یاد دادند چور وچپاول بی عدالتی از دست همین کمونستان از خدا بخبربود ...کند انهارا.

>>>   به نویسنده17
من طرفدار هیچ کدام این حزب ها که همه بدبختی ها شدن نیستم .اما در زمان حاکمیتآنها بهترین درآسایش زندگی می کردیم آنها فقط اسم شان بد بود که با شوروی سابق رابطه داشتن و مردم هم راضی بودن چون در ارامش کامل شغل و کاسبی میکردند ودرارامش مسجد میرفتن و کاملا متقيد به ده دین مبین اسلام بودن فساد . رشوه .زورگیری. اصلا وجود .مثلی شما ها .فساد نمی کردند به منافع شخصی شان فکر نمی کردند دنبال مال ومنال برای خودشان نبودن به منافع ملی مي انديشدند اگر مخالفان شان را اعدام میکردن از راه های قانونی با سيتم قضای تشریفاتی اعدام میکردن مثلی شما مسلمان نما ها مخالفان شان را به دهن پلنگ شیر نمیداند یا به سرشان میخ را نميکوبيدن ویا دست و پای شان را به موتر نميبستن به ناموس مردم تجاوز نميکردن در میدان استديوم کابل گردن مردم را نميزدن سرمایه بیت المال را به پاکستان نميفرستادن .این است فرق بین شما مسلمان نما ها وآن کمونیست های بی دین به قولی شما .البته مردمان با هوش افغانستان این را بشکلی اساسی فهمیده اند که کیها خوب بودن وکيها بد و جاهل مردم آزار و خدا آزار بودن دیگر لازم نیست دراین مورد ها چیزی بنویسیم ویا توصیع بدیم

>>>   به آن برادر که از پليگون سخن گفته .پليگون که درآن زمان توسط حفیظ الله امین انجام شد .میگویند 5000 نفر بوده کشته شده آن 5 هزار نفر همگی پرچمی های خودشان بودند علیه (( امین)) قرار داشتن .حالا تو برای چه ناراحتی

>>>   آقای منجم زاده ببخشید که نه داکتر نجیب خلقی بود و نه هم خلقی ها تحت نام این خاین ملی فعالیت خواهند نمود، داکتر نجیب با همه مداحی ایکه بنامش صورت میگیرد، یک شخصیت خاین به وطن بودن، نهضت دموکراتیک افغانستان در قبال خیانتش به این نهضت هیچگاهی وی را نخواهد بخشید، جنایتکار ترین عنصر در جناح چپ بعد از حفیظ الله امین، داکتر نجیب است و هر چند عمال راستگرا یا رهبر جهادی همه خاین و وطن فروش اند اما جنایتکارترین شان احمدشاه مسعود بود، این را تاریخ بخوبی در صفحاتش به ثبت خواهد رساند.
میهن زرغون

>>>   فکر میکنم در جریا ن سیاسی که رهبری اش بدست عبد الجبار و طاقت
فاشست باشید مغایر ارزشهای دموکرتیک حزب دموگراتیک خلق افغانستا ن ویا حزب وطن میباشد جایکا ه ندارد لطفا این چهر ... رااجازه ندهید که اهداف زرین حزب را خدشه دار بسازد
پیروز باشید
یکی ازسابقه دارا ن حزب دموکراتیک خلق وحزب وطن

>>>   از از طرفداران داکتر نجیب الله و حزب وطن حمایت میکنیم چون پاکترین دوره حکومت دوره داکتر نجیب بود روحت شاد باد .به نام نیکت افتخار میکنم

>>>   خلقی ها و پرچمی ها با ارتکاب جنایات بیشمار ضد بشری و اعمال قرون آوسطایی و بربری خود گل های سر سبد و نخبه های علم ودانش را زیر خاک کردند.و مانند میکروب وجود کشور را نحیف و ناتوان گردند که باعث شد که سیستم و کشور از هم متلاشی شده و نیرو های چپاولگر ،آدمکش وواپسگرا وتاریخ زده بر مردم وکشور استیلا یابند و جنایات خلق و پرچم را تداوم ببخشند.
شمس تمنا

>>>   رنگ کلگیشان ده گور تر ما را خدا میداند ده چی فکر خیال امدن

>>>   احمق و جاهل کسی است که از جنایات این سفاکان بی دین بی خبر مانده است.
غازی - کابل

>>>   خلق و پرچم ( حزب وطن ) میتواند مرض که حالا این کشور را دارد ببلعد نابود کند در حزب وطن قوم و قبیله سمت و سو جای نداشت. همه افغان بودند و وطن خودرا دوست داشتند. دزدی نکرده اند اگر این وطنپرستا ن دوباره کمر همت را ببندند حتماٌ در رهایی این وطن از مصیبت که حالا دامنگیر مردم ما شده اند نجات خواهد یافت. اما بدون تردید خاینین و دزدان و آممکشان در برابر فعالیت حزب وطن حساسیت نشان میدهند .

>>>   نوشته های نوسینده ۱۷ کاملاٌ حقیقت است واگر نیست کدام عقده مند دزد دلیلی بر رد آن بنویسد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است