شهردار کابل از خیرخانه انتقام می گیرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۷    ۱۳۹۶/۵/۸ کد خبر: 136510 منبع: پرینت

سرک عمومی بین چهارراهی سرسبزی (هوتل شام پاریس) و قلعه نجارها بصورت مکمل از بین رفته است. این یگانه سرک است که تایمنی را به قلعه نجار های خیرخانه وصل می کند.

در انتهای غربی این سرک شهرک پولیس موقعیت دارد که در آن صد ها خانواده زندگی می کنند. چاه بد رفت یا فاضلاب این شهرک بخاطر تخریب سیستم در روی سرک عمومی راه یافته و تعفن سراسر منطقه را گرفته است. حالت چنان بد است که با ادبیات کتابی نمی شود آنرا بیان کرد.

در همین سرک کوتاه که چند صد متر هم نمی شود چهار شفاخانه، دو دانشگاه و دیگر تاسیسات برای منفعت عام وجود دارد. اما شهردار کابل بخاطر اینکه اینجا خیرخانه است و خیرخانه به داکتر عبدالله رای داده است مانع پروژه های بهبود و انکشافی آن می شود.

گزارش هایی وجود دارد که او خیرخانه را از فهرست کمک های جایکا یا اداره انکشافی جاپان حذف کرده است.

مطابق به قانون اساسی شهرداری باید انتخابی باشد. شهردار کنونی کابل انتصابی است. انتصاب در حالتی که قانون حکم انتخاب را می کند خود پا گذاشتن بر گرده های مردم است. علاوه بر آن هر انسانی که از این سرک گذر کند پی می برد که هیچ منطق دیگر در این بی توجهی به جز از انتقام گیری و تبعیض وجود ندارد.

من حوصله مندی مردم خیرخانه را آفرین و ستایش می کنم و برایم معما است چرا باید در برابر این رفتار زشت و زشت قابل لمس حوصله کرد. آیا گاندی در خیرخانه ظهور کرده است که ما خبر نداریم؟

یادداشت خودم :- ۱- در مورد قراردادی سرک رفت کارته مامورین - کوته سنگی که فوق العاده بی کیفیت ساخته شده است، چی اقدام صورت خواهد گرفت؟
۲- کار باز سازی سایر سرک های خیرخانه به ویژه پروان سوم - پنجصد فامیلی که چند ماه پیش افتتاح شده بود چی زمانی آغاز خواهد شد؟
۳- کار سرک پروان سوم - سرای شمالی اگر به همین منوال پیش برود، ممکن شش سال دیگر را هم در بر بگیرد، امتو نیست؟

امرالله صالح


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شهردار کابل
خیرخانه
نظرات بینندگان:

>>>   همه راه های که به خیرخانه رفته خراب میباشد حتما قصدا شده چرا؟ شاروالی 5 سال است سرک کارته پروان را خلاص نمیکند آخر شاروالی جه میگنند.

>>>   اقای نا صالح حتی الامکان کوشش میکنی که تبعیض ایجاد بکنی ولی یک ګپ به یاد داشته باش که روز محشر در برابر الله متعال جوابګو هستی

>>>   بلی

>>>   ای بیادر در ولایت ما مردم نان ندارند بخورند و از دست طالب و واعش فراری شده اند و هر خانه داغدار چندین عزیز است ، به من چی که کابل سرک ندارد !
فاریابی

>>>   امرالله صا لح من که در خیر خا نه زنده کی میکنم سر ک که شما فرمود.سر ک در زمان ا قا ی کرزی به همین حا ل است. در ان وقت خود ت ریس امنیت هم بودی . پس در همان وقت خبر خا نه به یادت نه بود ویا فعلا بی روز کار هستی و برایتان مصروفیت پیدا می کند.

>>>   دولت از تمام لحاظ تکقومی شده. رییس جمهور پشتون وزیر پشتون درامد داخلی و بین المللی از پشتون. باز اگر گپ بزنیم میکوید که نوکر ایران و روس است. این قوم فقط یک چیز سرش میشود که او زور است باید به زور حق خود را گرفت.

>>>   او امرالله صالح جعلی!
گپ از انتقام گرفتن نیست، اگر شهرداری حالا انتقام میگیرند، همین هوتل ها و شفاخانه های مفت خور که طی بیشتر از یک دهه به میلیون ها دالر کمایی کردند چرا انسانیت نداشته و حد اقل کثافات خودرا جمع نمیسازد و در یک زباله دانی تخلیه نمیکند؟ تمام سرک را کثافت دانی ساخته گپ هم میزنی؟ اینها مفتخواران و جیره خواران که به جیب مردم چشتم تنگ خودرا اندوخته باید بشرمند و یکی تو هم.

>>>   صالح صاحب سلام برشما
به فعالیتها و دید شما موافقم ولی بدبختی روزی آغاز گردید که همه بزرگان جمعیت و مقاومت و جمعیت و صفحات شمال گذاشتند که اتمر رئیس شورای امنیت و اکلیل حکیمی وزیر مالیه از ولایت لغمان باشد. یکی آن تمام موضوعات امنیتی را زیر کنترول و دیگری تمام مصارفات و درآمد کشور را زیر کنترول دارد. آیا این مجاهدت و شجاعت نبود که همه یکسان در مقابل این دوشخص اقدام میکردند که باید تقرر حاصل ننمایند. اینست جزای اعمال تان. این دوشخص حالی بالای شما بیاورد که نه روس و نه هم امریکا و نه هم پاکستان به خواب دیده باشد.رئیس جمهور آله دست وی قرار گرفته است.
جنگلباغی

>>>   امرالله جان من برایت میگویم اول اینکه شما مردم سخت تعبیض دارید و تنها به داکتر صاحب راهی داده اید
واین کلمه را بسیار وقت است که من میگویم سه چیز در مردم افغانستان است که این وطن جور نمیشود
۱- احساس وطن
۲- تعبیض نشاد
۳- در مقابل بول برادر خود را میکشیم
البته از خیر خانه گفتین وخودت نیز وا نمود کردی که تعبیص دارید همه شما وما
وقت که این سه گذینه باشد هیچ وقت این
وطن جور نمیشود هر وقت حقیقت را گفتی و سمت برستی نکردی باز این وطن جور میشود حال از الف تا یا نه خدمت گار این وطن استند ونه خدمت میکنند همگی شان دوعا کن که خداوند یک معجزه به این مملکت بیاورد چرا که همگی نمیخواهند این وطن جور شود همه خاین استنند

>>>   در زمان که قانونی معاون رئیس جمهور بود چرا سرک پیش خانه اش را درخیرخانه اعمار نکرد فقط درفکر چور بود درزمان که مردم خیرخانه سرقدرت بودند چرا سرک های شان را اعمار نکردند فقط درفکر جور بودند حالی درفکر اعمار سرک برادین

>>>   اکثریت رهبران مردم خیرخانه حالا در شیرپور زندگی دارند بشمول صالح صاحب بنا آن سرک ها مهم نیست ساخته شود یا نشود

>>>   ههههه خوب میکنه او شاروال است او از من و تو بهتر میداند که چی کنه ... اخ که در توطه و دسیسه چقدر مهارت خوب دارید ... از پنچرمینی به کجا رسیدین بس نمیگوین

>>>   صالح صاحب تو چطور حكم ميكني كه ساكنين خير خانه ، كلاً و مطلقاً براي داكتر عبدالله رأي داده اند؟ و فكر نميكني كه يادآوري اين مسأله و ارتباط دادن آن با موضوع انتخابات، يك ديدگاه خيلي كودكانه است؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است