گفتمان های اصلاحی باید مورد حمایت قرار بگیرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۱    ۱۳۹۶/۵/۸ کد خبر: 136508 منبع: پرینت

خواست های شخصی برخی جریان های سیاسی نباید منافع ملی را قربانی بگیرد. اگر دستاوردها و شرایط کنونی حفظ نشود، وضعیت به نفع مخالفان مسلح دولت افغانستان تغییر خواهد کرد. داکتر عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی، این موضوعات را بیان کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، داکتر لطیف نظری، استاد دانشگاه در برنامه «نگرش» گفت: بسیاری از ایتلاف هایی که در حال حاضر شکل گرفته حدود چهار پنج ایتلاف نسبتا نیرومند از ایتلاف جبهه ملی نوین می گیریم تا حراست و ثبات با محور ملی و ایتلاف نجات افغانستان، در کنار صداهای دیگری که تحت عنوان جنبش های اعتراضی امروز مطرح است همه اینها در واقع به خاطر نابسامانی های که امروزه در افغانستان جریان دارد سلاح خود را بلند کرده اند.

وی، در خصوص کارکرد و هدف ایتلاف هایی که در افغانستان شکل گرفته است بیان داشت: تفکیک کردن میان خواست شخصی آنان و داعیه ای که آنها به خاطر نجات افغانستان از جبهات سر می دهند. کار نسبتا دشواری خواهد بود. هر چند گذشته ها نشان می دهد که در مواردی خواست های شخصی هم مطرح بوده یعنی ایتلاف هایی که شکل گرفته است، گاه طبق منافع شخصی کار کرده اند. اما شرایط فعلی افغانستان، ایجاب می کند که گفتمان های اصلاحی مورد حمایت قرار بگیرد.

نظری گفت: اگر گفتمان انقلابی به جای گفتمان اصلاحی از سوی آنها دنبال شود ما می توانیم بحث کلیت افغانستان و منافع ملی یا خطرهایی که افغانستان را تهدید می کند مطرح کنیم. منتها بحث اساسی این است که گفتمان ها همه گفتمان های اصلاحی هست و همه خواستار اصلاحات در نظام می باشند و خواستار گفتمان انقلابی و براندازی نظام نیستند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گفتمان
ارگ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است