شوراهای ولایتی حق نظارت از گمرکات را ندارند
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۵    ۱۳۹۶/۵/۹ کد خبر: 136570 منبع: پرینت

وقتی از یک اداره درباره امورات مالی، پلان های انکشافی یا بودجه قرار است نظارتی صورت بگیرد باید از مقام ولایت درخواست مطالبه معلومات شود و ده روز صبر شود تا معلومات بدست آید!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، افضل حدید، رییس شورای ولایتی بلخ در گفتگو با "محور" درخصوص "مقرره نظارت شوراهای ولایتی" گفت: همانطور که در اصول نظارتی که در گذشته انجام می شد ابهاماتی وجود داشت ، در مقرره جدید نیز یک سلسله ابهامات وجود دارد که لازم است تعدیلات و اصلاحاتی در آن بیاید.

حدید، درخصوص سهم نظارتی شوراهای ولایتی از امورات ولایت می گوید: بحث این است که در مقرره جدید آمده است که شوراهای ولایتی هیچگاه نمی توانند از گمرکات نظارت کنند. این جلوگیری از نظارت دلیلش چیست و چرا نباید این کار صورت بگیرد. در مراسم معرفی مقرره، داکتر عبدالله آمد اما متاسفانه با همان عجله ای که خود را به مراسم رساند با هم عجله هم مراسم را ترک کرد درحالی که باید می نشست تا مشکلات خود را با وی در میان می گذاشتیم.

رییس شورای ولایتی بلخ، درباره فساد در گمرکات کشور اظهار می کند: فساد در گمرکات کشور و مخصوصا بخش های ریاست مواد نفتی و قراردادها به اوج رسیده است و به نظارت نیاز دارد اما در قانون جدید آورده شده است که شوراهای ولایتی حق ندارند از گمرکات نظارت کنند.

وی افزود: همچنین در ماده 4 این مقرره آمده است که وقتی از یک اداره درباره امورات مالی، پلان های انکشافی یا بودجه قرار است نظارتی صورت بگیرد باید از مقام ولایت درخواست مطالبه معلومات شود و ده روز صبر شود تا معلومات بدست آید. بکار بردن قید زمانی در اینجا برای چیست و در مقرره نیامده است که اگر معلومات در اختیار شوراهای ولایتی قرار نگیرد، آنها چه کنند.

حدید بیان کرد: برای مقرره زحماتی کشیده شده است که قابل قدردانی است اما این طرح یک سلسله مشکلاتی دارد و لازم است درخواست هایی که پیشنهاد شده بود، شامل مقرره شود که این مورد صورت نگرفته است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بلخ
گمرکات
نظرات بینندگان:

>>>   شورای ولایتی در همه جا زهر پاشی میکنند و اکثرن طرفدار طالب هستند و طالبان را جهت معالجه به پاکستان مینرند در جای که والی و قومندان وجود دارد به شورای ولایتی حاجت کلان کاری نیست این معاش خوران زیادی باید منحل شوند و در هر جا رشوت می خورند و وطن فروش وخود فروش و نوکر پاکستان و ایران هستند
بصیر نظری

>>>   حق نظارت از حکومت را به جز پارلمان منتخب کشور دیگر ارگان ها به نام شورای ولایتی و السوالی ندارند . در غیر آن به جای خوب شدن ده ها خرابی به
وجود می آید
ناصر ضیاء

>>>   هدف و استراتیژی عمده و اصلی حکومت غنی افغانیزه (پشتونی کردن) کشور است. غنی و همدستانش با دو راهکار در پی رسیدن به این اهداف است: یکی محو فزیکی اقوام و اشغال سرزمینها و ولایات شان و دوم، محو جذب همه فرهنگها در فرهنگ پشتونی. چنین اهداف و برنامه هایی ریشه های فاشیستی و نهایت غیر انسانی و خطرناک دارد.
محور و نقطۀ اصلی تقابل و رویارویی مردم ما با این حکومت همین است. اینجا حکومت تکقومی ممکن نیست. به خونریزی و قتل و توطیه و دسیسه پایان بدهید!

>>>   ما هم از دست شورای ولایت حال نداریم در امورات استخدام مامورین رقابتی دخالت میکند هرجا که اگر قومش یا دستتش مقرر شد خوب اگر نه شد هزار شکایت به مقامات میکند خدا کرزی را دربدر کند که چنین نهادی را روی کار آورد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است