نفرات برتر کانکور 96-97 اعلام شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۵    ۱۳۹۶/۵/۸ کد خبر: 136502 منبع: پرینت

وزارت تحصیلات عالی نتایج آزمون کانکور سال 96-97 روزانه اعلام کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عبدالطیف روشان، سرپرست وزارت تحصیلات عالی روز شنبه 7 اسد 96 دریک نشست خبری در خصوص اعلام نتایج کانکور روزانه گفت: از میان 169 هزار و 519 داوطلب که در آزمون شرکت کرده اند، 60 هزار و 622 داوطلب به موسسات تحصیلات عالی دولتی و 31 هزار و 622 داوطلب دیگر در موسسات تحصیلات نیمه عالی جذب می شوند و همچنین 55 هزار و 266 داوطلب دیگر واجد شرایط موسسات تحصیلات عالی خصوصی شده اند که جذب این موسسات می شوند.

رضا رفعت فرزند عوض، نفر اول کانکور از کابل با نمره 344.24 ، اختر محمد ولد فرزند چمن از ولایت غزنی با نمره 344.20 نفر دوم کانکور و ذبیح الله فرزند رحمت از کابل با کسب نمره 342.6 نفر سوم، احمد رامین با نمره 342.55 نفر چهارم و حامد با کسب نمره 340 نفر پنجم آزمون کانکور روزانه سال تحصیلی روان معرفی شدند.

سه نفر اول آزمون کانکور در دانشگاه طبی کابل جذب شده اند.

نمره کامیابی آزمون کانکور امسال ۱۵۰ بود و کسانیکه پایین تر از این نمره را کسب کرده اند در آزمون ناکام مانده اند.

گفتنی است که از مجموع کامیاب شدگان آزمون امسال 67 درصد مردان و 33 درصد را بانوان تشکیل می دهند که این آمار حضور بیشتر بانوان را نسبت به سال های گذشته نشان می دهد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آزمون کانکور
نفرات برتر
نظرات بینندگان:

>>>   باور کنید اگر خراسان (افغانستان کنونی )در مدت300سال اخیردر دست مردمان اصلی خود یعنی تاجیک وهزاره وازبک بود اکنون از جاپان جلو تر بود .
ولی افسوس این کشور پر افتخار به دست قوم مهاجر پشتون افتاد و.....
طبعاً قوم مهاجر هیچ احساسی نسبت به کشوری که اورا پناه داده ندارد.اینها جز خیانت کاری دیگر برای این وطن نکردند.

>>>   برای هر ۵ تان کامیاب های بیشتر در آینده زندگی تان آرزو دارم و مبارک رضا رفعت و همه تان باشد. فرزندان اصیل این وطن شما ایید که زحمت کشیده و کامیابی درخشانی را نصیب شده ایید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است